handdator

Visa fullständig version : Ljusdal

€xit
2006-06-17, 01:27
Vem var det nu som höll i Ljusdal? Jag har ca: 30 st [Ljusnet] inne på hubben, jag skulle kunna få dom att föra en dialog med just dig! Att du sedan flyttar över diskusionen hit kommer ju då inte som en överaskning ;) Men jag behöver ett email-namn till mina ljusnet användare..

Urban Sundström
2006-06-17, 12:06
€xit (2006-Jun-17)Vem var det nu som höll i Ljusdal? Jag har ca: 30 st [Ljusnet] inne på hubben, jag skulle kunna få dom att föra en dialog med just dig! Att du sedan flyttar över diskusionen hit kommer ju då inte som en överaskning ;) Men jag behöver ett email-namn till mina ljusnet användare..

Jo det är Andreas Englund, andreas.englund@piratpartiet.se

Det står på Gävleborgssidan:

http://www2.piratpartiet.se/distrikt/gavleborg

Hälsn. Urban

€xit
2006-06-20, 01:49
Tack Urban jag fick ett PM från Andreas som jag håller på att besvara :)

€xit
2006-06-20, 02:44
Andreas, kom precis på! Jag skulle behöva ha dig inne på hubben. Inne som ambassadör för [Ljusnet] användarna.

Dreamland hubben är skapad för "peered connections" (även om det glidit ifrån lite) och är bara tillgänglig för vissa ISP (därför du inte kommer in idag). Skulle vara bra om du kom in, självklart, precis som det egentligen skulle behövas fler ambassadörer inne på hubben.

Som jag skrev till dig i PM, göra dig till [VIP]. Glöm allt det, ska det vara så ska det vara.

Vad sägs om [PiratPartiet]Andreas med egen "tag". Kanske Du, Urban och Björn som [PiratPartiet]Gästrikland ?

Självklart så behöver ni inte dela ut något! :D

Kanske ni skulle kunna få skicka ut nyhetsbrev, hubmeddelanden mm.....

Som ni kanske vet är dom flesta från Gävle, Sandviken, Borlänge, Ljusdal....

Detta skulle kanske för er bryta lite mot vissa regler, även om det för oss frestar att vara första hub ute med att ha "tag" [PiratPartiet] i menyn!

Väl mött

/€xit

Andreas Englund
2006-06-20, 20:10
Det som är så oklart är att många av piratpartiets medlemar, även aktiva medlemar på högre nivå. Går ut med att dom är för fildelning och att dom alltid sitter och delar med sig, saken är att om vi sätter oss in DC så blir det rabalder om man skulle åka ditt pga av att man delar med sig av olagliga saker. Tänk dig dom rukrikerna. Uscha.

Men att sitta och dela med sig av kunskap och information som har med piratpartiet är igentligen inte fel, det som vore fel vore om vi verkligen skulle brytta mot lagen. För DC är inte olagligt att använda, utan det är olagligt att ladda hem upphovsrättskyddat matrial.

Jag anser att det vore rätt av oss att ta del av dom resurser som vi har.

Andreas Englund
2006-06-20, 21:48
Då menar jag också det vi får, glömde att att skriva i detta, så alltså att ta del av dom olika sätt som vi har möjlighet till att använda.

€xit
2006-06-21, 18:41
Självklart skulle ni (som jag tidigare sagt) absolut inte behöva dela ut något överhuvud taget. Hurvida ni laddar ner något får ju stå för er.Snacka om att users inne på hubben skulle bli intresserade av vilka ni är, hehe, ser framför migden uppmärksamhet ni skulle skapa....

Världens chans för erattfå argumentera öppet i"main chat"på (till en början) DREAMLAND hubbarna. Föra en vettig dialog som egentligen alla inne på hubbarnaskulle kunna ta del av samtidigt.Skicka ut nyhetsbrev via DreamBot till alla användarna mm......

Spridning....

Om det nu skulle vara så attNI inte ser några nackdelar med att sitta påhubbenkommer jag naturligtvis att börja spridningen till andra hubbägare/nätverk. Ettmål skulle vara att såsnabbt som möjligtfå in så mångaambassadörer som möjligt på diverse Svenska hubbar.

