handdator

Visa fullständig version : Kandidaturer till valsedeln

Jacob Hallén
2011-02-28, 01:01
Kandidaturen till Piratpartiets valsedel i VG-regionen är nu öppen.

Det är möjligt att kandidera fram till den 15 mars, men utfrågning av kandidater börjar omedelbart. Om medlemmarna har haft för lite tid att ställa frågor till dig så är det troligt att de inte röstar på dig.

Vi ska ställa upp med minst 12 och högst 20 kandidater, samtliga på en och samma valsedel. Denna valsedel kommer att användas i samtliga 5 valkretsar i regionen.

Som kandidat ska du vara beredd att sitta i regionfullmäktige för Piratpartiet, oavsett var på listan du står. De som kommit in kan behöva avgå på grund av att de flyttar från regionen eller av personliga skäl. Sitter man i regionfullmäktige har man rätt till ersättning för förlorad arbetsinkomst, resekostnader och ett dagarvode för de dagar man tjänstgör.

För att från början kunna bygga listan kring kandidaternas olika ambitionsnivå med kandidaturen så finns det 4 kategorier i vilka man kan annonsera sin kandidatur:

A. Du vill verkligen sitta i regionfullmäktige och är beredd att arbeta aktivt för det under i princip all ledig tid under den 17 dagar långa valkampanjen. Du påtar dig att minst skiva en debattartikel och arbeta för att få in den i en dagstidning i regionen, alternativt så påtar du dig att vara huvudtalare vid minst 2 stycken torgmöten i regionen. Du är beredd att besöka skolor och delta i debatter i den mån ditt normala arbete tillåter.

B. Du sitter gärna i regionfullmäktige men har inte en brinnande ambition att komma dit. Du utfäster dig att aktivt delta i valkampanjen genom att lägga en stor del av din lediga tid på valstugor, flygbladsutdelning, affischuppsättning och annat valarbete.

C. Du är beredd att rycka in som ersättare i regionfullmäktige om så behövs. Du lovar att lägga en del av din lediga tid under valkampanjen på valarbete för Piratpartiet.

D. Du ställer upp som kandidat för att stödja Piratpartiet och se till att vi får en komplett lista med kandidater. Du vill stå så långt ned på valsedeln att sannolikheten att du behöver rycka in är mycket liten. Du är naturligtvis välkommen att vara med i valkampanjen, men vi har inga konkreta krav på ambitioner.

När medlemmarna i regionen röstar sker detta enligt Schulze-metoden, där varje röstberättigad medlem får möjlighet att rangordna kandidaterna. De förväntas då ta hänsyn till kandidaternas preferenser och villighet att arbeta för valkampanjen. Om en kandidat får en högre placering på listan än denne önskar kommer det att finnas tillfälle att begära nedflyttning när valet är avslutat.

Som kandidat kommer du att få avge en kandidatförsäkran till valmyndigheten, där du intygar att du verkligen kandiderar för Piratpartiet. Du kommer dessutom att få underteckna en "code of conduct", enligt de regler som utlystes inför valet 2010.

Jacob Hallén
2011-02-28, 01:08
Du kandiderar genom att skriva ett meddelande i den här tråden, där du annonserar din kandidatur och ger en beskrivning av dig själv. Du ska också ange vilken ambitionsnivå du har i din kandidatur, enligt alternativen A, B C och D enligt ovan.

Vi kommer kort efter att du anmält din kandidatur att öppna en ny tråd i forumet där medlemmarna har möjligheter att ställa frågor till dig och du har möjlighet att utveckla din kandidatur.

Omröstning kommer att ske under perioden 15 mars kl 08:00 till 23 mars kl 08:00.

Jacob Hallén
2011-02-28, 01:17
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet till VG-regionen.

Jag är projektledare för valkampanjen. Under 2010 var jag valkretsledare i Göteborg. Jag är också revisor i Ung Pirat Göteborg.

Jag arbetar som egen företagare, där jag leder ett företag som heter Open End AB. Bolaget utvecklar IT-system för att skapa ordning. Jag är dessutom teknisk chef för ett företag som heter Sotospeak, som utvecklar språkkurser som körs i mobiltelefoner. Jag har också en ledande roll i ett projekt som heter PyPy, där vi utvecklar en ny och mycket snabbare version av programspråket Python.

Jag har haft en lång rad ideella uppdrag genom livet. Bland annat har jag varit huvudansvarig för spelkonventet Gothcon under flera år.
Jag har trots ödets nycket lyckats bli 52 år gammal. Jag bloggar på http://blogg.openend.se.

