handdator

Visa fullständig version : Henrik Claesén - utfrågning

Jacob Hallén
2011-03-02, 19:18
Jag kandiderar till Piratpartiets valsedel i omvalet till VG-regionen.

Jag är kommunledare i Ale kommun för Piratpartiet.

Jag arbetar som systemutvecklare och har arbetat med detta de tre senaste åren. Jag är 30 år och har en familj bestående av sambo och en dotter och vi bor i Alafors norr om Göteborg.

Min ambitionsnivå för min kandidatur är B-. Kan backa ner till C om andra kandidater går in med en högre ambitionsnivå.

Sven Petersson
2011-03-02, 22:22
1. Innebär din kandidatur att du tror att det finns en möjlighet, om än så liten, att vinna mandat 2011?

2. Skulle du, om samma kandidatförklaring + ”code of conduct” används som användes 2010 (https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=24732), vara beredd att skriva på?

3. Hur skulle du under valkampanjen försvara/motivera Piratpartiets ställningstagande ”Piratpartiet tar inte ställning till trängselskatternas vara eller inte vara” (se https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=33614)?

4. Skulle du, om vald till landstingsfullmäktige, vara beredd att samarbeta med Sverigedemokraterna för att uppnå Piratpartiets mål?

noned
2011-03-03, 23:28
1. Ja, jag tror att vi har en chans då frågor som datalagringsdirektivet varit på tal så sent som idag och ett valmanifest som tar upp frågor som berör väljarna i vardagen.

2. Ja, jag ser inget konstigt i det.

3. Jag personligen är inte emot trängselskatten i sig. Men beslutet om trängselskatten bör omprövas då beslutet innehåller flera brister.

* Beslutet att införa trängselskatt togs på ett odemokratiskt sätt, en folkomröstning skall besluta en sådan fråga. Inga problem i Stockholm med detta.