handdator

Visa fullständig version : Valsedlarna

Magnus Adrian
2006-06-08, 15:29
Hej.

Vill bara göra er uppmärksamma på att Göteborgs kommuns valsedlar nu har landat i Västerås.

Det går givetvis bra att hämta kartonger om man har vägarna förbi här, alternativt skulle jag vilja ha adresser vart dessa skall skickas.

Har inte räknat kartongerna ännu. Det var en stor pall nämligen. :)

Mvh

Adrian

SM5POR
2006-06-08, 15:40
Magnus Adrian (2006-Jun-08)Vill bara göra er uppmärksamma på att Göteborgs kommuns valsedlar nu har landat i Västerås.

Aha, då känner jag på mig att ytterligare några leveranser från samma tryckeri nu ligger i postgången... :cool:

Har inte räknat kartongerna ännu. Det var en stor pall nämligen. :)

Om det stämmer med er beställning i april (162.000 valsedlar) så antar jag att det är tio kartonger med 16.000 i varje, samt en liten kartong med 2.000 valsedlar.

Jag har förstås i vanlig ordning förberett fördelningen av dessa valsedlar i er valkrets. Mitt förslag ser ut som följer:

161.000 (201 kg) Göteborg

1.000 (1 kg) reserv (i Göteborg samt i Stockholm?)

Jaha, svårare än så var det tydligen inte..? Sorry, couldn't resist! :D

Björn Felten
2006-06-10, 14:38
SM5POR (2006-Jun-08)1.000 (1 kg) reserv (i Göteborg samt i Stockholm?)

Absolut! Vi har tagit ditt förslag om att reservera ett antal för "arkivet" ad notam. :cool:

För övrigt har jag just PM:at Magnus min adress, eftersom vi kom överens om att vi skulle börja här i Säve med distributionen. För närvarande tänker jag mig att Bo och Balder får en tredjedel var för vidarebefordran (jag kör naturligtvis ut dem!).

Är det någon annan som känner sig kallad att agera grossist, så hör gärna av er här i tråden, så att vi kan diskutera om de närmare detaljerna i sann demokratisk anda. Även förslag på detaljister mottages tacksamt. Kanske jag kan kombinera en grossistleverans med en detaljistdito.

Kom bara ihåg att dessa valsedlar är vår navelsträng, de måste hanteras med största varsamhet och allvar. Ergo: endast seriösa kandidater göre sig besvär att erbjuda sin hjälp.

Björn Felten
2006-06-14, 09:20
OK alla pirater, nu har ammunitionen landat. Dags att dela ut den bland manskapet.

http://felten.se/Valsedlar.jpg

brelovich
2006-06-18, 20:06
Jag ser att vår navelsträng är i tryggt förvar på en grusplan i Säve. :)

Flickvännen skulle säkert bli överlycklig över att ha en av de där kartongerna stående hemma, men om jag förklarar att det är för fildelningens skulle så kanske jag får bo kvar...

En av de där kartongerna kan få bo uppe på Masthugget om behov finnes. Om biljäveln inte ramlar i bitar kan jag ombesörja viss distribution också, när det blir aktuellt.

inifus
2006-06-20, 18:29
vet inte om det är här jag postar om detta, men kommer valsedlarna bli hemskickade? och i så fall, får man en, eller skulle man möjligtvis kunna få ett par så man kan tvinga nån av sina polare som aldrig röstar på nåt att rösta på oss? :)

Björn Felten
2006-06-22, 01:07
Utläggningen av valsedlar kommer att ske i två etapper.

Den första gäller röstningslokalerna (ej att förväxla med vallokalerna). Det är alltså där det som tidigare var poströstning nu skall ske, när alla postkontor är nerlagda. Detta påbörjas den 30/8 klockan 10:00 då de flesta av dessa lokaler öppnas, förutom ett litet antal som bara är öppna på valdagen. Vilka dessa är hittar ni här (http://www.val.se/val/val2006/rostlokaler/1480.html). Det vore bra om alla tar en titt där och väljer ut en eller två lokaler som ni kan ansvara för. Man måste alltså titta till dessa lokaler med jämna mellanrum och i förekommande fall fylla på nya valsedlar.

Det rör sig om totalt Hisingen:17(varav 5 endast valdagen), NO:14(1), C:14(2) och V:11(2), ifall jag räknat rätt. Tillkommer bokbussen, som väl utgår från stadsbiblioteket, kan kanske vara svårt att hålla fylld med valsedlar.