Uppdatering: Jag kandiderar på nivå A.

Sven Petersson
2011-02-28, 14:33
Det förefaller mig rimligt att de som överväger att kandidera får se den kandidatförklaring som Piratpartiet kommer att kräva att de skriver på.

Publicera kandidatförklaringen!

Henry Rouhivuori
2011-02-28, 15:00
Jacobs planering faller i och med styrelsens agerande. Ursäkta annars detta OT.

Publicera kandidatförklaringen!
Det är inte Jacob som postar en sådan utan styrelsen.

Styrelsen skriver i Per Capsulam 2011-02-28 (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=33618):

21 Mars - Ett extrainsatt styrelsemöte ska kallas där styrelsen ska besluta följande:
* Anta en ny/uppdaterad kandidatförklaring.Tidsplan:
9-20 Mars - Den fria kandideringen för alla områden där det ska ske omval öppnas. Där är en bugg jag hittade.

Den största buggen är att fastställa de färdiga valsedlarna den 4 april. Det var annars tänkt att valsedlar beställs 25 mars för att hinna ut med dom i vårt jättestora län.

Nu får jag/någon och andra med kort varsel sätta sig i bilar och hämta valsedlarna till respektive valkrets. Vi har alltså inte tid att packa kommunvis hos Jacob och skicka med DHL.

takeo
2011-02-28, 16:55

Jag är

Valkampanjsledare för valkampanjen i Göteborg
Valkretsledare för Piratpartiet Göteborg
Kassör för Ung Pirat Göteborg

Jag arbetar idag som automationsingenjör på Novotek AB i Göteborg och har tidigare arbetat som systemadministratör.
Uppväxt som jehovas vittne men är idag ateist, detta har gett mig enormt bra perspektiv på mycket i livet.
22 år, vardags-vegitarian.

Om jag försöker mäta min ambitionsnivå i jacob skalan hamnar jag på B+ (typ mellan A och B)

Inge blogg, ingen facebook :/, man kan enklast träffa mig på piratfikan i göteborg!

Jag föredrar att skriva mitt namn som Takeo Ver om det går att skriva så på valsedeln :)

Sven Petersson
2011-02-28, 18:08
Tre frågor till Ver Takeo:

1. Innebär din kandidatur att du tror att det finns en möjlighet, om än så liten, att vinna mandat 2011?

2. Skulle du, om samma kandidatförklaring används som användes 2010, vara beredd att skriva på?

3. Hur skulle du under valkampanjen försvara/motivera Piratpartiets ställningstagande ”Piratpartiet tar inte ställning till trängselskatternas vara eller inte vara” (se https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=33614)? (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=33614%29?)

dansve
2011-02-28, 18:12
Denna tråd är EJ avsedd för utfrågning av kandidaterna. Separata trådar för det ändamålet kommer att skapas så fort vi fått hjälp att lägga upp ett för ändamålet avsett underforum.

m_holmberg
2011-02-28, 19:03

Jag är

Kommunledare Södra Skaraborg för Piratpartiet
ordförande för Ung Pirat Tidaholm
Jag läser olika program och kurser inom ledarskap, och är utbildad produktionstekniker. Arbetar idag på Fagerhults Belysning med matrialhantering.
Åldern är snart 30. Och ambitionsnivån är B++

/Martin Holmberg

Marcus Dahlman
2011-02-28, 19:42
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet i Västra Götalandsregionen.

Jag är vice valkretsledare för Piratpartiet i Bohuslän.

Jag är konsult inom säkerhetsområdet på Logica och har arbetat inom IT-branschen sedan 1987 som bland annat IT-säkerhetsansvarig, driftchef, IT-chef och egen företagare. Jag är 45 år gammal, har en fru, två barn, tre hundar och bor i Lindome utanför Göteborg.

Ambitionsnivån är B, men om det blir gott om kandidater kan jag ändra mig till D, så att jag inte står i vägen för någon med högre ambitionsnivå.

Henry Rouhivuori
2011-02-28, 19:55
Henry Rouhivuori, Borås, 44 år

https://forum.piratpartiet.se/attachment.php?attachmentid=3992&stc=1&d=1298918599

Bakgrund

44-åring med sverigefinsk bakgrund boende i Borås sedan 2001. Har bott ett par år i Göteborg, men är uppvuxen i Alingsås där jag också har min arbetslivserfarenhet. Jag jobbade 11 år (1988-1999) på ett företag som tillverkar ytbehandlade stålrör. I Göteborg gick jag en gymnasial utbildning inom datorteknik på två terminer, grunderna i microsofts program och under termin två programmering; VB, C++ och Java. Jag är iofs självlärd på datorfronten med början 1982 (Z80 Assembler) senare även mer avancerad matematik som omsattes i programsnuttar.

Partiet

Jag fick syn på ett nytt politiskt parti med det coola namnet Piratpartiet i januari 2006 och anslöt ganska snabbt, inget snack. Jag har skrivit på partiets forum sedan februari samma år och har deltagit i de tre valrörelser som partiet ställt upp i. Bloggandet startade jag sommaren 2010 och har numera den på eget utrymme, www.ingsoc.eu (http://www.ingsoc.eu) , där jag skriver om PP, men även intressanta saker kring politik och datorer.

Kandidatur

Jag ser partiets deltagande i regionvalet som en stor chans att visa upp vår politik och visa att Piratpartiet långt ifrån är dött. Jag bedömmer att partiet nu har en större chans än tidigare att nå mandat och att vi kan bygga upp en liknande vinnarkänsla som skedde i euvalet. Jag ställer upp i detta valet då jag vill deltaga aktivt på något sätt och att jag med min kandidatur erbjuder en möjlighet för den stora gruppen sverigefinnar i länet att identifiera sig med partiet. Jag har ambitionen att från valbar plats ägna mig åt att lokalt kampanja för partiets räkning.

noned
2011-03-01, 12:49

Jag är kommunledare i Ale kommun för Piratpartiet.

Jag arbetar som systemutvecklare och har arbetat med detta de tre senaste åren. Jag är 30 år och har en familj bestående av sambo och en dotter och vi bor i Alafors norr om Göteborg.

Min ambitionsnivå för min kandidatur är B-. Kan backa ner till C om andra kandidater går in med en högre ambitionsnivå.

/Henrik Claesén

pipe
2011-03-02, 12:03
Goddag! Jag heter Anders Andersson, ofta kallad pipe eller pipatron. Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet till VG-regionen.

Är 31 år, bor i Göteborg sedan 12 år tillbaka, och har varit aktiv medlem i piratpartiet sedan starten 2006. Jobbat som programmerare efter gymnasiet men läser för tillfället in lite ämnen på Komvux så att jag kan omskola mig till elektroingenjör. Läser just nu Samhällskunskap, vilket känns som ganska nyttig kunskap om man skall vara politiker.

Ambitionsnivå B passar mig utmärkt.

http://www.natrox.org/img/pp/pipe-pirate.jpg

Mikael Iresten
2011-03-04, 12:49
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet i Västra Götalandsregionen.

De flesta här presenterar sig med massa fina titlar inom piratpartiet, men jag väljer att presentera mig som pirat.

Mikael Persson heter jag och är 23 år gammal och bor tillsammans med min fästmö på Hisingen.
Jag arbetar heltid som pedagog i Svenska kyrkan med ungdomar. Fritid ägnas åt världen som finns online. Samt när det finns tid så är piratfrågorna väldigt intressanta. Jag har varit medlem i partiet sedan 2006 och har varit ganska passiv men observerande.

Min ambitionsnivå når tyvärr inte högre än C om man ska lyckas rådda ihop arbete fritid och nöje. Jag finns att tillgå för tjänster som inte kräver höga ekonomiska satsningar, men tid finns det ganska gott om för tillfället.

rillebolle
2011-03-05, 22:00
Hej!

Mitt namn är Rickard Wahlander, jag är 18 år och blev rekommenderad av Hacob Hallén att ställa upp som kandidat tillomvalet efter att Jacob läst min gästbloggg hos Anna troberg som finns att läsa HÄR (http://www.annatroberg.com/2011/03/01/nyhetsbrev-2011-03-01/). Där står det nog en rätt så bra presentationav mig men har ni fler frågor är ni givetvis välkomna att ställa dem här i forumet, Min ambitionsnivå är närmare B än C, men jag går i gymnasiet också och jag vill kunna hinna med skolan, det är ju viktigt med utbildning...

Tack så länge!

//Rickard Wahlander

vice Kommunledare PP Skövde

Megitt
2011-03-06, 14:19
Jag är en snart 40årig engelsman som bott i sverige sen jag var 2.
Jag har en högskoleexamen i psykologi och arbetar för närvarande för Göteborgs stad som fältassistent/boendeassistent med inriktning på hemlösa. Den som får fältplats (säng för natten) hos oss behöver inte uppge personnummer, ganska skönt för vissa faktiskt.

