handdator

Visa fullständig version : Lite nya affischer

filip_ek
2006-06-20, 15:21
Våra "kollegor" i v-botten postade en del nya affischer i sitt forum. Se länken nedan:

http://www.piratpartiet.se/forum/Topic34604-85-1.aspx

niescha
2006-06-21, 11:21
Det spritter i min kropp för att göra något. Vad sägs om att skriva ut "Sverige 2006 *Alla telefonsamtal registreras .... " flyers och lägga i folks brevlådor efter midsommar? Jag tycker den är slagkraftig för att få upp ögonen på folk första gången. Efter några veckor kan vi följa upp med en flyer med mer information. Någon som har utskriftsmöjlighet får gärna ta kontakt med mig.

Jag kan tänka mig att dela ut dessa på Björkskatan. Har vi möjlighet att trycka upp många flyers och har flera personer som delar ut kan vi ta fler bostadsområden.

Edit: Hopp.. kom på att på baksidan borde man ha med "Äkta samarbete" affischen så får vi med mer matnyttig information på samma gång.

Ken Rabelius
2006-06-21, 11:52
<DIV>Direkt reklam kostar enorma summor pengar som partiet inte har.</DIV><DIV></DIV><DIV>Jag har själv agerat reklamutadelare , skrev ut egna affiaher och delade ut. men ska man nå ut till majoritet, (framförallt om man bor i téx västerås så...........då blir det väldigt dyrt, och mycket personligt engagemang. Personligt engagemang har jag i stora lass, dock in te resurna att skriva ut nästan 8-9000 papper. </DIV><DIV></DIV><DIV>men du kan juh skriva ut iaf säg.....100-200 och dela ut om du känner dig manad, förhoppningsvis ska folk prata om det. </DIV><DIV>Och beställa piratkläder från shoppen och ha de på dig när du går ut, då framförallt kanske téx på stora tillställningar: marknader, spelningar, osv.....</DIV>

jack be nimble
2006-06-21, 11:56
Det låter som en skitbra idé!

Jag kan säkert skriva ut en del.

Det blir A5 storlek va? Jag kan nog skriva ut ett tusental.

Om vi är några som skriver ut borde vi helt allvarligt kunna täcka upp en stor del av kommunen. Hur många hushåll är vi i Luleå? 30-35 000? Det kräver en viss insats av flera av oss.

Vi ser till att jobba på det här och så måste vi ha ett möte snart igen, bör ju vara en del nya som inte vet var de ska börja...

epb
2006-06-21, 12:06
Om någon med tillgång till skrivare ger mig en bunt flyers kan jag dela ut dem i området kring gültsaudden.

niescha
2006-06-21, 13:42
Nils det låter bra. Jag har bara tillgång till en stackars kontorskrivare så den orkar inte mycket.

A5 får duga, det blir mindre papper att bära på. :)

Du råkar inte veta vilka fler som har utskriftsmöjligheter och kan säga till de att skriva ut också. Peter måste få flyers också.

Om det är nån mer som vill dela ut på Björkskatan så hojta till. Området är stort så det finns goda möjligheter till att bättra på sin kondition i samma veva. :)

Nils, när kan du ha utskrifterna klara?

jack be nimble
2006-06-21, 14:25
Jag har ingen aning om vilka fler som har möjlighet att skriva ut.

Men för de flesta borde det väl inte vara något större problem. En vanlig A4 svartvit-laser skriver ju ut 100 sidor på några minuter - och 500 ark papper kostar, säg 50 spänn? Sådärja, där har vi 1 000 A5 flyers färdiga.

Jag borde kunna ordna 1 000 st flyers till imorgon, men jag har ganska fullt upp inför midsommar. Jag ska göra ett försök.

Jag har inte kollat på förslagen ännu, men är det något som borde ändras innan vi börjar skriva ut? Vid ett så här stort utskick är det ju viktigt att det inte är så mycket fel...

niescha
2006-06-21, 15:03
Aha, du resonerar så. Jag trodde du hade häftigare grejer till ditt förfogande. Då ska jag sluta gnälla om att jag inte har bra utskriftsmöjligheter. :)

En toner till den skrivare jag har kostar ca 500 spänn på InkClub. Då hoppas jag att den kan spotta ur sig 2000 sidor. Så kostar det lite mer än bara 50 kr att komma igång. ;)

Men jag saknar ordentliga möjligheter att dela A4-ark på ett effektivt sätt. Är det nåt jag kan göra hos dig? Sitta med sax och klippa 500 ark känns inte alltför spännande.