Etapp två påbörjas valdagen den 17 september klockan 08:00 då vi egentligen bör hänga på låset och sedan titta till några gånger under dagen. Här inbegripes även de röstningslokaler som bara har öppet på valdagen. De exakta adresserna har så vitt jag kunnat se ännu inte lagts ut på www.val.se, men det rör sig om strax under 300 lokaler.

brelovich
2006-06-22, 10:42
Jag kan utan vidare åta mig dessa röstningslokaler:

- Handelshögskolan

- Linnéstadens bibliotek

Vid behov eventuellt även dessa:

- Dalheimers hus

- Majornas bibliotek

Jag känner också en läkare som jag eventuellt kan tvinga att ta hand om Sahlgrenska. :)

Så! Var lite hungriga och ta för er nu! Den som har lagt ut flest valsedlar när han dör vinner!

Björn Felten
2006-06-22, 11:02
brelovich (2006-Jun-22)Jag kan utan vidare åta mig dessa röstningslokaler:

Toppen!

Så! Var lite hungriga och ta för er nu! Den som har lagt ut flest valsedlar när han dör vinner!

Absolut. That's the spirit. Flera bud nu.

eDiKa
2006-06-23, 15:50
Jag kan väl när jag återkommer från utlandet att försöka täcka centrum så gott det går...

(Efter den1 sept)

Kanske Stadsbiblioteket, Nordsta'n & andra centrala punkter å så.

Björn H

eDiKa
2006-06-23, 15:54
Appropå: !!!

Kolla denna länk Ni som vill höra sunda ord från en etablerad artist!!!

http://www.vai.com/AllAboutSteve/postcard_040220.html

Klart läsvärt!

Mack-M
2006-06-23, 20:52
Jag skulle kunna ta hand om Hisingens Bibliotek om det behövs.

/Magnus

jon
2006-06-24, 17:02
Jag kan lägga valsedlar i vallokalen i sjumilaskolan (biskopsgården). PM:a mig vad jag behöver veta