Under valrörelsen -10 var jag aktiv på nivå B och kandiderar även denna gång på samma nivå. Jag har fortfarande kvar Piratpartietloggan på ena sidan av min bil (trottoarsidan, bättre med fotgängare som tittar än bilister...)

Självklart ställer jag helhjärtat upp på att följa Piratpartiets linje i regionfullmäktige om jag skulle komma in, men tänkte ändå det skulle vara bra att redovisa min personliga ståndpunkt i andra regionpolitiska frågor.

* Fri kollektivtrafik - för miljön i första hand, integriteten i andra (inga månadskort som ser vart man åker, ingen legkontroll på biljetter) och fördelningspolitiskt i tredje.

* Mer järnvägar och dubbelspår - för miljön i första hand och för att infrastruktur är bra i andra

* Nej till vägtullar - för integriteten i första hand (de skall strunta i vem som åker vart), för miljön i andra hand (att sakta in eller stanna en bil som har råd att betala är dåligt) och fördelningspolitiskt i tredje (rika har inte mer rätt att smutsa ner).

* Fri sjukvård - integritetsmässigt i första hand (ingen behöver veta vem som behandlas om inte patientsäkerhet eller smittskydd är inblandat, utan symbolisk betalning ökar anonymiteten), fördelningspolitiskt i andra (det finns de som drar sig för att uppsöka läkare pga kostnaden, även om den kan tyckas låg för de flesta)

n
2011-03-06, 14:33
Hej,

Jag heter Nicole Zöger har blivit ombett att kandidera av Jacob Hallén. Jag är 35 år och arbetar med test av mjukvarusystem. Jag är gift och har en son (3 år).

Min engagemangsnivå är "B" men hjälper gärna till så mycket jag kan.

dansve
2011-03-09, 03:48
Jag vill göra samtliga kandidater uppmärksamma på att era utfrågningstrådar finns i detta underforum (https://forum.piratpartiet.se/forumdisplay.php?f=748). Samtliga har fått frågor men bara några har svarat.

När ni postat en gång i er egen tråd bör ni sedan att få mail om någon postar igen.

Johan mlg Karlsson
2011-03-09, 05:15
När ni postat en gång i er egen tråd bör ni sedan att få mail om någon postar igen.
Förtydligande: Detta gäller enbart om man aktivt väljer det. Klicka antingen på citera eller svara (som finns till vänster under sista inlägget) och ändra Ämnesprenumeration som finns en bit under rutan man skriver in inlägget i.

Tappe
2011-03-10, 02:38
Erik Fredriksen, Trollhättan, 25 år

http://tapiren.se/wordpress/wp-content/uploads/2009/11/avatar-300x300.jpg

Bakgrund
Jag är en 24-årig kille (25 när valet hålls) som är infödd Trollhättebo. Jag har en teknisk
utbildning med inriktning inom it och har ett stort intresse för programmering. Jobben
jag haft de senaste åren har varit inom äldrevården och som personlig assistent.

Jag driver även en enskild firma där jag utför vissa installation- och reperationsuppdrag,
men även småkurser inom IT.

Partiet
Jag har varit med sedan starten 2006 och var med och samlade namnunderskrifter för att
kunna starta partiet. Senare samma år var jag med och distribuerade valsedlar till ett par
vallokaler.

Efter det har jag tagit ett steg till att bli mer aktiv och har hunnit med att vara
kommunledare och stå på valsedeln till landstinget i senaste valet. Under EU-valet 2009
hade jag distributionsansvar för vallokalerna i Trollhättan.

Just nu har jag posten som vice kommunledare i Trollhättan.

Kandidatur
Jag tycker det är viktigt att vi är med i alla de valen som görs i Sverige. Våra frågor
passar inte bara i riksdagen, utan även i landstinget och kommunerna. Det finns mycket
att förbättra inom integritet- och it-policys även där.

Får jag partiets förtroende att vara med på valsedeln skulle jag vilja rikta in mig på de
här två kategorierna.

Utbildning
Regionen driver 15 skolor. Jag skulle vilja att dessa har en utbildning i it-ämnena som är
generell och t.ex. inte en inkörsport för att använda mjukvara från en viss leverantör.
Man ska inte lära sig Word och Excel utan en ordbehandlare och ett kalkylprogram.

