handdator

Visa fullständig version : TILL ALLA ANSTÄLLDA

Jens Tuvebrink
2006-06-21, 14:47
<TABLE class="fixedTable blogpost" cellSpacing=0 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD class=ellipse><SPAN class=bvTitle id=subjcns!69B3F84CAB967A03!307><STRONG>Midsommar</STRONG></SPAN></TD></TR><TR><TD class=bvh8><STRONG></STRONG></TD></TR><TR><TD id=msgcns!69B3F84CAB967A03!307><DIV><DIV><DIV><DIV><FONT face=Tahoma size=2>TILL ALLA ANSTÄLLDA</FONT></DIV></DIV></DIV></DIV></TD></TR></TBODY></TABLE></P><P>Det är med stor glädje jag informerar er att företagets årliga<BR>midsommarfest ska firas med utegrillning vid Hällens Badplats den 20 juni.<BR>Vi arrangerar med bord och stolar, utebar, salladsbuffé och en<BR>tvåmansorkester kommer att spela mysiga sommarsånger under aftonen.<BR><BR>Dags att koppla av och njuta av kvällen! Ni kan se fram emot att möta vår VD<BR>som kommer att vara lekledare och även ansvara för att midsommarstången<BR>kläs. Ni får gärna ta med egen snaps - företaget står för fritt vin, öl och<BR>alkoholfritt!<BR><BR>Jag önskar er och era familjer en härlig midsommar!<BR><BR>Tina Johansson<BR>Ansvarig för personalfrågor<BR>-----------------------------<BR><BR>3 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>Det var inte alls meningen att gårdagens meddelande skulle isolera våra<BR>icke-svenska kollegor. Med tanke på att vårt midsommarfirande grundar sig på<BR>ogudaktig asatro, så har vi beslutat oss för att kalla vårt möte<BR>"våravslutning". Som en följd av detta kommer det varken att finnas en<BR>majstång eller sjungas några snapsvisor.<BR><BR>Jag önskar er och era familjer en trevlig tid.<BR><BR>Tina Johansson<BR>Ansvarig för personalfrågor<BR>-----------------------------<BR><BR>4 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>Efter påstötningar från en medlem i Anonyma Alkoholister kommer vi att ha<BR>ett "torrt" bord. Det kommer därför endast att serveras alkoholfritt vin och<BR>lättöl till buffen. Med tanke på de löneförhandlingar som just genomförts<BR>har facket lagt in en intervention om medtagande av egen snaps. De anser<BR>det vara ett hån mot de lägst avlönade medarbetarna att känna sig tvingade<BR>till att ta med egen snaps. Därför kommer det att vara förbjudet att ta med<BR>sig egen starksprit.<BR><BR>Tina Johansson<BR>Ansvarig för personalforskning<BR>-----------------------------<BR><BR>8 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>För att tillfredsställa alla avdelningens medlemmar i "Weight Watchers"<BR>kommer vi att ställa ett bord ett stycke från grillen. Dessutom kommer en<BR>mobil toalett att ställas ut för de två som väntar barn.<BR>Jag har beslutat att bögar får sitta bredvid varandra. Lesbiska kvinnor<BR>behöver dock inte sitta bredvid bögarna, utan får ett bord för sig själva.<BR>Självklart får bögarna ett blomsterarrangemang på sitt bord!<BR><BR>Är ni nöjda nu?<BR><BR>Tina Johansson<BR>Ansvarig för dårhuset<BR>-----------------------------<BR><BR>10 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>Efter samtal med några medarbetare så kommer vi att skydda icke-rökare för<BR>rökare och placera rökar- respektive ickerökarbord i varsin ände av<BR>badplatsen. Alternativt placeras rökarna i ett alldeles eget, tättslutande,<BR>tält. Som ett annat alternativ finns möjligheten att sätta alla icke-rökare<BR>i livräddningsbåten ute på sjön!<BR><BR>Tina Johansson<BR>Ansvarig för förtryck av personal<BR>----------------------------- <BR><FONT face=Tahoma size=2>11 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>Vegetarianer! Jag har bara väntat på er! Jag struntar fullkomligt i om det<BR>passar er eller inte: Vi kommer att grilla!!! Om ni vill får ni gärna flyga<BR>upp till månen för att den 20 juni kunna sitta så långt bort som möjligt<BR>från "dödsgrillen", som ni kallar det. Njut av salladsbuffén och käka råa<BR>tomater! Förresten: Tomaterna har också känslor. De skriker när man skär i<BR>dem, jag har hört det. Där fick ni!<BR><BR>Jag önskar er alla en urusel midsommar.<BR><BR>Slampan från tredje våningen<BR>-----------------------------<BR><BR>15 juni<BR><BR>TILL ALLA IDIOTER PÅ AVDELNINGEN<BR><BR>Frågan från miljövännerna om varför vi måste förbränna organiskt material<BR>och förstöra ozonskiktet när vi grillar var droppen! Jag fullkomligt skiter<BR>i er midsommar!!! Gör va fan ni vill. Sup er fulla och kola av!!!<BR><BR>Tok-Tina<BR>-----------------------------<BR><BR>16 juni<BR><BR>TILL ALLA ANSTÄLLDA<BR><BR>Jag är säker på att jag talar för oss alla när jag önskar och hoppas att<BR>Tina Johansson är på bättringsvägen. Det skulle uppskattas mycket om ni<BR>hjälper till och skickar många "krya på dig"-kort till avd. 32, Psykologiska<BR>rehabiliteringen här i sta"n.<BR><BR>Ledningen har under tiden bestämt att det inte kommer att bli någon fest den<BR>20 juni. Ni får ledigt denna eftermiddag på företagets bekostnad.<BR><BR>Fredrik Lindfors<BR>Tillförordnad ansvarig för personalfrågor</FONT> !DSPAM:448732b75854423420604! <BR>

Nicklas W Bjurman
2006-06-21, 16:19
Åhh, herrejösses... Vilket liv, det är väll bara att anordna en fest så som den ska vara. Om det inte passar någon få dom väll skita i att gå på festen.

brtkrbzhnv
2006-06-21, 16:29
Jättetråkigt – möjligtvis roligt om man sovit sig igenom det mesta av de senaste tjugo åren eller av annan orsak haft svårt att uppfatta verkligheten under nämnda tidsperiod.

Ken Rabelius
2006-06-21, 17:18
uhhhh.....var det där allvar? trodde det var ett skämt....;)

kalleanka
2006-06-21, 18:33
hahaha fyfan vad bra. Stoooort skämt om ni inte fattade det, dock inte så långt ifrån verkligheten som man kanske kan tro.

Holi
2006-06-21, 21:06
Precis den diskusionen utspelas varje familjemiddag jag nånsin varit på... stackars mormor hon kommer nog inte ut från psyket denna gången

Anders Löfgren
2006-06-22, 08:36
Underbart! Och så jäkla sant. Vi arrangerade personalkonferens med lite socialt skoj förra veckan och det var precis åt det hållet - kan inte göra det, det passar inte den gruppen; kan inte göra det, det passar inte den gruppen, och så vidare.

Sjukt bra!