handdator

Visa fullständig version : Gatufesten

Per Andersson
2006-06-12, 13:28
Jag har funderat ganska länge på om inte det här är den viktigaste veckan på hela året för oss att synas. Det jag menar är att alla sundsvallsbor kommer ju i princip att befinna sig på stan någon av dagarna.

Mitt förslag är att vi är några som går runt och delar ut foldrar på onsdagen(gratisdagen) och/eller torsdag-, fredag-, lördag-förmiddag då det också är gratis. För jag kan tänka mig att ingen vill offra 340kr(biljett priset?) på att få gå in och bara dela ut foldrar på en kväll, alternativt kan man ju också stå utanför då vid vängåvan och dela ut.

En annan tanke jag haft är att vi kunde bära piratkläder, eller till vis del iallafall som lapp för ögat och dylikt.

Tycker det kan vara en bra idé och börja disskutera detta redan nu, ifall vi ska beställa kläder, trycka upp och vika foldrar osv.

Jimmy Persson
2006-06-12, 15:41
Jag håller med.

Gatufesten är viktig att vi syns på.

Jag ställer upp och delar ut foldrar om inget oförutsätt inträffar.

Vet att sambon skall vara hemma då så jag skall kunna komma iväg och stå ett par timmar.

Vi bör väl även undersöka saken när det gäller en valstuga till hösten kanske på torget?

/Jimmy Persson

gaqzi
2006-06-12, 17:29
Jag skulle utan problem kunna hjälpa till.. Gratisdagarna och möjligen torsdag, vill verkligen se kristet men vet inte ifall man verkligen vill lägga ut allt för det.. :)

Vet inte, men jag skulle vilja beställa från piratshoppen så vore grymt trevligt ifall vi va några fler.

Jimmy Persson
2006-06-12, 17:41
Well!

Vi skulle kanske gå samman och beställa en del pryttlar från Piratshoppen.

Jag e intresserad av det. Vilka fler?

/Jimmy Persson

Mattias Swing
2006-06-12, 19:13
Jag är naturligtvis på att dela ut flygblad under de delar av "Gatupesten" som är gratis. Jag kan som bekant även ställa upp med utskrift/kopiering av flygblad och affischer upp till A4-storlek. Säg till mig bara, den som vill ha att dela ut, även innan gatufesten.

Förresten så kan jag ju nämna det här också:

Om folk vill skramla ihop till en (eller flera) toner(s) till en Brother DCP 7010 så går det att skriva ut nästan hur mycket som helst.. :)

Om någon har buntvis med ohålade A4-papper av normalkvalitet, på 80g/kvm eller däromkring, så får den gärna skänka sådana också, naturligtvis. Jag lovar att använda det till PP-propaganda...

Daniel Nyström
2006-06-13, 00:20
Jag är som vanligt nervös för alla intorkade människor som ifrågasätter hur samtliga artister ska kunna bli förmögna om vi får som vi vill. Kan jag lotsa såna till nån av er iståfall? :D

Skämt åsido, jag tyckte det lät tokfränt med idén med piratkläder, och då tänker jag väl mer på sjörövarutstyrsel. Skapar nog en del uppmärksamhet. Är som vanligt dock mycket osäker om jag själv kan närvara.

Per Andersson
2006-06-13, 09:55
Kul att någon iallafall gillade min idé att bära piratkläder, tanken var som sagt att vi skulle väcka uppmärksamhet.

Här har vi några saker som kunde funka:

http://www.buttericks.se/webbshopen.aspx?SearchString=pirat :)

gaqzi
2006-06-13, 16:45
<3 piratkaptenshatten :P

Ken Rabelius
2006-06-13, 17:15
<DIV>Vadå hatt vad sägs om hela kostymer? ;)</DIV><DIV></DIV><DIV>http://www.piratesstore.com/costumes/piratescostumes_adult.php</DIV>

figge.
2006-06-13, 19:01
ba (2006-Jun-12)Jag skulle utan problem kunna hjälpa till.. Gratisdagarna och möjligen torsdag, vill verkligen se kristet men vet inte ifall man verkligen vill lägga ut allt för det.. :)

Vet inte, men jag skulle vilja beställa från piratshoppen så vore grymt trevligt ifall vi va några fler.

