handdator

Visa fullständig version : Hur ser det ut EGENTLIGEN?

Danne_T
2006-06-11, 20:33
Jag har försökt hitta lite statistik över hur mycket försäljningen har tappat och lyckas inte hitta mycket. Hjälp mig att finna siffror över detta, dessa siffror MÅSTE vara verifierade! Länkar till företagens siffror o.s.v. ni vet vad jag menar.

http://www.ifpi.se/02.images/01.top/02.subnav_pdf/02.statistik/pdf/Forsaljning_1988_2004.pdf

Vi börjar med denna. Observera att den ökade försäljningen mellan 2002 och 2003 beror på fler inrapporterande skivbolag.

John Nilsson
2006-06-11, 21:04
Danne_T (2006-Jun-11)Jag har försökt hitta lite statistik över hur mycket försäljningen har tappat

Försläjning av vad?

Skivbolagens produkter i allmänhet?

Plastskivor som följer red book?

Sammlingar av låtar som enligt någon luddig definition går under benämnigen "Album"?

kalleanka
2006-06-11, 21:29
Statistik är lögn eller sanning beroende på vem som läser den.

Danne_T
2006-06-11, 21:42
Det jag vill ha är siffror som visar på deras eventuella nedgång eller uppgång de senaste 10-15 åren (gärna senare också) för att se var svackorna har funnits och vad de beror på. Gärna en länk som visar hur världsekonomin gått under samma period.

Av vad påverkas försäljningen? Hittar ni en länk hur bokförsäljningen gått de senaste åren, suveränt. Allt! Om det är försäljning av bootlegs från ett litet företag i Uzbeckistan vill jag ha den länken!

Det är lönlöst att hammra in att försäljningen gått ner eller upp när inga siffror finns att verifiera detta.

Edit: Försäljning av musik, film och spel. (Jag såg att det bara stod som "undertopic" och syns inte när man kommit in i själva tråden.)