handdator

Visa fullständig version : En tanke

ozzicat
2006-06-13, 04:33
Jag tänker som allra bäst när jag kan gå ner till sjön och ro ut o fiska eller när jag kör extra som lastbilschaufför ibland. Inatt körde jag en sväng till Helsingborg och fick några timmar utan mobil eller dator bara vägen och funderingar.

Jag funderade på om det kanske finns fler gupper i samhället som precis som vi är missnöjda med hur våra politiker stiftar lagar och belägger oss med nya skatter (bredbandsskatt). Kom då att tänka på http://www.bensinskatteuppror.se/ som också är en stor grupp och som har medlemmar som spänner över hela skalan av partier. Det är över 1 miljon som skrivit under listorna men inget parti har nappat på möjligheten att få fler väljare genom att försöka tillmötesgå upproret. Jag tycker att vår ståndpunkt med bara tre frågor är riktigt men tror också att om vi skulle kunna få även den gruppen med oss i nån typ av sammarbete är vi nog klart gynnade och säkert inne i riksdagen med möjlighet till att påverka så vi får igenom våra krav kanske helt utan avgifter. Bara en tanke...

Sen funderade jag lite konspiratoriskt över varför fildelning skulle kriminaliseras, kan tanken vara att det skulle bli lättare att få till lagar om övervakning... i förlängningen hoppas på att vi medborgare skulle bli försiktigare med va vi skrev till varandra. Det skulle bli lite 1984 och dämpa opinionen. Färre skulle våga vara kritiska mot regeringen för man vet inte vem som kollar. Det samma gäller bensinpriset, om det är högt har dom flesta bara råd att åka till och från jobbet, inte resor till vänner och bekanta där man kan diskutera makten. Det finns fler tankar om hur makten beskär våra möjligheter att gå samman för våra gemensamma intressen men man skall kanske inte vara så konspiratoriks;)

Yan Ryberg

yan.ryberg@piratpartiet.se

Nostro
2006-06-13, 04:56
Ja du, att Bodström vill ha ett övervakningssamhälle är ju inte precis en nyhet, om han fick göra allt utan folkets motstånd hadde vi nog haft microchips i skallen och arbetat som robotar för att minimera risken för att vi ska ha energi över till något som kanske kan vara kriminellt, eller ännu bättre bara bunta ihop alla i en stor "super bunker" där vi inte kunde skada sverige (på tal om hans super bunker haha)

emma
2006-06-13, 08:59
Eh jo, ni är inte så lite konspiratoriska.

Ken Rabelius
2006-06-13, 09:52
jooo. nog för att jag tror Bodström vill ha mer kontroll, men.....jag tror inte han vill göra folk till någon sorts robotar :)