handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Kongressombud: Toni Cherfan

Mötespresidiet
2011-10-22, 14:11
Toni CherfanKandiderar till Kongressombud Ung Pirats förbundskongress 2012.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=65

Ålder: 18
Bostadsort: Nässjö
Intressen: IT-Drift såklart! I övrigt håller jag på med elektronikkonstruktion, foto, kramas, vara på dreamhack, etc
Ugn?: UUUUUUUUUUUUUUUUGGN!
Trolololo?: TROLOLOLOLOLOLOLOOOOO TROLOLOOOOO ^_^

Hej!

Jag sitter med i Piratpartiets Admin/driftgrupp och har även en del ansvarsområden i driftgruppen för Ung Pirat. Detta gör att jag har en del erfarenhet i IT-Driften hos både PP och UP som jag kan bidra med. Dessutom var jag med på kongressen 2011 och har därmed en del minnen i bagaget från vad som hände då :)

För övrigt har jag en rätt vettig kamera tillgänglig också, rösta alltså på mig om du vill ha bra bilder från kongressen ;)

Min förhoppning är att vi ses på kongressen! Lycka till ^_^

cluez
2011-10-28, 20:20
Nu hade jag tänkt göra ett försök att ändra min kandidatur, men lyckades inte hitta hur man gjorde. Anyhow skrev anna ett perfekt blogginlägg här (http://www.annatroberg.com/2011/10/26/jag-grillar-kandidater-gor-det-du-med/), så jag kopierar helt enkelt stuffs och svarar (moar kopiering to teh people!) :

1. Du får kritik som du känner i maggropen stämmer. Hur hanterar du det?Jag gör mitt bästa för att bli bättre, det är otroligt dumt att ignorera konstruktiv kritik - om jag på något sätt inte håller med försöker jag naturligtvis bemöta det sakligt.

2. Du får kritik av typen: “Du är en amöba, som inte gör ett jävla skit och dessutom har du ful frisyr.” Hur hanterar du det?Svarar nånting i stil med "K LOL" och lämnar stället, alternativt svarar och sen ignorerar personen tills denne säger något som låter mer vettigt i mina öron.

3. Din personkemi stämmer verkligen inte överens med någon du måste jobba ihop med. Hur hanterar du det?Usch, det här var en svår fråga. Jag vill medge att jag har ganska svårt för att bemöta personer som jag inte kommer överens med. Hur som helst försöker jag göra det bästa av situationen och vara så saklig och neutral som möjligt för att undvika missförstånd.

4. Det är medlemsmöte och du brinner lite extra för eller mot några av motionerna. Vilka medel tycker du det är lämpligt att som förtroendevald ta till för att få det slutresultat du vill ha? Kommentar i diskussionen på forumet? Blogginlägg? Twitter? Rundringning till medlemmar? Vart går din gräns och varför?Någonstans tycker jag det är vettigt att framföra sitt engagemang för en fråga så länge man inte skadar eller förföljer någon annan eller utnyttjar sin förtroendeposition för att få igenom en fråga. För mig personligen gränsar jag till rundringning av medlemmarna, jag tar gärna emot sådana samtal men jag skulle inte göra en sådan sak själv.

Vi kan ta exemplet när Rick under tidigare medlemsmöten lagt upp en lista på sin blogg med voteringslänkar och vad han tyckte man skulle rösta på - visserligen som privatperson men ändå så att de flesta hade tagit hans ord på allvar för att han var partiledare. Sådär bara gör man inte. Däremot om en valfri medlem som inte sitter i en förtroendeposition gör detsamma kan jag inte säga att det är fel.

