handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Kongressombud till UPK13: David Midhage

Mötespresidiet
2012-11-07, 00:01
David MidhageKandiderar till Kongressombud till UPK13.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=298

Ålder: 23
Bostadsort: Båstad, NV Skåne

Hallå där!

För tillfället pluggar jag Statsvetenskap i Halmstad och försöker att hinna med att sitta i styrelsen för Ung Pirat i Södra distriktet.
Jag är hyffsat ny inom politiken och har egentligen inte varit aktiv mer än ett år, men känner att politik verkligen är något jag är intresserad av! Speciellt intressant är det att vara med i ett så friskt parti som Piratpartiet.
Tidigare har jag prövat på andra ungdomsförbund men känt att det har varit alldeles för mycket gammalt och dammigt i deras ideologier. Där står istället Piratpartiet både perfekt enligt min politiska karta och även som betydligt mer spännande och öppet för nya idéer!

UP_Valberedning
2012-11-26, 17:42
Hej!

Vi i Valberedningen har i uppgift att hitta engagerade pirater till de förtroendeuppdrag som finns inom förbundet. Du som kandidat i kongressombudsvalet får dessa frågor från oss och vi hoppas att du vill ta dig tid att besvara dem. Om du är intresserad av att ställa upp i styrelsevalet kommer vi att ta vidare kontakt med dig närmare kongressen.

Om du har några frågor till oss eller vill nominera någon som du tror skulle passa utmärkt i förbundsstyrelsen går det utmärkt att skicka ett mail till oss på valberedningen(snabel-a)ungpirat.se

---------------------------------------------------------------------------

Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?

Om ja, gå vidare https://forum.piratpartiet.se/images/smilies/Wink.gif

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
(t.ex styrelsearbete, ungdomsledare, ideella föreningar etc.)

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?

DangerDave
2012-11-29, 09:04
Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?
Tja, jag sitter som sagt redan som styrelseledamot i Ung Pirats Södra Distrikt, men jag är öppen för fler förslag!

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
Efter att ha suttit i styrelsen i UPSD i snart ett år så börjar jag bli hyffsat hajj på vad styrelsearbete går ut på - både till ansvaret, byråkratin och till det roliga!
Sedan tidigare har jag bland annat arbetat 2 år i Festkommittén på Jönköpings Högskola där jag arrangerat insparker, sittningar och liknande event.

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?
Väldigt pepp och positiv och utför alltid de uppgifter jag blir tilldelad.

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?
Nackdelen är väl att jag pluggar på högskola, vilket kan göra att jag tidsvis har väldigt mycket å göra samtidigt. Därför kan jag ibland behöva någon som petar på mig och påminner mig ifall jag glömt av något!