handdator

Visa fullständig version : Jacob Hallén - utfrågning

Jacob Hallén
2011-03-02, 18:08
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet till VG-regionen.

Jag är projektledare för valkampanjen. Under 2010 var jag valkretsledare i Göteborg. Jag är också revisor i Ung Pirat Göteborg.

Jag arbetar som egen företagare, där jag leder ett företag som heter Open End AB. Bolaget utvecklar IT-system för att skapa ordning. Jag är dessutom teknisk chef för ett företag som heter Sotospeak, som utvecklar språkkurser som körs i mobiltelefoner. Jag har också en ledande roll i ett projekt som heter PyPy, där vi utvecklar en ny och mycket snabbare version av programspråket Python.

Jag har haft en lång rad ideella uppdrag genom livet. Bland annat har jag varit huvudansvarig för spelkonventet Gothcon under flera år.
Jag har trots ödets nycket lyckats bli 52 år gammal. Jag bloggar på http://blogg.openend.se (http://blogg.openend.se/).

Uppdatering: Jag kandiderar på nivå A.

Jacob Hallén
2011-03-03, 15:58
Jag har inte fått frågorna som Sven Pettersson ställt till de andra kandidaterna, men jag tänkte svara på dem ändå.

1. Ja, jag tror att med frågor som ligger nära medborgarnas vardag så kan vi vinna mandat. Vi har mer erfarenhet nu än i höstas, så vi kan satsa våra resurser på ett klokare sätt. Det gör att vi kommer att få mer effekt med mindre arbete.

2. Ja, det är inte en orimlig kandidatförklaring.