5. Du befinner dig på piratevenemang och upptäcker att en medlem stöter på dig. Hur hanterar du det?Well, ska jag vara ärlig har jag inget som helst emot att folk stöter på mig, finner jag mig obekväm i sammanhanget förklarar jag rent sakligt att jag inte tycker om det och försöker hantera det på bästa möjliga sätt :)

6. Du befinner dig på piratevenemang och upptäcker att du känner dig attraherad av en medlem. Hur hanterar du det?Svårt, troligtvis hade jag inte gjort någonting eftersom jag generellt inte vågar stöta på folk. Att man känner sig attraherad av människor är dock rätt naturligt, så varför göra skillnad mot om det hade varit en medlem respektive icke-medlem?

Skulle det vara så att jag visar att jag vill vara med personen och denne avvisar mig måste jag naturligtvis acceptera detta.

7. Du befinner dig på ett evenemang där det förekommer alkohol, tex ett mingelparty med bjudvin. Hur hanterar du det? Hmm, nu när jag faktiskt är 18 lär jag väl säkert prova en del saker men generellt ogillar jag alkohol annat än i sociala sammanhang ;)

8. Öppenhet och inkludering är viktigt för Piratpartiet, men vad betyder det för dig? Ge ett konkret exempel på hur du skulle jobba för det internt och externt.Öppenhet och inkludering är allt. Är det någon extern person som uttrycker intresse för någonting inom partiet kommer jag (om jag har tid, naturligtvis) att göra mitt bästa för att leta fram den informationen. Detsamma gäller såklart interna saker.

Som IT-Admin försöker jag vara så öppen som möjligt med information om våra system om någon frågar mig, utelämnar jag information så är det däremot mycket viktigt för mig att säga att jag utelämnar den och framförallt - varför jag utelämnar den. Det skulle nämligen bli ganska kaotiskt om alla medlemmars mail läckte, t.ex ;)

En viktig del av transparensen är dock också att berätta saker för personer som bör veta dessa saker både i tid och utan att bli tillfrågad, detta gäller naturligtvis främst internt när vi t.ex utbyter information i driftgruppen.

9. En medlem hör av sig till dig och uttrycker oro över en annan medlems agerande i något sammanhang. Hur hanterar du det?Jag säger vad jag tycker om saken och eventuellt gör någon åtgärd, såsom att prata med den medlem som enligt mig har agerat olämpligt om jag tycker det är nödvändigt. Är det så allvarligt att jag känner att jag måste föra vidare det uppåt kommer jag naturligtvis att göra det.

10. Du har begått ett misstag. Hur hanterar du det?Sväljer stoltheten och försöker göra rätt för mig naturligtvis, jag är den typen av människa som är smärtsamt ärlig och oftast är beredd att gå ganska långt för att rätta mina misstag. Skulle jag däremot av någon anledning göra mer skada än nytta i den processen struntar jag naturligtvis i det och försöker gå vidare.

11. Du har gjort något riktigt bra. Hur hanterar du det?
Jag kommer med 99% sannolikhet säga något av följande:

UUUUUUUUUUUUUUUUGGGNN!!1!1! (Som f.ö passar i ganska många sammanhang, särskilt om det faktiskt står en ugn i närheten)
TROLOLOLOLOLOLO och hoppa upp och ner lite random ^^
Ooooh. Epic Awsumness
WOHO! I HAZ EPIC SUCCESS! (Eventuellt bara "SUCCESS!")
YAAAAAAAAAY! EPICZ0R0R0R0R0R0R0R
Thats awsum!
Kött och sånt

Och därefter antagligen bli rätt glad ^^ Sen måste man ju naturligtvis se framåt och se hur man kan göra saker ÄNNU bättre också :)

12. Någon annan har begått ett misstag. Hur hanterar du det?
Försöker att hjälpa personen att rätta det och åtminstone säga vad jag tycker om det, jag kan däremot (oftast) inte åtgärda någon annans misstag och jag tänker inte försöka göra det om jag inte ser behovet av det.

13. Någon annan har gjort något riktigt bra. Hur hanterar du det?Ungefär som fråga 11, eventuellt byter ut något ord, men i stora drag ungefär lika ^^ Det är viktigt att personer som har gjort något bra får feedback för det :D