Rick Falkvinge
2006-06-24, 17:13
Följande platser i Göteborg har förtidsröstning:</P><table border="0" id="table1"> <tr style="font-weight: bold"> <td>&nbsp;Namn&nbsp;</td> <td>&nbsp;Gata&nbsp;</td> <td>&nbsp;Ort</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Allégården</td> <td>&nbsp;Södra Allégatan 4</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Älvstrandens bibliotek</td> <td>&nbsp;Diagonalen 6</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Askims bibliotek</td> <td>&nbsp;Askims torg 5</td> <td>&nbsp;Askim</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Asperö skola</td> <td>&nbsp;Körevägen 15</td> <td>&nbsp;Asperö</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Bergsjöns bibliotek/medborgarkontor</td> <td>&nbsp;Rymdtorget 6A</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Bergums bibliotek</td> <td>&nbsp;Olofstorps Skolväg 3</td> <td>&nbsp;Olofstorp</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Biskopsgårdens bibliotek</td> <td>&nbsp;Vårväderstorget 3</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Bokbussarna</td> <td>&nbsp;ambulerande</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Chalmers Tekniska Högskola</td> <td>&nbsp;Chalmersplatsen 1</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Dalheimers Hus</td> <td>&nbsp;Slottsskogsgatan 12</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Ekocentrum</td> <td>&nbsp;Aschebergsgatan 44</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Focus affärscentrum</td> <td>&nbsp;Åvägen 42</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Framnäsgårdens dagcentral</td> <td>&nbsp;Glasmästaregatan 6 A</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Gamlestadens bibliotek</td> <td>&nbsp;Brahegatan 11</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Gårdstens Centrum</td> <td>&nbsp;Muskotgatan 10</td> <td>&nbsp;Angered</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Geråshus</td> <td>&nbsp;Galileis gata 32</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Guldhedens bibliotek</td> <td>&nbsp;Dr Fries torg 6</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Hammarkullens bibliotek</td> <td>&nbsp;Hammarkulletorget 62 B</td> <td>&nbsp;Angered</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Handelshögskolan</td> <td>&nbsp;Vasagatan 1</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Härlanda stadsdelskontor</td> <td>&nbsp;Kålltorpsgatan 2</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Helgereds dagcenter</td> <td>&nbsp;Stenvägen 4</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Hisingens bibliotek</td> <td>&nbsp;Wieselgrensgatan 11</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Hjällbo bibliotek</td> <td>&nbsp;Hjällboplatsen</td> <td>&nbsp;Angered</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Högsbo bibliotek</td> <td>&nbsp;Axel Dahlströms torg 3</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Humanistiska fakulteten</td> <td>&nbsp;Renströmsgatan 1</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Idépunkten</td> <td>&nbsp;Friskväderstorget 2</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Informationscentrum</td> <td>&nbsp;Selma Lagerlöfs Torg 16</td> <td>&nbsp;Hisings Backa</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Kärra bibliotek</td> <td>&nbsp;Kärra Centrum 21</td> <td>&nbsp;Hisings Kärra</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Kortedala bibliotek</td> <td>&nbsp;Kortedala torg 9</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Kulturhuset Blå Stället</td> <td>&nbsp;Angereds Torg 13</td> <td>&nbsp;Angered</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Kulturhuset Vingen</td> <td>&nbsp;Amhults Torg 7</td> <td>&nbsp;Torslanda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Kyrkbyns bibliotek</td> <td>&nbsp;Kyrkbytorget 4</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Länsmanstorget</td> <td>&nbsp;Länsmanstorget</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Lillhagsparken, äldreboendet</td> <td>&nbsp;Lillhagsparken 10</td> <td>&nbsp;Hisings Backa</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Linnéstadens bibliotek</td> <td>&nbsp;Tredje Långgatan 16</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Majornas bibliotek</td> <td>&nbsp;Chapmans torg 5</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Medborgarservice Tynnered</td> <td>&nbsp;Trollbärsvägen 18</td> <td>&nbsp;Västra Frölunda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Munkebäcks bibliotek</td> <td>&nbsp;Munkebäcksgatan</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Nordengården</td> <td>&nbsp;Stockholmsgatan 16</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Nordstan</td> <td>&nbsp;Nordstadstorget</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Östra Sjukhuset</td> <td>&nbsp;Smörslottsgatan 1</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Redbergslids bibliotek</td> <td>&nbsp;Härlandavägen 8</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;S:t Jörgens äldreboende</td> <td>&nbsp;S:t Jörgens väg 26-28</td> <td>&nbsp;Hisings Backa</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Sahgrenska Akademin</td> <td>&nbsp;Medicinaregatan 3</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Sahlgrenska sjukhuset</td> <td>&nbsp;Blå Stråket 5</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Sjömanskyrkan, entréplanet</td> <td>&nbsp;Amerikagatan 2,</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Sjumilaskolan</td> <td>&nbsp;Friskväderstorget 13</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Stadsbiblioteket</td> <td>&nbsp;Götaplatsen</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Stadsdelshuset Älvsborg</td> <td>&nbsp;Redegatan 9</td> <td>&nbsp;Västra Frölunda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Stadsdelshuset Lundby</td> <td>&nbsp;Wieselgrensgatan 11</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Styrsö bibliotek</td> <td>&nbsp;Brattenskogen 42</td> <td>&nbsp;Styrsö</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Teckenspråksforum</td> <td>&nbsp;Karl Johansgatan 27</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Torslanda bibliotek</td> <td>&nbsp;Torslanda torg 2</td> <td>&nbsp;Torslanda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Trulsegårdsskolans bibliotek</td> <td>&nbsp;Emelie Lejmans väg 4</td> <td>&nbsp;Torslanda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Tuve bibliotek</td> <td>&nbsp;Tuve Torg 2</td> <td>&nbsp;Göteborg</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Västra Frölunda bibliotek</td> <td>&nbsp;Valthornsgatan</td> <td>&nbsp;Västra Frölunda</td> </tr> <tr> <td>&nbsp;Vrångö skola, Vrångöhuset</td> <td>&nbsp;Grållekroksvägen 4-8</td> <td>&nbsp;Vrångö</td> </tr> </table>

Rick Falkvinge
2006-06-24, 17:13
Alldeles strax kommer adminsystemet upp såpass att det går att boka in ansvariga för vallokalerna med förtidsröstning (än så länge listas de bara, importerade dem just från Valmyndigheten).

gustafsd
2006-06-24, 17:16
[EDIT] OK. Väntar lite då

Björn Felten
2006-06-24, 18:16
gustafsd (2006-Jun-24)[EDIT] OK. Väntar lite då

Nä för 17, vänta inte! Varken du eller någon annan. Vi har redan noterat alla som erbjudit sig att hjälpa till, och fler behövs.

Jag hade tänkt mig att placera min bil, med ett antal tusen valsedlar i kofferten, under några timmar på olika, strategiska platser, dit ni alla kan komma och hämta vad ni behöver för att hjälpa till. 500 för några enstaka röstningslokaler, 20 för enskilda övningar, 5000 för större arrangemang, spelar ingen roll!

