handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Kongressombud till UPK13: Adam Matthews

Mötespresidiet
2012-11-06, 18:12
Adam MatthewsKandiderar till Kongressombud till UPK13.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=296

Ålder: 24
Bostadsort: Luleå
Åt vid skrivningen?: Äpple
Gillar?: Matematik, filosofi, skönhet, dokumentärer, *massa obscena saker*, film, musik, verklighet.

Hej jag heter Adam och bor just nu i Luleå. Jag vet inte om jag ska skriva något här eller vad jag ska skriva men skriver något jag känner för. Är ursprungligen från Umeå men mors föräldrar bor i Luleå så vi flyttade hit. Jag läser just nu filosofi på Luleå Universitet och tycker att det är spännande att träffa förnuftiga människor som går att tänka, prata och resonera med.

Man kan nog säga att jag är djupt intresserad av vad som faktiskt främjar ett levande och friskt samhälle. Fildelningsfrågan, informationsfrihet, internet, uttryckandefriheten(inom rimliga gränser), är allt viktigt. Jorden är som en cell, med små blodkroppar som är människan, och vi håller precis på att börja kunna kommunicera med varandra riktigt effektivt. Allt som förhindrar god kommunikation kan ses som ett slags virus. Ingen vill ha virus. Och piratpartiet kan ses i viss mån som en slags vita blodkroppar som det ser ut idag..

Gustav Nipe ringde mig aldeles nyss och förklarade (hahaha.) att jag ska sälja in mig här. Jag är dock ingen försäljare och jag kanske bara kan sälja "ärliga" produkter som inte alla vill ha.

Det här med att förklara min person är lite svårt eftersom att jag försöker att alltid vara under förändring utan någon fast punkt som säger; "det här är jag och såhär tycker jag" för efter en vecka kanske det inte stämmer längre. Förändring kommer först inifrån. Att vara medveten om att man är livet själv och inte en liten person är något värt att fundera på.

Jag tycker att allt är viktigt. Livet är under konstant förändring, det är en lag som vi måste följa, som i sin tur ekonomisystemet och de stiftade lagarna också måste följa. Om vi inte vill stagnera och dö. Vi har stagnerat och därför svälter en miljard människor runt om i världen. Vi måste bygga ett system som inte är ett system, utan en slags levande process som stämmer överens med den "yttre världen". Lever man i någon slags abstrakt tankevärld kanske det fungerar med politik och ekonomisystemet vi har idag. Bara genom att man lyssnar på varandra och människor lyssnar så kan man komma fram till en hel del. Men man måste förändra sig själv och det är inte populärt.

UP_Valberedning
2012-11-26, 17:41
Hej!

Vi i Valberedningen har i uppgift att hitta engagerade pirater till de förtroendeuppdrag som finns inom förbundet. Du som kandidat i kongressombudsvalet får dessa frågor från oss och vi hoppas att du vill ta dig tid att besvara dem. Om du är intresserad av att ställa upp i styrelsevalet kommer vi att ta vidare kontakt med dig närmare kongressen.

Om du har några frågor till oss eller vill nominera någon som du tror skulle passa utmärkt i förbundsstyrelsen går det utmärkt att skicka ett mail till oss på valberedningen(snabel-a)ungpirat.se

---------------------------------------------------------------------------

Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?

Om ja, gå vidare https://forum.piratpartiet.se/images/smilies/Wink.gif

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
(t.ex styrelsearbete, ungdomsledare, ideella föreningar etc.)

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?