DREAMLAND behöver även en[PiratPartiet]Dalarna då det hänger massa [Bitnet] användare = Borlänge.

Andreas Englund
2006-06-21, 22:57
Jo.

Jag anser iallafall att det är en bra ide. Det ger oss mer anstikte utåt. Men det är då också viktigt att framföra våra andra argument förutom fildelning/upphovsrätt.

€xit
2006-06-22, 03:17
Jag håller med dig till fullo! En av dem största anledningar till att jag gick med i PP är integriteten...Tyvärr så hörs inget av det någonstans, bara fildelningsvisan!

Till viss del förstår jag det då mediacirkusen enbart fokuserar på just fildelningen, tyvärr.Jag hoppas att PP kan framföra dom andra frågorna med, lika stort som man visat var man står i fildelningspolitiken. Dom andra frågorna, speciellt den om integritet berör(in på skinnet)så många fler i Sverige än vad vi kan tänka oss.

Patenten är global, där kan man snacka in och utvänt skinn ivärsta fall! Allt tack vare storbolagens patentpå läkemedel.

PttP // Power to the People

/€xit

Andreas Englund
2006-06-22, 10:27
Det var samma här. Det var frågorna kring integriteten som fick upp mina ögon.

Självklart så står jag bakom dom andra argumenten med.

Men det som jag har märkt är att folk verkligen får upp ögonen när man börjar pratta om deras integritet och Big brother effekterna, och att vi står för att stoppa det. Jag har fått väldigt många att bli intresserad av det.

Björn Björnsson
2006-06-22, 11:53
Vad sägs om [PiratPartiet]Andreas med egen "tag". Kanske Du, Urban och Björn som [PiratPartiet]Gästrikland ?

:P Ge mig en adress bara så.........

Michlos
2006-06-22, 12:10
Andreas Englund (2006-Jun-22)Men det som jag har märkt är att folk verkligen får upp ögonen när man börjar pratta om deras integritet och Big brother effekterna, och att vi står för att stoppa det. Jag har fått väldigt många att bli intresserad av det.

Håller med till 100%!

Tyvärr så blir ju ofta bilden av oss enkelspårig... fildelning. Personligen så anser jag att den personliga integriteten ligger högre på listan och är något som jag tror lättare går hem hos gemene man. Visst är det många på DC som gillar våra idéer beträffande fildelning men att ta steget från att hålla med om en ståndpunkt och att lägga en av våra valsedlar i kuvertet kan vara långt. Då kan ett "tyngre" argument behövas för att knyta ihop det hela och visa på att vi värnar mer om människor än om torrent filer.

Urban Sundström
2006-06-22, 12:18
Björn Björnsson (2006-Jun-22)Vad sägs om [PiratPartiet]Andreas med egen "tag". Kanske Du, Urban och Björn som [PiratPartiet]Gästrikland ?

:P Ge mig en adress bara så.........[/quote]

För min det går det utmärkt. Ju mer info vi kommer ut med desto bättre.

Hälsn. Urban

€xit
2006-06-23, 01:50
OK! Det kan ta ett litet tag attordna en ny "tag" [PiratPartiet]. Till dess så kan jag ge er [VIP] konton för att nå hubben. VIP innebär att du bara kan logga in på hubben med"tag" [VIP] följande av användarnamnoch slipper delamed er något som helst. Som VIP kan ni inte skicka hubmeddelanden via DreamBot.

Problem....

Eftersom alla inte kan ha samma namn ( exempel [PiratPartiet]Gävleborg ) så föreslår jag att när vi framöverordnat en [PiratPartiet] "tag".

1. Valkretsledaren Urban heter [PiratPartiet]Gästrikland

2. Komunledarna heter [PiratPartiet]Gävle, [Piratpartiet]Ljusdal, [Piratpartiet]Bollnäs samt [PiratPartiet]Söderhamn .

Viktigt! Tänk också på att någon tar kontakt med komunledaren för Borlänge då det i skrivande stund sitter ca 50 från Borlänges stadsnät i hubben. Måste juha en ambassadör som informera och tala om för [Bitnet] users vart dom ska vända sig för att medverka i PP.

