handdator

Visa fullständig version : Disney Exemplet

FRA
2006-01-08, 07:10
Frågan kom under första Radio intervjun i SR om det skulle vara rätt om alla fick göra Disney? och att det skulle bli så dåligt om andra gjorde Disney

Jag skulle själv gärna se Disney´s figurer återkomma i mer filmer än Super 8 formatet

Snövit och de 7 dvärgarna från 70talet den såldes mer eller mindre under disk och kostade motsvarande 800kr för några få minuter tecknad Film och var populära

Men Disney har skyddat uteendet på alla sina karaktärer så att bara Arne Anka gav hotbrev från 50st Disney Advokater varpå han fick ändra utseende för att sen gå in på Buttericks och köpa en Kalle Anka mask var inget underligt men Arne Anka är bättre än Kalle Anka enligt min mening om man bortser från 30/50tal där varje teckning ritades för hand.som Arne Anka oxo faktiskt gjordes istället för med datorer som Disney använder nu

om Disney släppte sitt Monopol skulle många Manga skapare i Japan kunna göra betydligt bättre Disney än Disney själva gör.Vi skulle ha Filosofisk Disney Vuxen Disney som skulle kunna bli stort

Tänk dig att Gorby ligan =en rånarliga som hade Gorbatjov masker skulle bli åtalade för förtal ärekränkning och plagiat oxo och bli dömda för det det när de rånat en bank och att Ryssland/Sovjet hade bojkottat Svenska produkter för det

Där har vi oxo argumentet att råna en bank och slå ned och råna stackars pensionärer är samma som fildelning att all moral och heder saknas hos dessa vedervärdiga tjuvar som Fildelar

eller att pedofiler skulle få fritt fram att göra barnarov och även döda kommer upp i debatten där jämförs vi med Ulf Olsson och andra kriminellt belastade sjuka människor

Manga har likadant utseende i både Hentai och Manga filmer det är samma ansikten och korta kjolar i alla dvs ett open source koncept Mangan exploderade och blev populär över hela världen pga att vem som helst kan göra Manga det handlar om att vara bäst istället

Att Artister får sina egna videos och låtar Bannade på sitt eget skivbolag och tvingas starta egna SkivBolag efter att deras skälar släppts lösa från bindande kontrakt där skivbolag kan förbjuda en artist i deras stall att uppträda eller spelas i Radio pga att han/hon inte aktivt stödjer kriget i Irak Steve Earl ,Chicks ,on Speed John Otway, Fred Eaglesmith mfa har blivit stora pga av att de bannats i Radio och tvingats starta egna skivbolag John otway gav ut sina låtar gratis 12låtar och han sålde bättre efter det Skivbolagen blev arga på honom för att han hade gratis konserter o sålde T-Shirts utan att meddela dem Han är Punk/Rock/mm artist som har stulit nästan alla sina låtar och gjort egna bättre verioner

http://www.rat.de/kuijsten/eaglesmith/2002.html typ Steve Earl Johnny Cash musik

Detta har hans Fans spelat in och inget han själv har med att göra det var när han blev Bannad av MEGA+MIX och skivbolagen som sidan kom till innan han startade eget skivbolag jag har köpt 4st cd direkt från han själv alla signerade och jag är stolt över dem gillar du musiken så ska du veta att han har inga mellanhänder med eget skivbolag men säljer bara på konserter och Internet

www.FredEaglesmith.com 14cd finns att köpa billigt och hög kvallité på cd tillskillnad från fans sidan och han är ännu bättre Live jag rekomenderar Lipstick,Lies&Gasoline hade inte p2p funnits hade jag inte vetat vem han var och inte gått på hans konserter

John Otway +Ween gjorde likadant de lät sina Fans lägga ut delar av deras musik gratis och sen kunde man köpa deras skivor billigt utan mellanhänder av dem själva

Censurera musik för att åsikter inte stämmer med skivbolagens officiella gör att enda sättet att komma över musiken är från fans

Förresten Biblioteken har både Talböcker och CD du kan låna Sverige är ett bra land på många sätt Social Trygghet Fri MarknadsEkonomi låt det räcka så ta bort alla censursivrare inom privat och Statlig förvaltning Mänskliga Rättigheter räcker för alla

Ingen har anklagats av dem för att tycka som dem och sprida deras åsikter och gilla deras kontroversiella texter

Har du egna exempel på såna här dåliga angrepp och har bra svar ut med dem och vem som helst får kopiera detta inlägg och säga att han skrivit det bara budskapet kommer ut

ps

Jag är inte Försvarets Radio Anstallt för att mina Initialer är så här men kan bli stämd för det ändå.Och hette jag Fredrik Rickard Andersson FRA Jonas Karlsson JK så vet jag inte heller om det är olagligt nu

Linux utvecklare och support tjänar mycket pengar -men idé´n var inte ens patenterbar pga att det publicerats långt innan hur lätt man kan göra ett sånt operativ system själv bara att han var först o körde hårt utan Patent det har öppnat många dörrar för tex Webside utvecklare om inte annat är glada

Idag är det inte många systemutvecklare/program utvecklare spelutvecklare som tycker det är skit

Snälla ni stjäl mina åsikter och använd dem jag ska inte stämma er lovar ta mina åsikter de som är bra vill säga och sprid dem och andra sidan har jag inte råd att stämma någon jag har inte ens råd med Advokat om jag blir stämd