Västtrafik
Som det är nu registreras alla resor du gör med Västtrafikkortet. Möjligheten att åka
anonymt med kontanter har tagits bort. Systemet behöver göras om så att det fungerar
smidigt för resenären, med minst ett sätt att betala för resan som är anonymt. Sen ska
statistiken för resvanor anonymiseras direkt!

Avslutning
Min ambitionsnivå kommer att ligga på B, men jag hade tänkt att ändå försöka hinna
skriva någon debattartikel. Min blogg finns på http://tapiren.se.

Nedmyr
2011-03-11, 02:22
Hej!

Jag heter Moa, är 21 år och bor i Trollhättan där jag studerar Digitala Media. Är ordförande för Ung Pirat Trollhättan, och är dessutom vice kommunledare för Trollhättan.

Ambitionsnivå D.

JohanL
2011-03-13, 15:14

Jag är valkretsledare i Skaraborgs valkrets för andra gången och det ska verkligen bli kul att lära känna alla lite bättre.

Inför det här valet väljer jag alternativ D från Jacobs lista. Jag ställer upp som namn på valsedeln för att visa mitt stöd för Piratpartiet. Min kandidatur och arbetet med sådant kommer dock komma andra, tredje eller femte hand, beroende på hur man räknar. Räknar man Piratparti-grejer så kommer jag fokusera mer på mina åtaganden som valkretsledare och räknar man livet i stort så kommer både familj och företaget också före något som helst arbete som kandidat.

När jag inte lockar kommunledare med morötter och hotar med piskor så arbetar jag som frilansande informatör, en bred titel som täcker mycket, till exempel webbutvecklare, fotograf, föreläsare, marknadsförare och projektledare. Jag hoppas jag kommer få en chans att använda alla mina kunskaper och min breda kompetens för Piratpartiets bästa, men nu är det upp dig ifall du tror att jag kan bidra till något. I så fall får du gärna rösta mig.

Jag kommer svara på frågor här i forumet i mån av tid.

jigrohn
2011-03-15, 19:12
Hej!

Jag har inte planerat in att kampanja inför ett val den här terminen. Mitt ordval vittnar om att jag rör mig inom skolans värld, jag är dels vikarierande lärare samt läser specialpedagogik på Högskolan Väst.

Jag kan lägga all min lediga tid på Piratpartiet inför valet, men i ärlighetens namn kommer det i nuläget förmodligen inte att räcka till mer än en kandidatur på C-nivå. Jag tycker dock att det är viktigt att vi ställer upp i omvalet för att visa att vi fortfarande finns och att våra frågor är viktiga.

//Jenny Gröhn

Jacob Hallén
2011-03-15, 21:43
Jag har precis observerat att styrelsen har fattat beslut om exakt när kandidering och omröstning till listorna ska ske. Därför kommer kandideringen att vara öppen ytterligare 5 dagar, till och med 20 mars. Omröstning för att bestämma inbördes position på listorna kommer att ske 22-29 mars, inte 16-23 mars, som jag felaktigt angivit i utskick.

Sven Petersson
2011-03-15, 23:16
Jag har precis observerat att styrelsen har fattat beslut om exakt när kandidering och omröstning till listorna ska ske. Därför kommer kandideringen att vara öppen ytterligare 5 dagar, till och med 20 mars. Omröstning för att bestämma inbördes position på listorna kommer att ske 22-29 mars, inte 16-23 mars, som jag felaktigt angivit i utskick.

Så kandidaterna förbinder sig 25 mars, eller tidigare, att, om valda till fullmäktige, föra den politik som styrelsen fastlägger den 4 april.

Skojar du?

Henry Rouhivuori
2011-03-15, 23:27
Så kandidaterna förbinder sig 25 mars, eller tidigare, att, om valda till fullmäktige, föra den politik som styrelsen fastlägger de 4 april.

Skojar du?
Det är inte på skoj. Dom av kandidaterna som lämnade in en så kallad kandidatförklaring till 2010 års val kan partiet ta med på valsedeln utan att kandidaten behöver lämna in en "kandidatlapp"!

Moderaterna är kända att tvinga folk.... så PP gör nog inte mot någons vilja, men möjligheten finns då de gamla kandidaterna även skrivit på en code of conduct.

Jag känner dock att det känns lite bakvänt att inte veta vad jag skall driva för frågor. Partilinjen uppfyller mitt politiska liv så där finns det inget som överraskar.

