handdator

Visa fullständig version : Bör motiveringar vara utfällda by default?

Johan mlg Karlsson
2013-04-02, 15:24
Jag såg den här tråden https://mote.piratpartiet.se/showthread.php?t=38533

Och insåg att det kanske inte är så självklart att veta att man kan trycka på den blå (i)-knappen för att få upp motiveringar. Bör vi kanske låta dom vara utfällda som standard?

Vad som talar emot är att det blir väldigt stora textmassor överallt att scrolla igenom, vilket ganska radikalt minskar översikten på sidan.

Anton Nordenfur
2013-04-02, 15:32

Och insåg att det kanske inte är så självklart att veta att man kan trycka på den blå (i)-knappen för att få upp motiveringar. Bör vi kanske låta dom vara utfällda som standard?

Vad som talar emot är att det blir väldigt stora textmassor överallt att scrolla igenom, vilket ganska radikalt minskar översikten på sidan.

Jag tror nog de borde vara utfällda som standard.

När jag postade motioner skrev jag alla motiveringar i brödtexten och upprepade dem i motiveringsfälten. Tror det framgår bättre överlag eftersom man då kan klicka "visa motivering" om man inte orkar gå tillbaka och leta rätt på ett visst stycke i brödtexten.

AndersLindbäck
2013-04-02, 15:45
Ja det bör de vara.

Henry Rouhivuori
2013-04-02, 16:24
Utfällda som standard så att man inte missar dem.

Henrik Brändén
2013-04-04, 12:06
Jag är kluven. Prova att göra dem utfällda som default, och se efter om ni får en kritikstorm eller glada tillrop ...

Tommten
2013-04-04, 12:35

Vad som talar emot är att det blir väldigt stora textmassor överallt att scrolla igenom, vilket ganska radikalt minskar översikten på sidan.Ja, jag tycker att de borde vara utfällda som standard. Men inte i voteringar, och kanske inte om det blir många motyrkanden.

Tommten
2013-04-04, 12:39
Gör "Visa motivering" i fetstil kanske?

Johan mlg Karlsson
2013-04-04, 17:33
Ja, jag tycker att de borde vara utfällda som standard. Men inte i voteringar, och kanske inte om det blir många motyrkanden.
Det kommer isf göra det ännu svårare att se i de falen där det blir komplicerat.

Antingen försöker vi lära våra mötesdeltagare att trycka på knappen eller att inte trycka på knappen. Men att lära dom att trycka på knappen ifall något ej till synes kopplat villkor är uppfyllt, det blir komplicerat.

Tommten
2013-04-06, 13:24
Ja det har du rätt i. Det är bättre att ha lika överallt.

Motiveringarna är inte så gigantiska att det skulle orsaka problem att ha dom utfällda hela tiden. Det kanske det går att lösa med att man kan klicka på en "Visa mer"-knapp om motiveringen är större än två rader, precis som man måste göra med motiveringarna i gillningarna/ogillningarna om de är väldigt långa?