handdator

Visa fullständig version : Takeo Ver - utfrågning

Jacob Hallén
2011-03-02, 18:10
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet till VG-regionen.

Jag är

Valkampanjsledare för valkampanjen i Göteborg
Valkretsledare för Piratpartiet Göteborg
Kassör för Ung Pirat Göteborg

Jag arbetar idag som automationsingenjör på Novotek AB i Göteborg och har tidigare arbetat som systemadministratör.
Uppväxt som jehovas vittne men är idag ateist, detta har gett mig enormt bra perspektiv på mycket i livet.
22 år, vardags-vegitarian.

Om jag försöker mäta min ambitionsnivå i jacob skalan hamnar jag på B+ (typ mellan A och B)

Inge blogg, ingen facebook :/, man kan enklast träffa mig på piratfikan i göteborg!

Jag föredrar att skriva mitt namn som Takeo Ver om det går att skriva så på valsedel

Sven Petersson
2011-03-02, 21:18
1. Innebär din kandidatur att du tror att det finns en möjlighet, om än så liten, att vinna mandat 2011?

2. Skulle du, om samma kandidatförklaring + ”code of conduct” används som användes 2010 (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=24732), vara beredd att skriva på?

3. Hur skulle du under valkampanjen försvara/motivera Piratpartiets ställningstagande ”Piratpartiet tar inte ställning till trängselskatternas vara eller inte vara” (se https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=33614)?

4. Skulle du, om vald till landstingsfullmäktige, vara beredd att samarbeta med Sverigedemokraterna för att uppnå Piratpartiets mål?

takeo
2011-03-03, 09:01
1. Ja, det har tidigare inte skett något liknande val i Sverige. Därför är det svårt att veta hur det kan gå för mindre partiet, men jag vet att vi har en chans! Ingenting är förgäves, om vi inte kommer in så kommer detta val att vara en lärorik period för oss alla.

2. Ja

3. Trängselskatten syftar till att minska trängseln och förbättra miljön vilket jag kan hålla med om att det behövs. Däremot används fel metoder för att uppnå detta syfte. Om vi istället inför nolltaxa uppfyller vi båda syftena på ett sätt som varken är orättvis, demokratiskt nedbrytande eller illa tänkt.

4. Ja, jag delar inte deras åsikter men det värsta vi kan göra är att ignorera dem

dansve
2011-03-07, 19:37
Det är knappt sex månader sedan Piratpartiet misslyckades att ta mandat i senaste regionvalet. Du var ej regionvalskandidat och jag vill därför veta varför du kandiderar i omvalet när du ej ställde upp förra året. Jag vill dessutom att du redovisar ditt engagemang i senaste valkampanjen. Om du var aktiv vill jag att du beskriver vad du gjorde för att partiet skulle nå framgång. Om du ej var aktiv vill jag veta varför.

takeo
2011-03-09, 10:10
Funderingar kring kandiderande i regionsvalet fanns hos mig, nu efteråt ångrar jag att jag inte kandiderade. Anledningen till att jag inte kandiderade var för att jag inte hann tänka igenom det tillräckligt, därför ser jag det som ett gyllende tillfälle att nu kandidera till omvalet!

Innan valkampanjandet blev jag informationsansvarig för Piratpartiet i Göteborg, detta bidrog till mycket av mitt engagemang.
Jag:
* hjälpte till att fixa iordning UP Gbgs Piratbuss.
* organiserade valstugandet i Göteborg. Med bussen som valstuga stod jag ofta på torg och delade ut flyers, debatterade och höll även ett tal
* distribuerade valsedlar på hisingen och snigelpostade även några till aktivister

Sven Petersson
2011-03-11, 07:55
Är du, eller har du varit, medlem i något annat politiskt parti än Piratpartiet? Om ”Ja”, i vilket/vilka parti och under vilken/vilka tidsperioder?

takeo
2011-03-11, 08:03
Nej, jag var inte intresserad av politik innan piratpartiets frågor upplystes framför mig.