handdator

Visa fullständig version : Diverse om förra mötet och stadgar

Daniel Nyström
2006-06-16, 11:54
Läste stadgarna tidigare, och där står "förenings firma". Sa vi inte att det inte skulle vara formulerat så?

F.ö. innehåller stadgarna en del stavfel och särskrivningar. Kan återkomma med en revidering på den under kvällen om tid finnes.

Dessutom är den i .doc-format, alltså MS Word. Är jag onödigt petig/gnällig/whatever om jag önskar att alla dokument författas i öppna format, typ .odt?

Små detaljer men jag tycker det är lite av princip i ett sånt här Parti. ;)

Sedan så vill Google ändra "urträde" till "utträde", varav det borde vara så det heter. (Rent filosofiskt kan man ju tänka sig att "urträde" kommer från "träda ut ur", kanske?)

Utträde it is!

Per Andersson
2006-06-16, 15:21
Kul att man fick någon kritik från protokollet. :)

Det där med firma borde jag ändrat men minns inte att vi kom fram till hur vi skulle formulera det.

MS Words rättstavning ville också ändra urträde till utträde så det måste vara så. Kände ändå att jag var tvungen att ta med det i protokollet.

Jag skriver ju helst i MS Word eller i Notepad så jag slipper installera något annat program men vi kan väll ha omröstning om det på mötet? Sätt upp det på dagordningen!

Jimmy Persson
2006-06-17, 19:29
Lättast är väl om vi kör i .doc och även sparar ner i .rtf eller .txt för de som vill ha

det i ett annat format.

/JP

Daniel Nyström
2006-06-17, 22:25
Lättast är att vi kör i ett öppet format som alla lagligt har gratis möjlighet att läsa, och sedan konverterar till proprietära format för de som prompt vill.

Ursäkta petigheten, men det borde vara partiets syfte att inte stöda proprietära format, eftersom vi jobbar mot ett öppet samhälle.

Vill man inte ha många program installerade, så avinstallera M$ Bloatffice och in med Open Office som var och annan har möjlighet att köra oavsett platform.

En liten men ack så viktig detalj!

Sånt borde ligga i vår ideologiska natur, och ska väl inte behöva avgöras vid ett möte?

Hur som helst så krävs lite rättstavning, och jag attachar snart en reviderad version.

Daniel Nyström
2006-06-17, 22:39
Hm, när jag läste igenom det för att fixa stavfel och särskrivningar så hittade jag inga?!

Måste haft dilerium när jag skummade igenom den första gången.

"Designen" går ju att diskutera, men det kvittar eftersom det är innehållet som av avgörande.

Ursäkta mitt felaktiga utpekande av felaktigheter. ;)

Sebastian A
2006-06-20, 19:47
Open office fungerar alltid perfekt

men en ren .txt version är vällan inte att klaga över?

att ha en sånn med förutom en OOffice fil är nog abra bra