handdator

Visa fullständig version : Övrig ideologi?

per_fect
2006-06-11, 20:29
Jag är nu medlem i detta parti, jag är medlem av två orsaker och det är integritetsfrågorna, och rättsövertrampen. jag hoppas att ni kommer att lägga den största vikten vid dessa frågor. Piratkopieringsfrågorna kommer per automatik att komma med isåfall.

Min gissning är att folk kommer att titta lite snett på oss om parollen är "fri nedladdning till alla", detta kommer med största sannolikhet att innebära att de i princip, alla utom medlemmarna kommer rösta traditionellt, precis som de har gjort i 100 år i rakt nedstigande led.

Lutar man sig istället mot integritetsfrågor så finns faktiskt en chans att folk vaknar upp och ser politiska frågor som de kan samtycka med.

Frågeställningen i ämnesraden är: kommer ni att ingå i koalition om sån möjlighet ges? Kommer ni att ta ställning i andra frågor än just piratkopiering?

Danne_T
2006-06-11, 20:35
Läs http://www2.piratpartiet.se/vagmastarstallning. Vi tar inte ställning i andra frågor utan stödjer dem som stödjer oss.

Edit: Välkommen!

John Nilsson
2006-06-11, 20:55
per_fect (2006-Jun-11)Min gissning är att folk kommer att titta lite snett på oss om parollen är "fri nedladdning till alla",

Just nu så jobbar vi lite för att säga att vi är för fri fildelning, och förklara vad detta innebär, i kontrast till fri nedladdning vilket de andra partierna börja hävda sig vara.

per_fect
2006-06-11, 21:22
ookej Jag kanske är lite ute och snurrar nu men, är inte fildelning lagligt idag så länge set rör sig om icke upphovsrättsskyddat material?

John Nilsson
2006-06-11, 21:30
Det kanske var fel av mig att utgå ifrån att det endast var det illegala utbytet av information vi diskuterade. Så visst är det som du säger, fildelning av upphovsrättsskyddat material är bland annat det vi vill legalisera.

Edit: Faktum är att jag faktiskt skrev fri fildelning. Vilket rimligen förutsätter att ALL fildelning legalisteras. (Nu är det väl egentligen inte så att partiet står för en helt fri fildelning, men ur upphovsrättssynunkt i alla fall).