handdator

Visa fullständig version : När våra kandidater väl sitter i regeringen...

Nicklas W Bjurman
2006-06-11, 12:47
Jag vill att ni som kommer att få en plats i riksdagen skriver och rapporterar hur eran dag eller vecka har varit på arbetet. Vad ni har åstadkommit, vad ni har arbetat på vilka motgångar ni stött på och annat aktuellt.

Jag vill ha mer insyn i arbetet som jag och resten av väljarkåren har anställt er att utföra samt betalar eran lön med hjälp av skatterna. Jag tycker inte det är mer än rätt att vi får större insyn i vad våra politiker gör på arbetet. Man ser på TV att salarna vid debatt är helt tomma. Politiker som går och lyfter lön utan att de gör något.

Detta är en folkrörelse och en rörelse starkare förankrat än de andra två folkrörelserna Centerpartiet och Socialdemokraterna. Dom har dock inte denna tjänst att erbjuda sin väljare men jag vill verkligen att det rapporteras till oss som Piratpartister och andra som vill vara delaktiga vad som händer. Ungefär så som Rick gör nu med sina Brev.

Tor Skude
2006-06-11, 13:14
Det tycker jag låter som en bra idé och som någonting i alla fall jag ställer upp på om jag blir invald. Rapporteringen blir väl av bekvämlighetsskäl veckovis, det viktiga är ju trots allt själva arbetet. Det känns inte motiverat att lägga mer än några procent av arbetstiden till rapportering.

Björn Felten
2006-06-11, 18:06
Nicklas W Bjurman (2006-Jun-11)Jag vill att ni som kommer att få en plats i riksdagen skriver och rapporterar hur eran dag eller vecka har varit på arbetet. Vad ni har åstadkommit, vad ni har arbetat på vilka motgångar ni stött på och annat aktuellt.

Vad du skriver här Nicklas, är så innihillivitti right on spot på vad jag önskat att våra nuvarande politiker hade fattat att vi väljare önskat få reda på under alla år!

Visst är det väl så, att vi lite till mans undrar "vad gör de där politrukerna egentligen hela dagarna?" Om exempelvis SVT hade tagit sitt fulla ansvar, så hade de gjort ett reportage där de under en typisk arbetsdag följer Göran Persson, så att vi alla vet vad vi får för de mer än 100 lakan per månad vi tvingas ge en misslyckad EPA-ingenjör i månadslön. Vad är det för fantastisk arbetsinsats han gör, som gör honom värd mer än dubbelt så mycket som den hjärtkirurg som räddar livet på en massa människor varje dag, eller sex gånger mer värd än de sjukvårdsbiträden som byter blöjor på min gamle senildemente far?

Var förvissad om att vi skall blogga för fullt när väl vi kommer in i riksdagen! Jag ligger redan i startgroparna. Jag har ärligt talat inte så särsklit mycket erfarenhet av just bloggande, tyvärr, men jag tränar för fullt -- se link här nedan.

adler
2006-06-12, 00:29
Skulle jag sitta i riksdagen skulle jag ha en kamera med mig och sända hela arbetsdagarna, så folk verkligen ser vad man gör :cool:

infinite_emma
2006-06-12, 06:02
Ingen dum idé - jag ska försöka bli bättre på att skriva i bloggen lite oftare.

Anders Forsman
2006-06-12, 09:16
och ja bloggar för fullt, men lite sämre på PPsidan - men visst den dagen den sorgen.

Ken Rabelius
2006-06-12, 09:27
Har du en personlig blogg nu? i så fall var om du inte har något emot att jag frågar :)