Naturligtvis kommer vi att värna om våra valsedlar som vore de guld, men om de inte blir distribuerade så förvandlas guldet till bly på valdagen, och det är vi ju inte förtjänta oss av.

Så kom igen allihop, skriv här i tråden och berätta vad ni kan hjälpa till med. Utan er hjälp så har vi ingen chans att nå målet -- med er hjälp, så är det inget snack om saken, vi klarar av det hur lätt som helst!

gustafsd
2006-06-24, 19:50
OK. Då kan jag ta:

Chalmers Tekniska Högskola

Ekocentrum

Framnäsgårdens dagcentral

Guldhedens bibliotek

kanalj
2006-06-25, 15:05
Jag kan ta Kulturhuset Vingen och Torslanda Bibliotek. Jag kan nog också ta Trulsegårdsskolans bibliotek fast det vet jag inte var det ligger men det står att det ligger i Torslanda så det borde inte vara några problem.

Björn Felten
2006-06-25, 17:56
kanalj (2006-Jun-25)Jag kan nog också ta Trulsegårdsskolans bibliotek fast det vet jag inte var det ligger men det står att det ligger i Torslanda så det borde inte vara några problem.

Det är den nybyggda skolan vid Skra Bro i Björlanda, så den ligger nog närmare mig, faktiskt (bor i Säve).

Men det är gott folks, keep it coming, we need more!

Björn Felten
2006-07-07, 04:38
Mitt inlägg från förra veckan, där jag beskrev vägen till Eriksbergstorget, förefaller att ha försvunnit, men sök på '.evf' (förkortning) på Reseplaneraren (http://www.vasttrafik.se/) så hittar ni det.

Jag står även denna fredag där mellan 18:00 och 20:00 och delar ut valsedlar. Tyvärr verkar kepsarna ha hamnat mellan stolarna, så inte heller den här veckan har jag några att sälja. Jag har dock fortfarande kvar några dekaler (http://felten.se/images/dekal.jpg), samt även några knappar (http://felten.se/knappar.jpg).

Jag hoppas att jag idag blir av med fler än de 2000 valsedlar, som jag blev av med förra veckan, då Bo Leuf var den ende som kom, annars får jag överväga ifall jag skall fortsätta med denna service.

camilla.andersen
2006-07-07, 15:16
Björn Felten (2006-Jul-07)Mitt inlägg från förra veckan, där jag beskrev vägen till Eriksbergstorget, förefaller att ha försvunnit, men sök på '.evf' (förkortning) på Reseplaneraren (http://www.vasttrafik.se/) så hittar ni det.

Jag står även denna fredag där mellan 18:00 och 20:00 och delar ut valsedlar. Tyvärr verkar kepsarna ha hamnat mellan stolarna, så inte heller den här veckan har jag några att sälja. Jag har dock fortfarande kvar några dekaler (http://felten.se/images/dekal.jpg), samt även några knappar (http://felten.se/knappar.jpg).

Jag hoppas att jag idag blir av med fler än de 2000 valsedlar, som jag blev av med förra veckan, då Bo Leuf var den ende som kom, annars får jag överväga ifall jag skall fortsätta med denna service.

Hellu! Jag kommer förbi dej ute på Eriksberg idag. Tänkte plocka upp valsedlar och ev. ngn keps också. Vad tar du för kepsarna?

Björn Felten
2006-07-07, 16:16
camilla.andersen (2006-Jul-07)Tänkte plocka upp valsedlar och ev. ngn keps också. Vad tar du för kepsarna?

Kepsarna kostar 50:- för partimedlemmar och 100:- för icke-medlemmar.

Och dessbättre verkar det som om kepsarna hann komma i tid, så om allt fungerar så skall jag ha sådana att sälja.

Du, och alla andra som vill ha valsedlar, är hjärtligt välkomna. Det gäller alltså även de som bara vill ha ett tiotal eller så "för egen konsumtion" -- jag har en bruten bunt enbart för det ändamålet.

maheos
2006-07-08, 08:24
När finns du på Eriksberg nästa gång?? Var där igår men kunde inte se dig ellerbil... möjligt att jag var där lite för tidigt... strax efter 18.

Björn Felten
2006-07-08, 13:05
maheos (2006-Jul-08)När finns du på Eriksberg nästa gång??

Samma tid nästa vecka. Fast jag kommer troligen inte stå där lika länge då. Älv-Snabben gör ett märkligt uppehåll klockan 19:00, så efter färjan från Klippan 19:05 så blir det ett uppehåll till 19:51 innan nästa färja kommer från Lilla bommen. Så säkrast är att komma mellan 18:00 och 19:05 nästa vecka, efter den färjan kommer jag troligen att åka, om det inte blir en osannolik tillströmning av valsedelshämtare (hint! :P ).

möjligt att jag var där lite för tidigt... strax efter 18.

Jag var där i god tid före klockan 18:00 -- jag kom lagom för att se 17:51 från Lilla bommen lägga till.

Kika gärna på det här flygfotot (http://hitta.se/LargeMap.aspx?ShowSatellite=true&cx=1268070&cy=6403940&z=0). I mitten av bilden ser ni två träd. Under det nordöstra trädet har jag stått båda fredagarna hittills. Zooma ut ett steg och scrolla sedan ner 400m åt sydväst, så ser ni Älv-Snabben stäva mot piren uppe i "vinkeln" 50m öster om "mitt" träd. Den har på den här bilden cirka två minuter kvar.

Över lag kan jag rekommendera Älv-Snabben för alla som åker kommunalt. Den ingår i samma system som bussar och spårvagnar, så man reser på samma färdbiljett. Och så får man ju en trevlig båttur så här i sommarvärmen. Cykel får medföras om så önskas.

Björn Felten
2006-07-13, 14:53
Så är det ännu en gång dags att påminna om att i morgon är det fredag, och från och med klockan 18:00 står vår mobila valstuga som vanligt uppställd vid Eriksbergs färjeläge.

Alla som registrerat sig som röstningslokalansvariga, och som ännu inte hämtat ut sina valsedlar, uppmanas att komma och hämta. Alla andra är naturligtvis också hjärtligt välkomna, om inte annat så för att bara prata lite. Det finns flera serveringar i närheten (inom 100m), så den som vill ta en pizza eller en öl kan göra det.

Kepsar finnes till försäljning för 50:- styck (självkostnadspris) för medlemmar och 100:- för icke medlemmar. Gå inte omkring nakna på stan -- använd PIRAT-keps! :P

Jag har även en liten bunt dekaler och några knappar kvar.

Se ovanstående inlägg för färdbeskrivning etc.

Björn Felten
2006-07-21, 15:01
Glöm inte!

Valsedlar, kepsar, knappar, dekaler och allmänt mingel, fredag klockan 18 som vanligt!

Alla är välkomna!

Björn Felten
2006-07-28, 12:48
Jag påminner ännu en gång om detta:

Björn Felten (2006-Jul-21)Valsedlar, kepsar, knappar, dekaler och allmänt mingel, fredag klockan 18 som vanligt! Alla är välkomna!

Fast idag kan måste jag korta ner tiden till en halvtimme. Min fru och jag firar 30-årig bröllopsdag idag. Inte bara skall vi ha gäster, utan det är dessutom jag, som står för matlagningen, så ni kan kanske förstå att det krävdes en hel del övertalning för att få min fru att gå med på att jag smiter undan i flera timmar. :)

Tänk nu på, att alla ni som anmält intresse för att sköta om våra röstningslokaler måste ha valsedlar! De får ni på Eriksbergs torg i första hand. I andra hand kan ni komma överens om gemensam hämtning för vidare distribution bland flera av er. Men kom och hämta!

Och så behöver vi fler ansvariga. Vi har hittills bara lyckats täcka 50%, och det räcker, som ni alla förstår, inte långt om vi hade tänkt vinna valet den 17 september. Visa nu att ni verkligen vill att vi skall vinna! Det räcker inte att 1-2% av alla medlemmar engagerar sig, vi behöver minst 20-30%!

brelovich
2006-07-28, 12:55
Björn Felten (2006-Jul-28)Jag påminner ännu en gång om detta:

Och så behöver vi fler ansvariga. Vi har hittills bara lyckats täcka 50%, och det räcker, som ni alla förstår, inte långt om vi hade tänkt vinna valet den 17 september. Visa nu att ni verkligen vill att vi skall vinna! Det räcker inte att 1-2% av alla medlemmar engagerar sig, vi behöver minst 20-30%!

Jag trodde att vi skulle nöja oss med vågmästarställning, men kör till! Vi satsar på regeringsställning istället. Hur svårt kan det vara? ;)

Jag råkar för övrigt veta att det även finns affischer att hämta och en affisch eller två orkar du väl sätta upp utanför hemmet och jobbet? Häng med!