[b]Vad behöver jag då?

Jag behöver av valkretsledaren och samtliga komunledare ett användarnamn och lösen för att regga er.

Ex: Användarnamn:[VIP]Urban Lösen: piratpartist

Skicka detta till mig i PM så ska jag ordna detta så fort tillfälle ges,när ni är reggad kommer kommer jag omgående skicka enbekräftelsepå attni nu kan ansluta. I PM kommer även annan nyttig info.

För övrigt. Enligt en artikel i IDG http://www.idg.se/ArticlePages/200606/21/20060621165227_IDG.se163/20060621165227_IDG.se163.dbp.asp så skriver man att Sverige har flest Direct Connect-hubbar i världendrygt 1300st samt ca 180.000 stanslutna fildelare.Om dennamätning stämmer det så behöver man inte vara raketforskare för att förstå att en genomtänkt ochintensiv PR påSvenska hubbar kommer att drastisktöka antalet medlemmar.Om så bara 1% av dessa 180.000användare går medskulle detvara 1800 nya medlemmar.

Vad jag ser som en viktig del i det hela äratt dom ni rekryterar anmäler sig på tråden nya från Dreamland. Det skulle ge enöverblick, dels hur många nya från just Dreamland, sen att man kan urskilja vilka från hubben som redan är här.....

Två saker till innan jag svamlat färdigt.

VIP-stadiet ser jag mer som ett sätt för er att mingla och upptäcka DREAMLAND. Som VIP kanDUuppfattas somen nollas försök att fiska röster, menat VIP kommer aldrig att komma upp i [PiratPartiet] / [PiratPartiet.se] status!

Vad skulle passa bäst som "tag" [PiratPartiet] eller [PiratPartiet.se] ?

Väl Mött

/€xit

Andreas Englund
2006-06-23, 17:41
[PiratPartiet] borde bli bäst, om dom har frågor om vart dom kan vända sig för att hitta till våran hemsida så är det bara att ge dom länken.

plus att vi heter trots allt PiratPartiet. och inte piratpartiet.se. Samt att det kan missuppfattas om vi har piratpartiet.se

Björn Björnsson
2006-06-23, 18:52
[PiratPartiet] borde bli bäst, om dom har frågor om vart dom kan vända sig för att hitta till våran hemsida så är det bara att ge dom länken.

plus att vi heter trots allt PiratPartiet. och inte piratpartiet.se.

Instämmer.

Andreas Englund
2006-06-23, 20:41
€xit

hur snart tror du att du kan ordna ett konto isf?

ett VIP konto känns inte aktuelt för mig. Men et piratpartiet konto skulle sitta fint.

€xit
2006-06-23, 21:52
Andreas, jag håller på att undersöker detta just nu, lite oklart när det är ordnat. Jag kan förstå att du inte behöver något[VIP] då du redan känner till hubben. Ska försöka att lösa en"tag"[PiratPartiet] så fort jagbara kan.

Frågan kvarstår dock. När frågan om "tagen" är löst, vad vill ni heta förutom[PiratPartiet]. Eraegna namn eller [PiratPartiet]Gävle för just kommunledare Gävle osv...Vad jagredan nu vet är att jag bara kan regga en som [PiratPartiet]Gästrikland.

Ni får komma överens om det ni som är kommunledare då jag förutsätter att Urban kommer att få "tagen" [PiratPartiet]Gästrikland

/€xit

Urban Sundström
2006-06-23, 22:01
€xit (2006-Jun-23)Andreas, jag håller på att undersöker detta just nu, lite oklart när det är ordnat. Jag kan förstå att du inte behöver något[VIP] då du redan känner till hubben. Ska försöka att lösa en"tag"[PiratPartiet] så fort jagbara kan.

Frågan kvarstår dock. När frågan om "tagen" är löst, vad vill ni heta förutom[PiratPartiet]. Eraegna namn eller [PiratPartiet]Gävle för just kommunledare Gävle osv...Vad jagredan nu vet är att jag bara kan regga en som [PiratPartiet]Gästrikland.

