handdator

Visa fullständig version : Piratpartiet 0%

meandi
2006-06-26, 10:24
men det kanske kan ändras...

http://www.demokrati.nu/

Edit: testade att göra om det till klickbar länk

Joakim Holgersson
2006-06-26, 11:07
klicbart >> http://www.demokrati.nu/

dock så är det knappast tillförlitligt då det bara är köra massa olika identiterer o mailadresser

meandi
2006-06-26, 11:18
Joakim Holgersson (2006-Jun-26)klicbart >> http://www.demokrati.nu/

dock så är det knappast tillförlitligt då det bara är köra massa olika identiterer o mailadresser

Nej tillförlitligt är det ju inte, speciellt inte med tanke på att den här typen inlägg kan påverka resultatet en hel del ;)

Dessutom brukar alltid högern få bättre siffror vid nätundersökningar än i verkligheten.

Tor Skude
2006-06-26, 11:52
Nu har PP 1.5% där.

En annan, liknande sajt:

http://www.valbarometer.se

Ayrin
2006-06-26, 12:18
2,2% nu :-).

Kom igen folks, vi är ju en surfande bunt, på internet borde vi iaf kunna ta oss in i riksdagen ;).

Björn Felten
2006-06-26, 12:25
Skillnaden mellan demokrati.nu och valbarometern är ju att PP finns med på den första, med rätt logga och allt. Vi har helt enkelt blivit accepterade på allt fler ställen, vilket jag tycker är mest glädjande. För övrigt ligger PP uppe på 2.4% nu. :P

Urban Sundström
2006-06-26, 12:37
Det verkar dock som om att de kollar vilka IP-adresser som man röstat ifrån, så viss kontroll har de i alla fall.

http://www.demokrati.nu/om_demokrati.php

Citat "

Syftet med Demokrati.nu är att få en indikation om hur Sverige röstar om det vore val idag. E-postadresser och data som lämnas stannar hos oss. Det går bara att rösta en gång per e-postadress. Alla röster från samma IP-nummer kontrolleras manuellt. Skulle du ångra dig går det alltid att byta parti, ända fram till valdagen.

slipzen
2006-06-26, 13:14
1. Ett parti som piratpartiet kommer alltid att ha skeva resultat i nätomröstningar då partiet i princip helt och hållet grundar sig på internet. (ni fattar vad jag menar)

2. Skummaste undersökningen jag någonsin sett. 9.2 till SD och FYRA PROCENT till F! :S

Lägg inte något hopp till denna iaf. Oerhört missvisande.

Urban Sundström
2006-06-26, 14:03
Hej !

Jag håller med till viss del. Dock är det inte så många som svarat än och då blir det automatiskt missvisande. Dessutom kollar de ju Ip-adress från vilken webb-läsare man använt och då kan de kolla upp om någon skicka 10 röster från samma Ip-adress men med olika hotmail-konton. Hur som helst så tycker jag det är ett kul och roligt initiativ som man ska de som en intressant grej. Om ett parti har stor procent hotmail så kanske det är nåt skumt eller bara stor andel yngre !! ?? Om det vore ett superseriöst alternativ så ska man naturligtvis ange sitt person-nummer, och då kan man bara rösta en gång. Sedan ska det gå ett papper hem till folkbokföringsadressen med info om tid IP-adress resultat mm till den som röstat. Men sånt kanske kommer i framtiden.

Tills dess tycker jag vi ska rösta, och uppmana våra bekanta att rösta. Det är en kul grej, varken mer eller mindre.

Hälsn. Urban

Tor Skude
2006-06-26, 14:32
Vad jag tycker är väldigt roligt är att Piratpartiet är med som ett eget alternativ med logotyp och allt.

Däremot är jag lite fundersam över varför de har valt att sätta oss allra längst ned, under t ex "blankt" och "annat parti".

Faye
2006-06-26, 15:29
7,1 %, Inte illa pinkat. Men nog verkar det aningen missvisande, men roliga siffror var det i alla fall! :D

Holi
2006-06-26, 16:00
7.3% missvisande å lättmanipulerat eller ej (ja det går jättelätt att byta ip adress nästan lättare än mail) kul att vi får några % oavsett :) att SD ligger så skrämmande högt som dem gör är väl lite sorgligt men verkar tyvärr som att sverige håller på att svänga åt faschist å främlingsfientlighet en aning nu.. sånt som händer får bara hoppas att det inte går för långt

Michlos
2006-06-26, 16:12
Förhoppningsvis så är väl våra "sympatisörer" mer trogna är SDs när det väl är dags för valdag ;)

Peter Bengtsson
2006-06-26, 17:25
9.2% nu.

m8e
2006-06-26, 17:37
Spama inte sönder omröstningen nu. Det måste se ut som om siffrorna visar ungefär rätt. just över Sverigedemokraterna borde vara lagomt.

