handdator

Visa fullständig version : Bodström, "Så att en marknad kan formas"

Nicklas W Bjurman
2006-06-11, 10:42
Varje gång Bodström, har blivit intervjuad angående denna nya lag påpekar han att en marknad har växt fram. Igår natt fick jag en uppenbarelse. Jag frågade mig varför är det så viktigt för Bodström att en Marknad ska formas?

Svaret blir självklart när man inser att det finns 1,7 miljoner arbetsföra svenskar som står utan jobb idag. I och med skapandet av en marknad genom införandet av lagar kan man direkt påverka arbetslösheten som är ett hett ämne i den Svenska politiken. Jag spekulerar på denna teori att att Göran Persson drastiskt försöker få ner arbetslösheten med hjälp av lagstiftning.

Är jag ute och cyklar tror ni? Kan det verkligen vara så att regeringen försöker fixa arbetsmarknade genom införande av lagar som gör att det blir olagligt om man inte skaffar sin kultur genom kommersiella vägar?

Bo Leuf
2006-06-11, 12:02
Det underliggande, som han också vid några tillfällen sagt mer tydligt, är tydligen någon slags föreställning om att marknader måste lagstiftas fram. Alltså inte bara reglering, utan att en legitim marknad överhuvudtaget inte kan existera utan att den definieras i lagtext.

Är detta kanske början till 'neosocialdemokrati'?

Joakim Holgersson
2006-06-11, 23:58
YES - äntligen skall man lösa den stora arbetslösheten, genom deann marknad Bodström säger har uppkommet för lagen han fick till för ett år sen, med en växande marknad behövs ju folk i den... eller?!?

Tor Skude
2006-06-12, 00:27
Om det vore arbetslösheten de ville åt skulle de väl illegalisera arbetslöshet. Det är ju så de gör med nedladdning av musik, eller hur? Tyvärr (för dem) funkar det inte så bra.

Spiff
2006-06-12, 02:03
hehe