Ska dit samma kväll och se The Kristet Utseende och Thåström.

Skulle kunna hjälpa till och dela ut, så kanske vi som kommer skulle

kunna hänga med varann också :cool:

Henrik Bergström
2006-06-14, 00:51
Detta är en mycket bra idé, vet ej vad jag gör denna tid, ska jag vara ärlig så vet jag inte ens när det är =) (Härnösandsbo)

Håller med Per om att detta är nästan viktigaste tidpunkten att ragga väljare =)

Per Andersson
2006-06-14, 09:55
Sundsvall gatufest äger rum 3 - 9 juli, mer info finns här: http://www.sundsvall.nu/gatufesten/

Har en annan sak att berätta som jag inte vet i vilken tråd jag ska skriva så jag tar det här. Jag beställde ett antal(36st) småpins med partiloggan på i förra veckan som kommit till mig nu, dessa delar jag gärna med mig av till medlemmar i Västernorrland som är intresserad.

Henrik Bergström
2006-06-14, 14:34
Jag och VaCUm i Härnösand tänkte dra iväg en beställning på pins och lite allt möjligt (typ nå t-shirt etc) från "piratshoppen" snart.

Någon som vet var Rick fått sin piratkeps ifrån? Den finns tämligen inte i shoppen...

Ken Rabelius
2006-06-14, 14:36
<DIV>Kan det vara denna du menar?</DIV><DIV></DIV><DIV>http://polyshop.se/piratpartiet/detail.asp?intProductId=30133</DIV>

Henrik Bergström
2006-06-14, 22:17
Ken Rabelius (2006-Jun-14)<DIV>Kan det vara denna du menar?</DIV><DIV></DIV><DIV>http://polyshop.se/piratpartiet/detail.asp?intProductId=30133</DIV>Japp! Perfekt att shoppen nu är utökad med fler produkter :)

David Karlsson
2006-06-16, 20:37
Tjenare!

Det här lät ju kanon!

Jag bor inte vanligtvis i Sundsvall, men kommer att vara här hela sommaren.

Jag hjälper gärna till med flygblad, afficher mm., gatufesten låter ju som ett perfekt tillfälle.

Säg till innan ni beställer kläderna så slänger jag nog med en beställning också.

Det är bara hojta till om det ska delas ut flygblad nån mer gång.

Har inte tillgång till någon skrivare själv så jag kan inte fixa egna flygblad.

gaqzi
2006-06-17, 00:41
David Karlsson (2006-Jun-16)Tjenare! Det här lät ju kanon! Jag bor inte vanligtvis i Sundsvall, men kommer att vara här hela sommaren. Jag hjälper gärna till med flygblad, afficher mm., gatufesten låter ju som ett perfekt tillfälle. Säg till innan ni beställer kläderna så slänger jag nog med en beställning också. Det är bara hojta till om det ska delas ut flygblad nån mer gång. Har inte tillgång till någon skrivare själv så jag kan inte fixa egna flygblad.

Om du kan försök komma på mötet som är på söndag, antar vi lär försöka dra ihop för att köpa in då.. :)

David Karlsson
2006-06-17, 10:54
Tror jag kan ha problem att komma då tyvärr.

Kan ju faktist göra en egen beställning, frakten var ju inte så sjukt dyr upptäckte jag.