Kolla länken i posten högst upp så ser du bilderna. Det skulle iofs vara bra om det stått något om att vi är det största partiet, sett till medlemmar, utanför riksdagen.

Ingen panik med göra nåt innan midsommar. Vi tar det efteråt.

filip_ek
2006-06-21, 15:52
Jag kan nog ha lite kopieringsmöjligheter. Problemet är snarare frakten från kopiatorn hem till mig. Jag kan förmodligen göra det här under semestern (juli), litegrann utanför nyfikna arbetskamraters synfält ;)

Jag håller med om att vi borde ha ett möte till, eftersom jag missade det förra pga träning.

Ska vi slänga ihop nåt, säg helgen efter midsommar?

jack be nimble
2006-06-21, 15:57
Ouch, toner tänkte jag inte riktigt på :)

Jag har tillgång till en kopiator och där är ju de kostnaderna betydligt mindre.

Nåväl, vi får väl försöka kopiera upp efter förmåga, även då bör vi ju kunna täcka upp stora delar...

De som har möjlighet får väldigt gärna kopiera upp så många flyers som möjligt så vi kan fördela på nästa möte.

edit: filip_ek> Kolla din mailbox, Bernt skickade nyss ett brev om att ett nytt möte är på gång.

epb
2006-06-22, 18:30
Jag bevakar tråden så det är bara skriva var och när jag kan komma och hämta flyers att dela ut :)

filip_ek
2006-06-22, 22:54
Till att börja med borde vi kanske fastställa vad för flyers vi ska trycka upp. En av pp's "orginal" eller en luleåproducerad?

niescha
2006-06-26, 20:19
Se post nummer 2 i den här tråden för mitt förslag på vad vi borde trycka upp. Jag håller fast vid det om det inte kommer några andra förslag. ("Sverige 2006" på ena sidan och "Äkta samarbete" på den andra.)

Det var en del arbeta som trillade in på mitt jobb idag så jag har inte möjlighet att göra någon flygbladsutdelning förrän tidigast på torsdag kväll. :/

OT: Är det förresten nån som har en bra ide på hur man drar en nätverkskabel tvärs över festivalområdet i Kiruna på smidigaste sätt?

Bernt Granbacke
2006-06-27, 01:05
Sorry friends!

Jag har varit lite buzzy, är en hel del i stugan (bygger om köket), men har nu fått tag i ett datum för nästa möte... vad sägs om Söndag 27:e klockan 19.00?

Jag hade tänkt skicka ut en kallelse idag, men har inte klart med lokal än... (lite känsligt att vara på mitt arbete):

Ska kolla på mitt gamla arbete, en kille som verkar gilla vad vi gör! men det blev lite sent idag.

filip_ek
2006-06-27, 12:52
Niescha: Om du kan knåpa ihop en snygg flyer i kanske A4, A5 så har jag säkert möjlighet att trycka ut ett gäng på jobbet.

Henrik Rydberg
2006-06-30, 20:13
Jag befinner mig i Norrbotten på semester.

Har fått med mig lite valmatrial. Piratkeps, flygblad, knappar och en namnbricka.

Kanske kan jag hjälpa till med arbetet i Norrbotten.

niescha
2006-07-02, 11:05
Hoj, det blev ett långt uppehåll för mig :(

I tråden http://www.piratpartiet.se/forum/Topic36772-36-1.aspx har de tagit fram ett flygblad som jag kände mig bekväm med. Så jag tycker vi kör på den om inte någon annan har starka invändningar

Filip, Nils: Kan ni få ut de i pappersform så börjar jag och dela ut så fort jag får några.

Henrik: Eftersom du skriver i Luleå-tråden antar jag att du befinner dig i just Luleå. Hjälp att dela ut dessa flygblad (lägga i folks brevlådor) skulle vara kanon.

filip_ek
2006-07-07, 23:09
Nu har jag hunnit gå på semester och jobbet är helt stängt och larmat i två veckor framöver. Jag ska se om det kanske går att lösa iaf, men jag är ganska osäker.