handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Kongressombud till UPK13: Erik Einarsson

Mötespresidiet
2012-10-21, 14:16
Erik EinarssonKandiderar till Kongressombud till UPK13.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=242

Ålder: 21
Bostadsort: Örebro
Interblag: blag.enriz.se

Ordförande Ung Pirat Örebro.

Om man vill veta något får man fråga. :)

EnRIz
2012-11-12, 23:58
Hmm... Det verkar saknas text här, så jag får väl fylla på lite. :)

Jag är en 21-årig gamer/musiker/tekniknörd. Ursprungligen från Dalarnas mörka skogar men numera bosatt i det aningen ljusare Örebro där jag studerar till Musiklärare och Gitarr/Bas/Ensemblepedagog på Musikhögskolan vid Örebro Universitet.

Brinner för fri information, musik, kunskap, pedagogik, speedruns, internet, kultur, StarCraft. Vill man prata skolpolitik, seriös gaming eller fräcka gitarrsolon så har man kommit till rätt person.

Vad tycker jag?
Släpp kunskapen fri, ge lärare och pedagoger de resurser och uppmuntran de förtjänar, spara pengar med öppen mjukvara. Låt kulturen delas, kultur som inte delas är kultur som ingen vill ha.

Inom Piratpartiet så sitter jag som Ordförande i Ung Pirat Örebro samt som styrelseledamot i Ung Pirat Östras Distriktsstyrelse. Bloggar även av och till (just nu mestadels av tyvärr) på blag.enriz.se.

Undrar ni något så fråga, jag svarar gärna! :)

UP_Valberedning
2012-11-26, 16:27
Hej!

Vi i Valberedningen har i uppgift att hitta engagerade pirater till de förtroendeuppdrag som finns inom förbundet. Du som kandidat i kongressombudsvalet får dessa frågor från oss och vi hoppas att du vill ta dig tid att besvara dem. Om du är intresserad av att ställa upp i styrelsevalet kommer vi att ta vidare kontakt med dig närmare kongressen.

Om du har några frågor till oss eller vill nominera någon som du tror skulle passa utmärkt i förbundsstyrelsen går det utmärkt att skicka ett mail till oss på valberedningen(snabel-a)ungpirat.se

---------------------------------------------------------------------------

Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?

Om ja, gå vidare https://forum.piratpartiet.se/images/smilies/Wink.gif

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
(t.ex styrelsearbete, ungdomsledare, ideella föreningar etc.)

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?

EnRIz
2012-11-26, 22:28
Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?
Ja, det vore superkul!

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
(t.ex styrelsearbete, ungdomsledare, ideella föreningar etc.)
Just nu är jag ordförande i Ung Pirat Örebro för andra året i rad samt styrelseledamot i Ung Pirat Östra Distriktet.

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?
Jag är en tålmodig, lugn och eftertänksam person som tycker om att lära sig saker. Jag ogillar förhastade beslut och undviker därför att fatta sådana. Är väldigt engagerad för det som intresserar mig.

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?
Är fortfarande något av en "rookie" då jag inte har varit aktiv i partiet i mer än drygt två år, så erfarenhetsmässigt har jag kanske inte jättemånga poäng att hämta.