handdator

Visa fullständig version : Uppvakta rätt politiker

fredux
2006-06-15, 08:25
När man läser dom flesta inläggen här på forumet, så märker man att dom flesta rikta in skulden mot Bodström.

Jag tror det fel taktik. Det är fler ministrar vi borde kunna kritisera och det rejält och hårt.

Ann-Christin Nykvist - konsumentminister

Vi som köper CD skivor, DVD filmer borde kräva av våran konsumentminister att hon tar i mot Bodström och kräver större inflytande och rätt för oss konsumenter. Vi måste kunna kopiera det vi själva köper.

Leif Pagrotsky - kulturminister

Han har på sitt ansvarsbord kulturen och det är mot honom vi måste

arbeta mot och försöka få att begripa "fri kultur " och "allemansrätt".

Dom 2 ministrarna har ingen lagt märke till utan allting har fokuserats på Bodström.

Jag vill se en hårdare linje och mer kritik riktat mot dessa mesiga ministrar från piratpartietsledning.

Rickard Falkvinge, Mika Sjöman och Christian Ensgrtröm borde i pressmeddelanden, debattartiklar och insändare rikta skarp kritik mot dessa för att dom inte gör sina arbetsuppgifter. Jag måste göra mina arbetsuppgifter och alla andra också. Pagrotsky får väl åka hem från sina fotbollsmatcher och kämpa för fri kultur. Det gör större nytta för Svenska folket än att han springer omkring på idrottsevenemang och konserter.

Om alla medlemmar i piratpartiet mailar Ann-Christin Nykvist och kräver att hon ska ta ansvar och kämpa för oss konsumenter så kanske hon vaknar till.

Petrograd
2006-06-15, 09:38
Sant, inte bara Bodströms fel.

Dock ska vi akta oss från att bli som de gamla politikerna som så ofta gör allt de kan för att basunera ut varenda misstag motståndarsidan gör, gör bara att man blir mer kritisk till dem.

Mist
2006-06-15, 09:44
Petrograd (2006-Jun-15)Sant, inte bara Bodströms fel.

Dock ska vi akta oss från att bli som de gamla politikerna som så ofta gör allt de kan för att basunera ut varenda misstag motståndarsidan gör, gör bara att man blir mer kritisk till dem.

Helt rätt. Ska man komma med kritik ska den vara omfattande konstruktiv och bjuda in till samarbete, och akta sig för att det hela handlar om att banka sig själv för bröstet och visa på hur duktig man är. Allt det här måste handla om samarbete och att mötas.