Axx0
2006-06-26, 18:07
Tor Skude (2006-Jun-26)

Däremot är jag lite fundersam över varför de har valt att sätta oss allra längst ned, under t ex "blankt" och "annat parti".

Har du någonsin hört uttrycket "Spara det bästa till sist"? :cool:

PP gick precis över till 0.1 :)

meandi
2006-06-26, 19:35
m8e (2006-Jun-26)Spama inte sönder omröstningen nu. Det måste se ut som om siffrorna visar ungefär rätt. just över Sverigedemokraterna borde vara lagomt.

De ligger tyvärr på en tredje plats men vi ligger nu strax efter på fjärde plats med 10.5%! Givetvis kraftigt missvisande men kul ändå, synd bara med Sverigedemokraterna men de har väl också uppmärksammat detta i sina forum.

yunoh
2006-06-26, 19:59
efter att sms skickats ut så klättrade PP gaaaaaanska snabbt.. :w00t:

Andreas Käiväräinen
2006-06-26, 21:35
17,9% större än sossarna. *HärligT*

Holi
2006-06-26, 21:40
bara moderaterna kvar... intressant.. känns verkligen som en "rättvis" bild av den politiska fördelningen bland folket idag

Rick Falkvinge
2006-06-26, 22:04
m8e (2006-Jun-26)Spama inte sönder omröstningen nu. Det måste se ut som om siffrorna visar ungefär rätt. just över Sverigedemokraterna borde vara lagomt.

Mhm. Nu är vi näst största parti och nu går det liksom inte att ta siffrorna på allvar längre. :)

Faye
2006-06-27, 01:56
Rick Falkvinge (2006-Jun-26)m8e (2006-Jun-26)Spama inte sönder omröstningen nu. Det måste se ut som om siffrorna visar ungefär rätt. just över Sverigedemokraterna borde vara lagomt.

Mhm. Nu är vi näst största parti och nu går det liksom inte att ta siffrorna på allvar längre. :)

Tror du inte? Jag tror vi klår både sossarna och moderaterna i valet. :P

Eller inte, men det är bra roliga siffror. Fast jag är djupt oroad över SD.S siffror. Tyvärr tror jag det ligger en hel del i dom, de har fått väldigt många anhängare bland förstaröstarna, som jag delvis kan förstå, men om man bemödade sig att göra lite ingående kontroll på partiet så är ytan än helt annan än grunden.. Även jag tycker att invandringen borde regleras, att det borde vara hårdare tag mot folk som är flyktingar här och inte följer lagarna som de ska,att vi borde satsa på att ta hand om de stackare vi släpper in, men inte fasen vill jag slänga ut varenda kotte för det. Suck.

Har sett flera program om dom där de haft både bokbål, militöra övningar, rena nazistmöten och liknande. Allt filmat med dold kamera, så nog är det riktiga filmer alls. Plus att jag läst intervjuer med avhoppare som bekräftar det hela. Men det talas det rätt tyst om när de ska ut och värva väljare minsann. Mycket sorgligt. I mitt kvarter sitter det affischer på Hitler lite här och var och det gör mig oxtokig. Hur fan kan man rösta på ett parti som ser honom som en förebild?

Kom jag OT igen? :D

Ayrin
2006-06-27, 03:00
Lol! 20,7%... 2,1% till så är vi störst :). Undrar vad ägarna av siten tycker om det här... ganska uppenbart att det mest handlar om vilket parti som bryr sig om att uppmana sina medlemmar att rösta...

ealm
2006-06-27, 04:05
Ber om ursäkt för att jag avviker från ämnet...

Eller inte, men det är bra roliga siffror. Fast jag är djupt oroad över SD.S siffror. Tyvärr tror jag det ligger en hel del i dom, de har fått väldigt många anhängare bland förstaröstarna, som jag delvis kan förstå, men om man bemödade sig att göra lite ingående kontroll på partiet så är ytan än helt annan än grunden..

Så ÄR det inte.

Även jag tycker att invandringen borde regleras, att det borde vara hårdare tag mot folk som är flyktingar här och inte följer lagarna som de ska,att vi borde satsa på att ta hand om de stackare vi släpper in, men inte fasen vill jag slänga ut varenda kotte för det. Suck.

Nej, och det vill inte sd heller. Vi gör nog en väldigt snarlik problemanalys.

Har sett flera program om dom där de haft både bokbål, militöra övningar, rena nazistmöten och liknande. Allt filmat med dold kamera, så nog är det riktiga filmer alls.

Nja, det stämmer inte. Dessa filmer (som visats upp i TV) har inte varit från sd-tillställningar och det har man inte ens påstått. De har varit någon slags utfyllnadsfilm när man pratar om nazister (vilket man gärna gör i sd-sammanhang och av ditt inlägg att döma verkar den psykologiska effekten man vill åstadkomma, ha uppnåtts).

Plus att jag läst intervjuer med avhoppare som bekräftar det hela.

Då minns du nog fel.

Men det talas det rätt tyst om när de ska ut och värva väljare minsann. Mycket sorgligt. I mitt kvarter sitter det affischer på Hitler lite här och var och det gör mig oxtokig. Hur fan kan man rösta på ett parti som ser honom som en förebild?

Det undrar jag också och det är bl a därför jag röstar på sd och inte något nazistparti.

Baxter
2006-06-27, 09:48
Piratpartiet tredje största parti vid nätröstning [060626]Idag lanserades Demokrati.nu, en ny sajt där alla kan rösta med sin e-postadress och sitt ip-nummer. Under dagen har över 2500 röster lagts och nu ikväll är aktuella Piratpartiet tredje största parti.-Troligen är det den typen av väljare som är snabbast att haka på sånt här. Jag tror att de etablerade partierna drar ifrån när vi kommer upp emot 10 - 20 000 röster, säger Michael Ländin, vd på FL-Net AB som står bakom Demokrati.nu.

Källa:

http://news.nyhet.nu/visa/eko2temp.html?nyhetsid=152328

meandi
2006-06-27, 09:57
ealm, om man nu har gjort om partiet från grunden så att det är ett helt annat parti än det var tidigare, varför har man då inte bara startat ett nytt parti istället?

20.9% nu och Moderaterna som är störst har 22.9%, vi kan väl tipsa de stora tidningarna när/om vi går om Moderaterna. Skulle kunna ge lite kul rubriker

Feinlyre
2006-06-27, 10:52
ealm (2006-Jun-27)
...och det är bl a därför jag röstar på sd och inte något nazistparti.

Djupare suck (*), jo, dra den om Rödluvan också...!

I informationssyfte beställde jag SD's "intro-paket" eller vad man skall kalla det, allting såg demokratiskt och anständigt ut vid den första anblicken, det fortsatte att se och låta bra tills jag kom till stadgarna och det finstilta, DÄR stack den skit-bruna nassen-grisen fram sitt tryne!! Jag vet inte om det var slarv från deras sida, att de tror att man inte orkar läsa sån't eller att de helt enkelt inte vill överge sina gamla principer.

I vilket fall, det starkt löjeväckande kom ett år senare, nu i vår ringde de från SD och bad MIG stå på deras kommunlista! Allt jag hade gjort för att förtjäna denna "ära" var att beställa deras paket! Hur desperat ont om folk har de? Jag hoppas "väldigt ont om folk"!

Björn Felten
2006-06-27, 11:22
ealm (2006-Jun-27)Det undrar jag också och det är bl a därför jag röstar på sd och inte något nazistparti.

Ett parti som enligt sitt principprogram har punkten etnisk likriktning i Sverige, och en familjepolitik som i mångt och mycket är mer extrem än Kristdemokraternas (vad innebär det t.ex. när det gäller synen på homosexuella och aborter?), ligger i alla fall väldigt nära ett fascistiskt ideal.

Fråga gärna någon i partitoppen hur många av alla de miljoner, som de får i "donationer", som kommer från den franska naziströrelsen Le Pen. Tänk på vilka samarbetspartner till SD du stödjer med en röst på dem.

Tor Skude
2006-06-27, 11:32
De som röstar på Sverigedemokraterna tycker att den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken de anser är beroende av en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen.

Är det så du tycker, ealm?

ealm
2006-06-27, 11:32
I informationssyfte beställde jag SD's "intro-paket" eller vad man skall kalla det, allting såg demokratiskt och anständigt ut vid den första anblicken, det fortsatte att se och låta bra tills jag kom till stadgarna och det finstilta, DÄR stack den skit-bruna nassen-grisen fram sitt tryne!!

Jaså, vad menar du stod där då som var så uppseendeväckande? Stadgar innehåller ju enbart formalia så det är märkligt att de skulle vara så uppseendeväckande. Underligt också att du fick stadgarna med ett informationspaket f ö. Det måste vara första gången...

I vilket fall, det starkt löjeväckande kom ett år senare, nu i vår ringde de från SD och bad MIG stå på deras kommunlista! Allt jag hade gjort för att förtjäna denna "ära" var att beställa deras paket! Hur desperat ont om folk har de? Jag hoppas "väldigt ont om folk"!

Det är många kommuner där man fått leta kandidater med ficklampa ja, det gäller även riksdagspartierna som inte ens de lyckas skaka fram kandidater i alla kommuner. Tror knappast PP lyckas det heller för den delen...

ealm
2006-06-27, 11:45
Ett parti som enligt sitt principprogram har punkten etnisk likriktning i Sverige,

Att ett etniskt likriktat samhälle skapar mindre interna motsättningar är i det närmaste ett vedertaget statsvetenskaplig fakta. Det finns dock inte på sd:s agenda att återskapa ett etniskt homogent samhälle, så detta är egentligen en icke-fråga.

...och en familjepolitik som i mångt och mycket är mer extrem än Kristdemokraternas (vad innebär det t.ex. när det gäller synen på homosexuella och aborter?)

Vad är problemet med sd:s politik gällande homosexuella och aborter? Att vi inte vill låta homosexuella adoptera (vilket f ö i praktiken även det är en icke-fråga då hittills inte ett enda land i världen gått med på att adoptera bort ett barn till et homosexuellt par i Sverige) eller att vi även fortsättningsvis vill tillåta abort?

ligger i alla fall väldigt nära ett fascistiskt ideal.

Gäsp *floskler*

Fråga gärna någon i partitoppen hur många av alla de miljoner, som de får i "donationer", som kommer från den franska naziströrelsen Le Pen. Tänk på vilka samarbetspartner till SD du stödjer med en röst på dem.

Ja, nu råkar jag ju veta hur sd:s budget ser ut. Finns inte med en krona från Frankrikes största arbetarparti Front National... Sd har bara en samarbetspartner och det är Dansk Folkeparti.

Faye
2006-06-27, 12:14
ealm (2006-Jun-27)Ber om ursäkt för att jag avviker från ämnet...

Eller inte, men det är bra roliga siffror. Fast jag är djupt oroad över SD.S siffror. Tyvärr tror jag det ligger en hel del i dom, de har fått väldigt många anhängare bland förstaröstarna, som jag delvis kan förstå, men om man bemödade sig att göra lite ingående kontroll på partiet så är ytan än helt annan än grunden..
Så ÄR det inte.

Även jag tycker att invandringen borde regleras, att det borde vara hårdare tag mot folk som är flyktingar här och inte följer lagarna som de ska,att vi borde satsa på att ta hand om de stackare vi släpper in, men inte fasen vill jag slänga ut varenda kotte för det. Suck.
Nej, och det vill inte sd heller. Vi gör nog en väldigt snarlik problemanalys.

Har sett flera program om dom där de haft både bokbål, militöra övningar, rena nazistmöten och liknande. Allt filmat med dold kamera, så nog är det riktiga filmer alls.
Nja, det stämmer inte. Dessa filmer (som visats upp i TV) har inte varit från sd-tillställningar och det har man inte ens påstått. De har varit någon slags utfyllnadsfilm när man pratar om nazister (vilket man gärna gör i sd-sammanhang och av ditt inlägg att döma verkar den psykologiska effekten man vill åstadkomma, ha uppnåtts).

Plus att jag läst intervjuer med avhoppare som bekräftar det hela.
Då minns du nog fel.

Men det talas det rätt tyst om när de ska ut och värva väljare minsann. Mycket sorgligt. I mitt kvarter sitter det affischer på Hitler lite här och var och det gör mig oxtokig. Hur fan kan man rösta på ett parti som ser honom som en förebild?
Det undrar jag också och det är bl a därför jag röstar på sd och inte något nazistparti.

Kort sagt så svarar jag på vartenda påstående du bemötte mina med att JO så är det visst. Jag minns inte fel, mötena VAR från SD, intervjuerna VAR från avhoppare och de affischer som jag pratar om med Hitler på ÄR från Sd.

Påstår du att jag ljuger blir jag faktiskt rätt sur.

Svider sanningen kanske?

Jag kan gå ut och ta kort på affischerna om du vill om de finns kvar. De flesta har dock blivit nedrivna av klokt folk.

ealm
2006-06-27, 13:15
Jag påstår inte att du ljuger, däremot att du har fel. Du får gärna komma med källor till dina påståenden. Du får gärna gå ut och ta kort på affischerna... lustigt sammanträffande förresten att du påstår det ett par veckor efter att en lokaltidning, felaktigt, pekat ut hitler affischer som sd-affischer, när det sedan visade sig att det var nsf. Har du månne läst artikeln (men missat rättelsen dagen efter), och baserar ditt påstående på denna?

Faye
2006-06-27, 13:29
ealm (2006-Jun-27)Jag påstår inte att du ljuger, däremot att du har fel. Du får gärna komma med källor till dina påståenden. Du får gärna gå ut och ta kort på affischerna... lustigt sammanträffande förresten att du påstår det ett par veckor efter att en lokaltidning, felaktigt, pekat ut hitler affischer som sd-affischer, när det sedan visade sig att det var nsf. Har du månne läst artikeln (men missat rättelsen dagen efter), och baserar ditt påstående på denna?

Jag HAR inte fel, mötena var från lokala grupper av SD. Källorna kan jag dock faktiskt inte med 100% säkerhetuppge, det var något år sedan, men jag _tror_ att det var Kalla Fakta som visadedet enaprogrammet, men jag kan ha fel. Angående intervjuerna har jag för mig att det var Expressen, också det för nåt år sedan.

Jag baserar mina uppgifter på mina ögon. Vilken lokaltidning du pratar om har jag inte en aning om? I vilken stad?

Men jag blandar inte ihop det med NSF, jag vet att det inte är samma sak.

Jag ska ut och kika om affischerna är kvar, de var rätt sönderrivna, men jag ska se om jag kan få till något bra.

ealm
2006-06-27, 13:32
@WitchBitch

För att kunna fortsätta denna diskussion föreslår jag att du börjar med att presentera några bevis/belägg för dina påståenden.

Faye
2006-06-27, 13:52
ealm (2006-Jun-27)@WitchBitch

För att kunna fortsätta denna diskussion föreslår jag att du börjar med att presentera några bevis/belägg för dina påståenden.

Men hur ska jag kunna göra det när programmen visades för flera år sedan? Med andra ord så tror du ju faktiskt inte på vad jag säger. Varför skulle jag ljuga om en sådan sak? :(

ealm
2006-06-27, 13:57
@WitchBitch

Jag säger inte att du ljuger, utan att du har fel. Sen vet jag inte vad det beror på. Kanske du minns fel? Kanske du misstolkat tv-programmen (de är ofta gjorda på ett sätt som får en att läsa in "sanningar" om sd som är felaktiga).

Jag har i vilket fall som helst tillräckligt bra insyn i sd för att veta hur det faktiskt ligger till. Men visst, för 10-15 år sedan fanns det medlemmar med sympatisörer inom extremhögern. Dessa blev uteslutna eller hoppade av när de insåg att de inte var välkomna i partiet. Idag är inte situationen sådan längre. Dock har sd aldrig tryckt nazi-affischer eller anordnat nazi-tillställningar av något slag. Aldrig någonsin.

Faye
2006-06-27, 14:01
ealm (2006-Jun-27)@WitchBitch

Jag säger inte att du ljuger, utan att du har fel. Sen vet jag inte vad det beror på. Kanske du minns fel? Kanske du misstolkat tv-programmen (de är ofta gjorda på ett sätt som får en att läsa in "sanningar" om sd som är felaktiga).

Jag har i vilket fall som helst tillräckligt bra insyn i sd för att veta hur det faktiskt ligger till. Men visst, för 10-15 år sedan fanns det medlemmar med sympatisörer inom extremhögern. Dessa blev uteslutna eller hoppade av när de insåg att de inte var välkomna i partiet. Idag är inte situationen sådan längre. Dock har sd aldrig tryckt nazi-affischer eller anordnat nazi-tillställningar av något slag. Aldrig någonsin.

Tja i så fall var hela filmerna fotomontage och bokbålen fejkade. Vilket de inte var. Och jag minns inte fel, jag lade det nogrant på minnet eftersom jag tycker det är bedrövligt att sådant ska förekomma i dessa tider. Jag menar bränna böcker gjorde man på medeltiden! Oavsett om det är SD eller NSF så är det helt rubbat..

Fast nu har vi hamnat lite OT.. :)

Jag är ledsen då, för då får vi väl avsluta eftersom jag inte kan leta rätt på när och var programmen sändes.. :( Men jag ska se om jag kan få ut något av affischerna.

Men du svarade inte på det där om lokaltidningen?

meandi
2006-06-27, 14:05
ealm, kan du inte starta en ny tråd om SD på SD's hemsida, den här tråden var inte avsedd för att diskutera erat parti.

I den nya tråden kan du börja med hur det kommer sig att det "gamla" SD överlät sin partikassa och namn till några som står för en "helt annan politik". Du kan också berätta varför de som startat det "nya" SD inte valde att starta ett helt nytt parti istället för att ta över ett gammalt rasistiskt/nazistiskt parti. Men alltså, ta det i den nya tråden du skapar på SD's hemsida.

ealm
2006-06-27, 14:31
Tja i så fall var hela filmerna fotomontage och bokbålen fejkade. Vilket de inte var. Och jag minns inte fel, jag lade det nogrant på minnet eftersom jag tycker det är bedrövligt att sådant ska förekomma i dessa tider. Jag menar bränna böcker gjorde man på medeltiden! Oavsett om det är SD eller NSF så är det helt rubbat..

Jag känner till ett reportage om sd där man visat en "smygfilmning" från början av 90-talet av ett bokbål. Det var ett bokbål som hölls av nazister, men en av deltagarna var en tjej som förut var medlem i SD.

Ang lokaltidningen så var det i Norrköping om jag inte minns fel, och artikeln var nog publicerad i maj.

ealm
2006-06-27, 14:32
meandi (2006-Jun-27)ealm, kan du inte starta en ny tråd om SD på SD's hemsida, den här tråden var inte avsedd för att diskutera erat parti.

I den nya tråden kan du börja med hur det kommer sig att det "gamla" SD överlät sin partikassa och namn till några som står för en "helt annan politik". Du kan också berätta varför de som startat det "nya" SD inte valde att starta ett helt nytt parti istället för att ta över ett gammalt rasistiskt/nazistiskt parti. Men alltså, ta det i den nya tråden du skapar på SD's hemsida.

Det kan jag mycket väl göra, kommer dock inte öppna tråden med lögner dikterade av dig.

Faye
2006-06-27, 14:41
ealm (2006-Jun-27)

Jag känner till ett reportage om sd där man visat en "smygfilmning" från början av 90-talet av ett bokbål. Det var ett bokbål som hölls av nazister, men en av deltagarna var en tjej som förut var medlem i SD.

Ang lokaltidningen så var det i Norrköping om jag inte minns fel, och artikeln var nog publicerad i maj.

Ja SÅ längesedan var det inte. Det här var kanske tre år sedan eller nånting, och det var nyfilmat.

Hur skulle jag kunna läsa en lokaltidning i Norrköping när jag inte bor där? ;)

ealm
2006-06-27, 14:51
WitchBitch

Ja SÅ längesedan var det inte. Det här var kanske tre år sedan eller nånting, och det var nyfilmat.

Du har återigen fel.

Det kan inte jag svara på. Antagligen har du väl inte läst artikeln?

Faye
2006-06-27, 15:12
ealm (2006-Jun-27)WitchBitch

Du har återigen fel.

Hur fasen kan du vet aom jag har fel när du inte ens vet vilket program jag pratar om?

Nej uppenbarligen inte, så där rök din teori om att jag hämtade infon därifrån. ;)

ealm
2006-06-27, 15:35
WitchBitch (2006-Jun-27)ealm (2006-Jun-27)WitchBitch

Du har återigen fel.

Hur fasen kan du vet aom jag har fel när du inte ens vet vilket program jag pratar om?

Nej uppenbarligen inte, så där rök din teori om att jag hämtade infon därifrån. ;)

Det var endast en fråga. I vilket fall som helst känns det som att denna tråd börjar spåra ur. Sd står hittills, utan motbevis, utom all extremism såsom nazism, kommunism och rasism. Tills motsatsen har bevisats känns det meningslöst att fortsätta diskutera.

meandi
2006-06-27, 15:59
ealm, du gör tydligen inte som du lovade, ta diskussionen i en annan tråd istället för att ta över denna. Men det kanske är en tradition ni har sedan Hitler tog över arbetarpartiet.

ealm
2006-06-27, 16:25
@meandi

Jodå, jag har redan startat en ny tråd. Vi har inga traditioner efter Hitler till skillnad från er som, likt Hitler, vill döda upphovsrätten.

meandi
2006-06-27, 16:46
Tjoho, Piratpartiet största parti med 22.5% och Moderaterna tvåa med 22.4%. Dags att höja ambitionerna och satsa på egen majoritet i riksdagsvalet kanske, eller kanske inte ändå... ;)

gustafsd
2006-06-27, 16:47
Det där är faktafel på fler än en punkt. För det första vill vi inte avskaffa upphovsrätten, bara förändra den så att balans återupprättas. Hitler ville motverka spridning av information och kultur, vi vill uppmuntra spridningen av information och kultur.

Utöver det är ert arv från nazismen större än du verkar tro. Den nationalistiska andan var mycket stark i hitlers tyskland och många av era ieal, som idealiserar "folkhemmet" och kulturell likriktning har även de starka kopplingar till nazismens tyskland.

gustafsd
2006-06-27, 16:52
meandi (2006-Jun-27)Tjoho, Piratpartiet största parti med 22.5% och Moderaterna tvåa med 22.4%. Dags att höja ambitionerna och satsa på egen majoritet i riksdagsvalet kanske, eller kanske inte ändå... ;)

Jag tror i alla fall att vi lyckats bevisa hur känsliga sånahär undersökningar är för manipulation

ealm
2006-06-27, 16:54
gustafsd (2006-Jun-27)Det där är faktafel på fler än en punkt. För det första vill vi inte avskaffa upphovsrätten, bara förändra den så att balans återupprättas. Hitler ville motverka spridning av information och kultur, vi vill uppmuntra spridningen av information och kultur.

Utöver det är ert arv från nazismen större än du verkar tro. Den nationalistiska andan var mycket stark i hitlers tyskland och många av era ieal, som idealiserar "folkhemmet" och kulturell likriktning har även de starka kopplingar till nazismens tyskland.

Jag förnekar inte att nazi-tyskland var såväl nationalistiskt som socialistiskt. Vidare hade de en väl fungerande cancerforskning och en låg arbetslöshet. Att anse bl a detta vara eftersträvansvärt, liksom att vara nationalist eller socialist, är inte detsamma som att vara Hitler-anhängare. Detsamma gäller folkhemstanken, som stöttas av såväl socialdemokrater som moderater och sverigedemokrater.

Er politik tar i praktiken kol på upphovsrätten. Detsamma gällde Hitlertyskland.

meandi
2006-06-27, 17:08
ealm, kan du inte ge en länk till den där nya tråden du sa att du hade skapat och ta diskussionen där istället som du har lovat.

gustafsd (2006-Jun-27)

Jag tror i alla fall att vi lyckats bevisa hur känsliga sånahär undersökningar är för manipulation

Jo det här visar snarast på hur aktiva nätanvändare olika partisympatisörer är och inget annat. Men en sådan här undersökning kan nog sätta ökat tryck på de övriga partierna att bli mer piratvänliga. Bra siffror för piratpartiet är bra för fildelare även om Piratpartiet inte skulle komma över 4% i riksdagsvalet.

PMBjornerud
2006-06-28, 07:51
gustafsd (2006-Jun-27)Utöver det är ert arv från nazismen större än du verkar tro. Den nationalistiska andan var mycket stark i hitlers tyskland och många av era ieal, som idealiserar "folkhemmet" och kulturell likriktning har även de starka kopplingar till nazismens tyskland.

How did Hitler get into this thread?

I'm not sure if you are aware of Godwin's Law, but common rule on the Internet is that whoever does a comparison involving hitler or Nazis, automatically looses the discussion.

More detailed information regarding this at:

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Anders Forsman
2006-06-28, 09:13
Trådens skapare hade annat i sikte än att det skulle munhuggas och diskuteras nazi - hitler och SD. Finner att allt är sagt och rekommenderar vidare diskussion i ämnet med varandra privat.

Tråd låst!