Ni får komma överens om det ni som är kommunledare då jag förutsätter att Urban kommer att få "tagen" [PiratPartiet]Gästrikland

/€xit

[PiratPartiet]Gävleborg måste det ju bli eftersom det är valkretsen.

Sen vet jag inte om ifall man har en [PiratPartiet]Gävleborg om man

kan vara flera som sköter om funktionen, eller om den alltid är personlig ?

Hälsn. Urban MSN sunurb01@hotmail.com

€xit
2006-06-23, 22:36
Som svar på din fråga, ja, det kan vara fler som sköter den funktionen. Det hela handlar bara om att alla kommunledare i valkretsen vet användarnamn och lösen.

Förslag.

Valkretsledare:

[PiratPartiet]Gävleborg

Kommunledare:

[PiratPartiet]Hjälp1

[PiratPartiet]Hjälp2

[PiratPartiet]Hjälp3

osv........?

Urban Sundström
2006-06-23, 23:41
Hej !

Nu är jag inne som [VIP]Urban tack för stor hjälp av €xit / Danne

Prova gärna att skriva nåt private message till mig

Jag har skrvit Description Piratpartiet Gävleborg

Om man har motsvarande [PiratPartiet]Hjälp1 och under Description kan man

skriva Op. Urban Sundström Sandviken t ex.

Kul att lära sig mer !

Hälsn. Urban

€xit
2006-06-24, 00:19
Hehe, jag såg tyvärrditt meddelande för sent :doze: skulle svara men då var du offline :P Hur det ska läggas upp med "tag" [PiratPartiet] du får bestämma, eller ni! Mitt förslag tycker jag är ganska bra med Hjälp1, 2, 3, osv. Saken är ju att jag måste regga er och då är man reggad på just det namnet.

No probs Urban, happy to provide!

/€xit

Andreas Englund
2006-06-24, 11:48
Jag anser att man bör antingen använda sig av kommun namnet eller sitt eget namn, orsaken till det är att det ser bättre ut.

Björn Björnsson
2006-06-24, 13:25
Också inne nu som [VIP]Björn description [Piratpartiet]Gävle.

Skall jag anmäla mig i "ny" tråden då ;)

Urban Sundström
2006-06-24, 13:29
Hej igen !

Min synpunkt är att man kan ha icke personliga eller personliga namn: Icke personliga eller generella info-användare är då t ex:

[PiratPartiet]Gävleborg

[PiratPartiet]Gävle

[PiratPartiet]Ljusdal

[PiratPartiet]Sandviken

Jag kan även tänka mig mer neutrala varianter:

[PiratPartiet]Info

[PiratPartiet]Info1

[PiratPartiet]Info2

men det känns lite opersonligare än kommunnamn.

Dessa kan en eller flera personer dela på. Dock bör det vara en person som är ansvarig för respektive konto så att det sköts på rätt sätt och att man vet till vem man ska vända sig om man har synpunkter på vad som har skriviets av en användare enligt ovan.

De personliga tycker jag ska vara av typen:

[PiratPartiet]UrbanSundström

[PiratPartiet]BjörnBjörnsson

[PiratPartiet]AndreasEnglund

Jag känner alltid att jag tala om vem jag är på ett öppet sätt, och att jag är stolt PiratPartist och stolt kulturspridare/fildelare. Hoppas inte att namnen blir för långa !

Hälsn, Urban

PS PÅ WWW-knappen nedan kommer ni till min personliga hemsida med all kontaktinfo DS

Björn Björnsson
2006-06-24, 13:37
Själv kan jag tänka mig

[PiratPartiet]Gävle med description Björn Björnsson

I första hand Gävle så folk vet direkt vart dom kan vända sig för lokal info och sedan namnet så att man vet vem man talar med.

Urban Sundström
2006-06-25, 00:21
Hej !

Nu har jag värvat min första medlem på Dreamland.

Jag frågade om någon ville veta mer om Piratpartiet, och det fanns en.

[VIP]Dr.mugg Han var intresserad och bli medlem och han försökte först via sin mobil men eftersom han hade kontantkort så fungerade det inte. Då fixade jag det via min Vodafone och då lyckaades jag få svars-SMS. Sedan gick han själv in via medlemsservice och ändrade mobil-nr. Vi får önska Fredrik 16 år i Sandviken välkommen till Piratpartiet.

Hälsn. Urban

Andreas Englund
2006-06-25, 18:52
Björn Björnsson (2006-Jun-24)Själv kan jag tänka mig

[PiratPartiet]Gävle med description Björn Björnsson

I första hand Gävle så folk vet direkt vart dom kan vända sig för lokal info och sedan namnet så att man vet vem man talar med.

Håller med.

€xit
2006-06-25, 20:05
Som svar till er alla. Ni får diskutera igenom detta och komma fram till ett gemensamt namn, det är bara ni som kan avgöra detta.Vad ni heter spelar mig mindre roll :)

Grattis Urban till värvningen!

/€xit

€xit
2006-06-25, 23:26
Hmms!! Idag har det förts en relativt häftig konversation mellan mig och vissa OP i Dreamland hubben. När hubben drog igång så fanns 5st användare från Gävle [Gavle] ca 8år sedan.

Tydligen anser vissa OP inne på hubben att jag ska degraderas till [VIP] vilket känns främmande eftersom jag har byggt upp hubben till vad den är, eller snarare vad den varit. Efter diverse hot från AP så har användare helt enkelt lämnat, jag får än idag mail om det är säkert att gå in på hubben dreamland.

Förklarade att degradering kännsväldigtavlägset då ingen av dessa OP som ställde sig på tvär ens hade hittat till DREAMLAND om det inte vore för mig[MasterOP]€xit och Elit [MasterOP]Daos, [Operator]Sandos eller [WebMaster]Mcgilljamenträgna jobb.

Hur blir det nu......

Ingen som vet. Jag missade en viktig punk i reglerna som jag själv skrivit: Ingen reklam på hubben. Aj f-n. Ingen som heller av dessa OP jag pratade med sympatiserar med PP, förmodligen av ren okunskap, tyvärr.

Ska snacka med Eliten, vi som var med från början 8 år sedan. Ingen regel utan undantag!

Ps Hoppas att ni OP som var med i diskusionen kommenterar detta inlägg.

/€xit

Andreas Englund
2006-06-26, 00:29
€xit (2006-Jun-25)Hmms!! Idag har det förts en relativt häftig konversation mellan mig och vissa OP i Dreamland hubben. När hubben drog igång så fanns 5st användare från Gävle [Gavle] ca 8år sedan.

Tydligen anser vissa OP inne på hubben att jag ska degraderas till [VIP] vilket känns främmande eftersom jag har byggt upp hubben till vad den är, eller snarare vad den varit. Efter diverse hot från AP så har användare helt enkelt lämnat, jag får än idag mail om det är säkert att gå in på hubben dreamland.

Förklarade att degradering kännsväldigtavlägset då ingen av dessa OP som ställde sig på tvär ens hade hittat till DREAMLAND om det inte vore för mig[MasterOP]€xit och Elit [MasterOP]Daos, [Operator]Sandos eller [WebMaster]Mcgilljamenträgna jobb.

Hur blir det nu......

Ingen som vet. Jag missade en viktig punk i reglerna som jag själv skrivit: Ingen reklam på hubben. Aj f-n. Ingen som heller av dessa OP jag pratade med sympatiserar med PP, förmodligen av ren okunskap, tyvärr.

Ska snacka med Eliten, vi som var med från början 8 år sedan. Ingen regel utan undantag!

Ps Hoppas att ni OP som var med i diskusionen kommenterar detta inlägg.

/€xit

Ajdå, det var hemskt tråkigt att höra. Jag hoppas på det bästa för dig.

Urban Sundström
2006-06-26, 20:56
När man loggar in på Dreamland för man följande meddelande före IP-adressen.

Support the battle against Software Patents!

http://www.nosoftwarepatents.com/

Skulle det inte gå att byta ut mot nånting kilknande:

Support the battle againt MPAA, RIAA and Bodström

Join http://www.piratpartiet.se

Denna uppmaning skulle vara mer aktuell.

Hälsn. Urban

€xit
2006-06-27, 19:28
Ajdå, det var hemskt tråkigt att höra. Jag hoppas på det bästa för dig.

Ingen som helst fara :smooooth:

€xit
2006-06-27, 19:30
Urban Sundström (2006-Jun-26)När man loggar in på Dreamland för man följande meddelande före IP-adressen.

Support the battle against Software Patents!
http://www.nosoftwarepatents.com/

Skulle det inte gå att byta ut mot nånting kilknande:

Support the battle againt MPAA, RIAA and Bodström
Join http://www.piratpartiet.se

Denna uppmaning skulle vara mer aktuell.

Hälsn. Urban

Du har helt rätt i vad du säger! Jag håller på att samla det gamla gardet, vi som har Dreamland i blodet.;)

€xit
2006-06-27, 22:09
Jag har bra lust att publicera allt i "-Op-Chat-D1-.log" Jag vill enbart visa detta för att det visar så tydligt den okunskap om var PP står. Kommentarer som:

- Jag rösdatr inte på någon, för alla är lika kålsupare, så det splar ingen roll vem man röstar på, för dom hålelr aldrig avd dom lovar.=(((

- exit: känns inte riktigt som om man behöver engagera sig så förbannat i dem i alla fall för vem vet vad de hittar på om de skulle få chansen att styra
känns säkrare att låta sossepacket få som dem vill och vi vet att vi är säkra i alla fall.

Svar:Delvis anledningen till att Piratpartiet finns är för att vi inte ska tappa alla medlemmar i hubben, DOH!!!

-Tror jag väl inte de kommer göra heller.. har ju vart olagligt att ladda ner rätt så länge.. :P

-Lagen om att en ISP ska få lämna ut våra IP:n kan även göra nytta i att sätta dit pedofiler, folks om hotar och mobbar på internet m.m. eller du kanske vill bli hotad på internet utan att polisen kan göra ett dyft?

Svar: [2006-06-25 21:55] <[MasterOP]€xit>näee men jag önskar att jag ska kunna gå mer säker på stan.

- vad har det med detta ämnet att göra?

Svar:prioritering inom rättsväsendet

-kan du ient gå säker på stan för att dom hars ett ditt ip nummer, snälla kära nån alltså, vad sak dom säga om att du går på stan, har emd ditt ip nummer o göra.?

kommentar:Diskutera aldrig med en eller flera idioter, dom sänker dig till deras nivå och slår dig med erfarenhet.

Kan hålla på i evigheter men orkar inte plocka citat.

/€xit

EDIT: Skrämmande är att alla svarÄR från OP!??!! Inte min dröm om Dreamland som jag slet för i över 4 år, 5-8 timmar om dan 7 dagar iveckan skulle bli.....

Winds of change blows hard!!!

Andreas Englund
2006-06-28, 12:41
Alla är inte alltid helt insatta på vad saker och ting kommer att göra för betydelse för samhället, det är därför vi finns samt många andra för att informera dom vad som kan komma att hända. Men också hur vi ska lösa problemet.

Men visst kan jag hålla med om det finns saker som är bra med att ISP's kan logga våra IP adresser, det gör det självklart lättare att stoppa pedofiler, m.m. Men man ska inte behöva förstöra andra personer privatliv, utan det finns alltid andra sätt att stoppa det man försöker stoppa.

€xit
2006-07-01, 23:44
Som det är just nu! :D

Jag har lobbat för PP, jag kommer attsprida vidare så länge jag lever! Då jag lobbat i hubben jag trodde att jag var säker <<DREAMLAMD>> dreamland1.gotdns.org

Då vissa OP= Operatörer, tycker att jag inte ska göra reklam för något som gynnar dom i hubben, som jag byggt upp tillsammans med fl, kan jag inget annat än beklaga, ej heller fatta??!!?

Dessa OP förutom [Operator]Empis i hubben Dreamland håller på att förstöra en legendariskHub i Gävle!!En hub med en egen Public Host List, en av dem första och bästa, var det nu betyder för er idag...

Så vad händer nu?

Jag försöker samla DREAMLAND-kompisarna, vi som har DREAMLAND i blodet...Mcg, Daos, sandos, chippen, Gangstasamt ALCmf....Ska vi rocka nu eller senare?