Sven Petersson
2011-03-15, 23:39
Det är inte på skoj. Dom av kandidaterna som lämnade in en så kallad kandidatförklaring till 2010 års val kan partiet ta med på valsedeln utan att kandidaten behöver lämna in en "kandidatlapp"!

Moderaterna är kända att tvinga folk.... så PP gör nog inte mot någons vilja, men möjligheten finns då de gamla kandidaterna även skrivit på en code of conduct.

Jag känner dock att det känns lite bakvänt att inte veta vad jag skall driva för frågor. Partilinjen uppfyller mitt politiska liv så där finns det inget som överraskar.

Frågan ställdes till Jacob Hallén. Jag betraktar frågan som obesvarad tills Jacob har besvarat den.

Jacob Hallén
2011-03-16, 00:03
Jag ser inget dramatiskt i det här. Som kandidat kandiderar man på den information som finns tillgänglig när man ställer upp. Det är för närvarande ett utkast till manifest, en debatt om det samma, 4 rådgivande omröstningar samt andra personers kandidaturer.

Partistyrelsen kan naturligtvis ändra manifestet efter att kandidaterna har skrivit under sina kandidatförsäkringar. Det är då upp till varje kandidat att överväga om man vill fullfölja sin kandidatur eller inte. Är ändringarna av drastisk natur kan man ta avstånd från dem innan valet. Om man kommer in i fullmäktige kan man avgå på grund av att det finns element i politiken som man inte är villig att medverka till.

Eftersom man har dessa möjligheter kommer styrelsen inte att göra några stora ändringar. Det kan tänkas att de stryker element som de anser är oförenliga med partiets principprogram, men de lär inte göra några tillägg.

För övrigt så är det partistyrelsen som har lagt tidplanen utan att konsultera mig. Min plan finns på min blogg och den var lite annorlunda.

Sven Petersson
2011-03-16, 00:49
Om man kommer in i fullmäktige kan man avgå på grund av att det finns element i politiken som man inte är villig att medverka till.

Man kan, såvitt jag vet, också bli politisk vilde och rösta enligt eget förstånd och samvete!

Styrelsens tidsplan förefaller mig lika förnuftig som att pissa i motvind!

Jacob Hallén
2011-03-16, 03:29
Det kan en kandidat alltid. En kandidatförsäkran är ett moraliskt kontrakt, inte en affärsuppgörelse.

Marcus Dahlman
2011-03-17, 18:00
Man kan, såvitt jag vet, också bli politisk vilde och rösta enligt eget förstånd och samvete!

Styrelsens tidsplan förefaller mig lika förnuftig som att pissa i motvind!

Huruvida du tycker något är lika förnuftigt som att pissa i motvind eller ej är inte relevant.

Att det ibland kan bli lite bakvänt i politikens värld torde knappast vara en nyhet för oss som följt med i samhällsdebatten i allmänhet och i partipolitiken i synnerhet.

Ett valmanifest är ett levande ting, som kommer att förändras på ett eller annat sätt under resans gång. Vissa partier ändrar sig efter hur valvindarna blåser, andra upptäcker att det faller sig naturligt att argumentera mer för vissa delar av ett manifest, etc.

För tydlighetens skull så kan jag informera om att jag är kandidat och inte har några som helst problem med turordningen, särskilt som både kandidater och andra aktiva tyckare fått debattera och ifrågasätta frågor på manifestet under en tid.

Isaksson
2011-03-18, 04:09
Mitt namn är Peter Isaksson och jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i
omvalet i Västra Götalandsregionen.

Jag är kommunledare för piratpartiet i Lidköping kommun och min drivande
motivation inom partiet är rättssäkerhet och integritet.

Jag är 33 år, arbetar inom livsmedelsindustri och sysselsätter mig med mitt
renoveringsprojekt av min Jeep samt engagerar mig inom piratpartiets politik
på min fritid.

Min ambitionsnivå riktar sig i dagsläget mest av allt till att bidraga med mitt
namn i syfte att möjliggöra att Piratpartiet kan ställa upp i omvalet, alltså
ambitionsnivå D på skalan, och ställer således min eventuella plats till förfogande
om någon med högre ambitionsnivå skulle visa sig aktuell.

Vänligen
Isaksson

takeo
2011-03-24, 16:51

Bör nämnas att kandideringer har stängt och Omröstning för att bestämma inbördes position på listorna har öppnat,
omröstningen sker via pirateweb (https://pirateweb.net/Pages/v4/Admin/PlaceInternalVote.aspx?PollId=43)