handdator

Visa fullständig version : I samtal med Ungdommar

€xit
2006-06-24, 00:11
Tidigare idag runt 14-tiden, zappa runt lite på tv'n när jag hör värsta dunket, dunket från en mäktig bashögtalare. Stänger av tv'n, knäpper enöl tilloch kilar ner för trappan. Väl nere i vardagsrummet är dunket överväldigande, fönsterrutorna nästan vibrerar :w00t:

Tänker att nu är 'tha neighbour' igång :cool: Hursomhelst jag öppnar altandörren och sersju ungdommar som grillar och spelar musik, dom har allmänt nice helt enkelt. wtf, jag hoppar över staketet och joinar dom. Sagt och gjort, hoppar över med min nyöppnade öl i handen. Väl framme börjar jag naturligtvis fråga om hur dom ser på fildelning, integritet osv.....

10 minuter senare.

Här står jag nu och pratar med 7 stungdommar som aldrig har hört talas om piratpartiet, men väl Gävle-Hubben DREAMLAND, vilken dom ofta är inne på.Efter att ha förklarat var PP står för och gett dessa ungdommar adressen hit frågar jag hur många som får rösta i år.

- Det är vi tvåhörs en tydlig röst,samtidigt som hanpekar på sin polare.

Hmms tänkte jag, bara två stycken! Jag förklarar för dom att domborde fortsätta att sprida PP, precis som i filmen "Pay It Forward". Alla dess sju ungdommar är inne på samma spår nu. Var och en ska sprida PP till minsttre st. kompisar och be dessa kompisar att var och ensprida vidare till ytterligaretre st. kompisar, precis somdom gör närdom sitter på huben och laddar ner och delar ut.

Nu har vi kanske två röster till i valet bara genom det samtalet. Vad det sen för med sig i själva nätverksspridningen återstår att se.

/€xit

Michlos
2006-06-24, 08:45
Röstraggande och några bira i solen... kan inte bli mycket bättre :cool: