handdator

Visa fullständig version : Public Hublist

€xit
2006-06-16, 20:13
Ok! Nu undrar jag lite hur jag ska formulera mig till andra hubägare.

Det jag vill driva igenom inom Direct Connect är det jag skrivit i tidigare inlägg.

Det finns massor med hubägare som vill att PP ska få fler träffar, det vet jag!

Länk: http://www2.piratpartiet.se/urban_sundstrom/20060609_2

Aja, copy/paste ;)

Budskap? Vilket budskap bör jag sprida till massor DC-Hubägare att skriva in?

Förslag under denna tråd...........

Ken Rabelius
2006-06-16, 20:18
<DIV>http://www2.piratpartiet.se/urban_sundstrom/20060609_2</DIV><DIV></DIV><DIV>Visst blev det vackert! :D</DIV>

€xit
2006-06-16, 20:22
Hur bra som helst ;-)

Urban Sundström
2006-06-16, 20:22
Hej !

Bestäm bara datum, tid och plats så lägger jag ut det som ett blogg-inlägg. Sen finns det möjlighet för er att skapa blogginlägg under Gävleborg. Det ska gå att fixa behörigheter.

Hälsn. Urban

€xit
2006-06-16, 20:48
Jag förstår vad du menar. Saken är den att DC är nationell och internationell och vad som behövs för att alla hubägare ska fatta att man bör ändra buskap, krävs minst nått på nationell nivå.....

Det jag menar är:

1. Jag och alla andra DC användare strickt ger ut ett och samma "budskap" till alla Svenska hubägare. Alla kör samma budskap naturligtvis!

2. Lägg ut på en blogg där du vet att många svenskar läser, hoppas sen att dom sen via "Description" presenterar (i hublist) budskapet.

3. Jag jagar arselet av min med dom kontakter jag har, dom ändrar sin "Description" i Public Hublist till något bra budskap!

Igen, vad skulle ett bra budskap kunna vara för att presentera oss bra, i kanske massor av "Descriptions" runt om i Sverige men även världen?

BrainStorm.....

Björn Björnsson
2006-06-16, 23:13
Ursäkta Herr tråkig men, vi skall inte marknadsföra oss på Dc då fildelning faktiskt är olagligt :w00t:.

PP vill ju göra detta lagligt men vi har väl inte vunnit valet/fått vågmästarroll ännu?

€xit
2006-06-17, 00:29
Björn du har rätt, varför marknadsföra sig överhuvud taget på I-net så som polisen ser på I-net idag? Du får ju inte ens peka på nått olagligt. Självklart kopplade jag inte ihop "olagliga DC" med att göra PR! Men det är inte olagligt att peka, peka precis som "Piracy Bay". Peka är precis vad en Hublist gör. En Public Hublist pekar och berättar en historia om vad du skulle kunna vänta dig!

EDIT: TRÅKIG TYCKER JAG ÄR ETT SURT ORD, TYP KERNOBYL!

Urban Sundström
2006-06-17, 00:41
Hej igen !

Jag är lite kluven. Det är inte fel att informera. Detta diskuteras ju också i ett annat Forum

Övrigt, Övrig diskussion, Public Hublist

http://www.piratpartiet.se/forum/Topic35615-14-1.aspx

Jag har informerat på olika Forum på trackers och för mig har det känts OK.

Jag är inte klar med min ståndpunkt än. Kan vara intressant och se vad folk i ledningen tycker.

En bra idé är det i alla fall.

Hälsn. Urban

Björn Björnsson
2006-06-17, 00:42
http://susning.nu/Tjernobyl:cool:

Viktigpetter är inte mitt mellannamn men......

Vi är utåt ett parti och det skall se bra ut! :cool:

€xit
2006-06-17, 01:00
Asså Björn, självklart är jag inte så j-vla dum att jag pekar på att göra reklam för nått olagligt. Som jag skrivit i av Urban nämt forum: Public Hublist handlar inte om att du kan ladda ner, snarare vart man kan ladda ner!

Björn Björnsson
2006-06-17, 23:51
Ok, jag blev kanske lite hetsig, F'låt.

Men.........vi måste vara seriösa i vår framtoning.

Tänk till 1-3 gånger innan vi gör något.

Det är dock bättre att göra något än inget (enligt mig).

Syns vi finns vi .

Andreas Englund
2006-06-20, 00:31
Så länge det igentligen inte är vi själva som ger ut budskappet på hubarna så är det okej, då är det strots allt dom folket som vill dela med sig av budskappet.

Michlos
2006-06-20, 10:57
Andreas Englund (2006-Jun-20)Så länge det igentligen inte är vi själva som ger ut budskappet på hubarna så är det okej, då är det strots allt dom folket som vill dela med sig av budskappet.

Absolut! Med tanke på det som skrivits om Dreamhack och det faktum att många av deltagarna inte kännde till oss så finns ju risken att detta även är sant bland de som besöker bl.a. Dreamland hubbarna.

Andreas Englund
2006-06-20, 20:51
Saken med dreamhack är att den inte bygger på att dela med sig av den sortens information, ifs så förekommer det i stora mängder där. DreamHack går ut på att personer med intresse för datorer och vill sitta och spela och umgås ska kunna träffas.

Det är vad det går ut på. Från början var det i allafall så.