Rolf Norlén
2006-06-18, 22:14
Köpte själv en ljus t-shirt. Många snygga kläder i shopen! Ska bära den med stolthet. Så kom igen alla glada och beställ ni också. Om inte annat så är detta ett utmärkt sätt att få kontakt med sympatisörer av Piratpartiet. Jag skulle själv gärna sätta igång ett samtal med okänd person (som bär ett plagg från shopen.) :)

Sebastian A
2006-06-20, 20:52
vet att jaghar sagt detta förut... men... ska försöka ha klar flyers till gatufesten

helst innan slutet av denna vecka så man kan skriva ut dem

de kommer att vara i färg men lita på att de fungerar i svartvitt med

David Karlsson
2006-07-03, 18:32
Nu har mina piratkläder kommit!! :D

Så nu tänkte jag kolla hur det går med gatufesten. Som jag sagt tidigare så hjälper jag gärna till med flygblad, affisher mm.

Problemet är att jag inte kan fixa egna flygblad/affisher och att jag ibland kan jobba lite oregelbundna tider. Men jag skulle säkert kunna ta ledigt någon dag.

Säg till eller skicka ett pm så är jag med!

Jimmy Persson
2006-07-03, 20:12
Jag sitter fast och jobbar åt en kamrat under måndag till torsdag så jag kan itne komma ifrån dessa dagar och hjälpa till.

Dock så går det lättare för mig på lördag em kväll om jag behövs.

/JImmy Persson

Sebastian A
2006-07-03, 22:33
Jag är lyckligt lottat med att arbeta alla gatufestdagarna

8 - 22 vissa av dem

så jag kan inte hjälpa till till den grad jag vill

vill påpeka att flyersna jag gjorde ligger uppe här och väntar på att få användas

David Karlsson
2006-07-04, 11:10
Problemet med det är att jag inte har möjlighet att få fram de mängderna vi skulle ha användning av på skrivaren här hemma, och jag har inte tillgång till något bättre alternativ. Kan någon bara kopiera upp några hundra så ordnar vi ju det.

Per Andersson
2006-07-04, 11:47
Jag kommer att vika flygblad hos Swing ikväll om han nu har papper och bläck så det räcker, som förhoppningsvis ska vara klara för utdelning imorgon. :)

Och om allt går som det ska så är jag inne i stan ca 18:00 imorgon kväll. Vi kanske kan träffas då någonstans? vad sägs som fontänen vid vängåvan? Hör gärna av er till mig om ni vill hjälpa till. Mitt mobilnummer är 073-8312373 om det nu skullle behövas.

Mattias Swing
2006-07-04, 19:04
Jag och Per sitter och försöker fixa flygblad just nu. Tyvärr tog det alldeles precis slut på toner i min skrivare. Det betyder att jag använt nästan hela min toner (som kostar 700 spänn) till Piratpartiet-flygblad.

De flesta flygbladen har dock delats ut tidigare, och det betyder att vi har mycket färre flygblad redo inför Gatufesten än vad vi skulle vilja.

Jag kan tänka mig att åka och köpa en ny toner imorgon förmiddag, och fixa fler flyblad under dagen. Men om jag ska göra det så _måste_ jag få pengar av andra piratpartister för att täcka utgiften, annars kommer jag inte ha råd med mat och dylikt.

Alla som kan tänka sig att bidra med en slant är varmt välkomna att höra av sig till mig så snart som det bara är möjligt...

Kom igen nu, kan en fattig student som mig lägga närmare 700 så kan ni lägga något också :)

PM:a mig på forumet, eller använd MSN-adressen som jag visar på min profil-sida här. Eller ring mig, om du är en av dem som har mitt nummer...

(startar även en särskild tråd om mer generell pengainsamling här i forumet...)

David Karlsson
2006-07-07, 17:31
Hur blev det? Ska vi göra nåt tills imorron?

Jag tror folk är lite mer intresserade tidigare på dagen.

Nån gång på dagen/eftermiddagen tycker jag låter bra.

Bara nån fixar flygblad så drar jag på mej kepsen och hjälper till. :)

Per Andersson
2006-07-08, 21:09
Jag hann aldrig med och göra något idag tyvärr.. alla flygblad som blev kvar sen i torsdags finns hemma hos mig för den som är intresserad.