handdator

Visa fullständig version : Papegojan som symbol

Christian Engström
2006-06-16, 17:07
En tanke slog mig: papegojan är ju perfekt som symbol i piratsammanhang. Dels finns den starka kopplingen till pirater, dels är ju papegojan känd för att kopiera allt som andra säger.

"Inte ens Kapten Krok försökte kräva sin papegoja på pengar för att den kopierade allt han sa", typ.

Dessutom är den färgglad och kul, vilket inte alls är någon nackdel.

http://www.proworldinc.com/images/A9/84/A984B-md.jpg

Exempel på papegoja. Just den här är säkert inlåst i copyright-buren så att den inte får flyga fritt, men det ska vi väl kunna hitta eller ta fram en goja som får användas.

Nicklas W Bjurman
2006-06-16, 17:18
göra en egen vet ja... Jag ska se om jag årkar lägga manken till.

m8e
2006-06-16, 19:31
Men copy-katten då? :P

Ken Rabelius
2006-06-16, 19:37
Smart ide. men jag tycker inte pp ska byta logga så strax innan valet......;)

Christian Engström
2006-06-16, 19:48
Ken Rabelius (2006-Jun-16)Smart ide. men jag tycker inte pp ska byta logga så strax innan valet......;)

Nä, det menade jag inte heller, så fåntrattig är inte ens jag. :)

Men som maskot eller istället för partiblomma eller nåt åt det hållet alltså.

Bo Leuf
2006-06-16, 20:43
Om en papegojbild läggs upp på webbsida borde den även vara länk till en kort mp3 i stil med....

(squawk)Polly wanna copy! Polly want a copy!

Filipek
2006-06-16, 21:00
Måste hålla med om att en ljudeffekt emd papegoja vore kolosalt klockrent!!

Holi
2006-06-17, 00:57
Soft förslag... Copy-katten kan även den göra papegojjan sällskap :) Maskottar har inget med logga eller annat å göra samt är alltid kul (för nån om nått) :) skulle tom kunna göra en seriestrip av dessa 2 karaktärer ifall nån känner sig manad och duktig samt villig :)

Sinbad
2006-06-17, 01:27
Haha! Den fågeln ser lite ut som min papegoja. Har en grön, men den har inte börjat kopiera mej ännu. Har kämpat med att få den att säga namnet på mitt favoritlag, men... Den är envis och säger istället "Gonatt" och "Hej då", vilket den lärt av min sambo. ;)

phoenix91
2006-06-19, 13:32
Bara jag som tycker att piraterna kunde ha en da då alla gick runt me en gosedjurs pappegoja på axeln?

Holi
2006-06-19, 16:39
Den kallas torsdag för mig... Vet inte hur det är för resten dock

Tor Skude
2006-06-19, 18:40
Lysande! Kanske vore ett extra gulligt djur något för ungdomssektionens barnavdelning att ha som maskot och/eller symbol?

Nicklas W Bjurman
2006-06-19, 19:25
mhmm... För min del så har jag inte gjort något. Kommer nog inte göra något inom den närmaste veckan i alla fall. Då jag har en del saker att stå i till imorgon och vidare under veckan.

Feinlyre
2006-06-26, 12:07
<Squawk> Pieces of eight!
<Squawk> Pieces of nine!
<SYSTEM HALTED: parroty error!>

:laugh:

Faye
2006-06-28, 13:40
*funderar lite* Jag kanske kan sätta en Piratkeps på en av mina översöta kissar och ta ett kort på? :D

Såhär tycker i alla fall mammas katt om Bodström. ;)

<U>http://jessicasbilder.mine.nu/photo/Katter/Diverse%20kattbilder/copy_24.JPG</U>

Feinlyre
2006-06-30, 13:40
[quote]WitchBitch (2006-Jun-28)*funderar lite* Jag kanske kan sätta en Piratkeps på en av mina översöta kissar och ta ett kort på? :D

Såhär tycker i alla fall mammas katt om Bodström.[/quote</A>]

Kan du inte leta reda på en tidning med Bodström på förstasidan och lägga den i "kattlådan" och ta en bild på katten där...?

Skulle vara bra som propagandabild! :D

Edit: Quote-funktionen hämnas på mig!

Faye
2006-06-30, 16:23
Feinlyre (2006-Jun-30)[quote]WitchBitch (2006-Jun-28)*funderar lite* Jag kanske kan sätta en Piratkeps på en av mina översöta kissar och ta ett kort på? :D

Såhär tycker i alla fall mammas katt om Bodström.[/quote</A>]

Kan du inte leta reda på en tidning med Bodström på förstasidan och lägga den i "kattlådan" och ta en bild på katten där...?

Skulle vara bra som propagandabild! :D

Edit: Quote-funktionen hämnas på mig!

*gapskrattar* Haha ja det var ingen dum idé. Min ena katt Frenja tuggar papper som en tok, så jag kanske kan ordna till något riktigt roligt. :P

Holi
2006-06-30, 17:26
Den där katten hade tankar jag inte ville kännas vid... Blev ju nästan lite rädd för den... Såg ut som min gamla hederliga Nisse (grå bondkatt med svarta tigerränder.. Den va tuff den katten) när han kom hem med en kanin unge en dag... Då va han stolt å ungefär lika misstänksam när man gick i närheten av den... Det var katt med tåga i det

Faye
2006-07-01, 00:06
Holi (2006-Jun-30)Den där katten hade tankar jag inte ville kännas vid... Blev ju nästan lite rädd för den... Såg ut som min gamla hederliga Nisse (grå bondkatt med svarta tigerränder.. Den va tuff den katten) när han kom hem med en kanin unge en dag... Då va han stolt å ungefär lika misstänksam när man gick i närheten av den... Det var katt med tåga i det

Hehe ja hon är bra sur när det gäller kameror. Mina är mycket gladare. :) Kissen, som hon heter, brukar komma hem med råttor. En gång hittade mamma en möglig råtta under sängen. Otroligt trevligt. :P

Jag kanske ska ha henne som modell istället, hon ser så arg ut jämt! Men hon är ingen bra modell som sitter still.. Mina vitingar är mycket bättre..

Jag ska jobba på det. :D

Edit: Massa slarvfel som vanligt. :blink: