handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Kongressombud till UPK13: Timmy Larsson

Mötespresidiet
2012-11-12, 18:20
Timmy LarssonKandiderar till Kongressombud till UPK13.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=327

-

UP_Valberedning
2012-11-26, 17:27
Hej!

Vi i Valberedningen har i uppgift att hitta engagerade pirater till de förtroendeuppdrag som finns inom förbundet. Du som kandidat i kongressombudsvalet får dessa frågor från oss och vi hoppas att du vill ta dig tid att besvara dem. Om du är intresserad av att ställa upp i styrelsevalet kommer vi att ta vidare kontakt med dig närmare kongressen.

Om du har några frågor till oss eller vill nominera någon som du tror skulle passa utmärkt i förbundsstyrelsen går det utmärkt att skicka ett mail till oss på valberedningen(snabel-a)ungpirat.se

---------------------------------------------------------------------------

Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?

Om ja, gå vidare https://forum.piratpartiet.se/images/smilies/Wink.gif

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
(t.ex styrelsearbete, ungdomsledare, ideella föreningar etc.)

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?

Timmy
2012-12-15, 00:42
Hejsan hoppsan!

Jag har ingen aning om hur man uppdaterar informationen som visas i listan med kandidater, därför skriver jag lite information om mig själv här.

Jag heter Timmy Larsson, är en Skånsk pirat - ifrån Eslöv - på 20 glada år. För tillfället studerar jag till Civilingenjör i Datateknik på Lunds Tekniska Högskola (första året). Jag engagerade mig i PP som så många andra efter domen mot TPB-grundarna (2009 IIRC) men hade då sympatiserat med PP ända sedan starten. Sedan dess har jag mest hängt på fikor med Lundapiraterna, och varit på en och annan demo/manifestation. I valet 2010 var jag valsedelsdistributör för Eslövs kommun, vilket var ett slitgöra med 20-talet vallokaler att hålla reda på, men så kan det gå. Jag hjälpte också till så mycket jag kunde vid valstugan (eller valcontainern) i Lund, och lade flygblad i brevlådor i stora delar av Lund.

De piratfrågor jag brinner mest för är integritet och fri mjukvara (trots att det sistnämda enligt min förståelse inte längre är en fråga PP tänker driva).

Om ni har några frågor är det bara att ställa dem, och om någon vill förklara för mig hur jag uppdaterar informationen så att den syns i listan skulle jag vara väldigt tacksam.

Vill du kandidera till något förtroendeuppdrag?
Njaeh, har inte riktigt tänkt på det.

Vad har du för tidigare erfarenhet som kan tänkas vara relevant för ett eventuellt styrelsearbete?
Egentligen inte. Men det är aldrig för sent att lära sig. ;)

Vad har du för styrkor och varför hade du varit en tillgång i förbundsstyrelsen?
Jag anser mig själv vara välartikulerad. Jag tycker också att jag är noggrann i det mesta jag gör.

Vad har du för svagheter och hur skulle de påverka ett eventuellt styrelsearbete?
Jag har väldiga prokastrinationsproblem, men än så länge har det inte gått ut över något viktigt i mitt liv.