handdator

Visa fullständig version : Machinae Supremacy

bore
2006-06-11, 21:20
Jag kom på att man kanske skulle passa på att göra lite reklam för ett bra band som lägger ut låtar med vettig kvalitet på sin sida, faktum är att vissa av låtarna inte ens finns på deras album, gratis nedladdning är enda alternativet :)

För er som gillar C64'an så är Giana Sisters ett hett tips.

Naturligtvis finns alla låtar i OGG. (Dock saknas mp3-version på en av låtarna.)

Överbelasta inte http://www.machinaesupremacy.com/ alltför mycket nu bara. (Och köp gärna något av dem.)

!Xabbu
2006-06-11, 21:23
Joo visste om detta sköna band :) om det blir någon vidareutveckling på våran valkrets konsert grej så skulle detta vara ett av de banden jag skulle försöka få med.

Ken Rabelius
2006-06-11, 21:50
Denna tråd borde ligga under "övrigt" eftersom den inte egentligen har nåt med partiet och göra.......eller är det jag som tänker fel? :)

bore
2006-06-11, 22:16
Pja, det är väl upp till betraktaren... att ett band väljer att lägga ut sina låtar på internet kan väl mycket väl anses ha med vår politik att göra då det visar på en alternativ affärsmodell. Å andra sidan skulle jag inte bli sur om någon flyttade den här tråden heller.

tommy.andersson
2006-06-15, 14:34
Machinae Supremacy kan verkligen rekommenderas då de började tidigt med att lägga ut sin musik för nerladdning i vettiga format och bra kvalite. Deus ex machinae var för övrigt den senaste fullpris-cd:en jag köpte, 2004. De andra skivorna skall köpas så fort jag kommer ihåg det i nära anslutning till löning, men tyvärr är inte mitt minne speciellt bra. Musiken är riktigt bra, speciellt om man gillar lite SID-blippande.

Holi
2006-06-15, 16:46
Jau lyssnade på dem redan året innan deus ex machinae släpptes... Tyvärr föll inte skivorna mig lika mycket i smaken som alla dem underbara låtarna dem lade upp innan dem spelade in skivorna.. andra skivan borde jag lyssna igenom snart den lät mycket bättre än första vad jag kommer ihåg.. men varit lite lat :)

finns nog flertalet vettiga band som skulle kunna länkas till som gör på liknande grejjor tror jag... har inga länkar dock... denna diskusion borde förövrigt föras i övrigt då den inte alls är relaterad till politik över huvud taget enligt mig :)