handdator

Visa fullständig version : Tidiga pirater är pålitliga pirater

m4u
2013-04-11, 23:12
Jag tycker man bör ta hänsyn till när en pirat registrerades på forumet för att avgöra om det är en verklig pirat eller en politisk broiler/proselyt. Jag tror att det kommer in nya politiker som egentligen inte delar partiets värderingar när det finns möjligheter till betalda jobb som politiker. Man bör läsa de tidiga piraternas inlägg extra noga. Jag anser att man främst bör rösta på de personer som registrerade sig tidigt på forumet. Man bör även rösta på de tidiga piraternas yrkanden. Man ser på vissa inlägg när en pirat registrerade sig, t.ex. på huvudinläggen.

Henry Rouhivuori
2013-04-11, 23:19
Åh, m4u, riktigt så lätt är det inte; man skall ha varit aktiv alla åren också. ;)

m4u
2013-04-11, 23:28
Åh, m4u, riktigt så lätt är det inte; man skall ha varit aktiv alla åren också. ;)

Man kan vara aktiv på många olika sätt. Förövrigt delade jag ut en stor mängd flygblad i valrörelsen 2010.

Tommten
2013-04-12, 10:43
Jag tycker man bör ta hänsyn till när en pirat registrerades på forumet för att avgöra om det är en verklig pirat eller en politisk broiler/proselyt. Jag tror att det kommer in nya politiker som egentligen inte delar partiets värderingar när det finns möjligheter till betalda jobb som politiker. Man bör läsa de tidiga piraternas inlägg extra noga. Jag anser att man främst bör rösta på de personer som registrerade sig tidigt på forumet. Man bör även rösta på de tidiga piraternas yrkanden. Man ser på vissa inlägg när en pirat registrerade sig, t.ex. på huvudinläggen.Det tycker inte jag. Jag tycker bara att man ska ta hänsyn till själva åsikten som personen föreslår. Inte vem det är, när personen registrerade sig eller annat. Man ska skilja på sak och person. Men du pratar om val av förtroendepersoner? Då måste man förstås bedöma person.

Henrik Brändén
2013-04-17, 20:20
Om du är rädd för att karriärister gått med i hopp om välbetalda jobb är det väl inte nya medlemmar du ska vara misstänksam mot, utan dem som gick med mellan den tidpunkt opinionssiffrorna sköt i höjden inför EU-valet 2009 och den tidpunkt senvåren 2010, då det stod klart att det knappast skulle hända samma sak i riksdagsvalet?

Christoffer Eldengrip
2013-04-18, 09:57
Om du är rädd för att karriärister gått med i hopp om välbetalda jobb är det väl inte nya medlemmar du ska vara misstänksam mot, utan dem som gick med mellan den tidpunkt opinionssiffrorna sköt i höjden inför EU-valet 2009 och den tidpunkt senvåren 2010, då det stod klart att det knappast skulle hända samma sak i riksdagsvalet?

Piratpartiet SE medlem sedan 2009-04-19 <---En sådan du syftar på?

Tror de flesta med de intentionerna lämnade ganska snart efter 2010 de som blev kvar var väll för korkade att inse att båten sjönk ;) Men nu bygger vi en ny istället och seglar in i riksdagen 2014.

Det ändå ett långt medlemskap påvisar för mig är att man kan ta en motgång och ändå fortsätta arbete och sådant är viktigt för mig. Men då räcker det ju inte bara med att man varit medlem man måste varit aktiv med. Tror man att man kan sitta på arslet och att jobbet blir gjort ändå bara för man varit medlem länge då hoppas jag man byts ut ganska snart mot någon nyare förmåga handlingskraft är vad vi behöver folk som vill kan och vågar göra saker.

Anton Nordenfur
2013-04-18, 19:09
Kan vi inte bara strunta helt i namnen som säger ditt och datt och istället lyssna på argumenten?

När det handlar om personval förstår jag självklart att personens historia i partiet är relevant, men inte heller då är det så enkelt som att kolla hur länge personen varit forum- eller partimedlem. Det finns många fantastiska pirater som är väldigt nya i rörelsen, och det finns fruktansvärda pirater som varit med sedan starten. Bedöm dem efter vilka de är, vad de gjort och vilken potential de har, inte för någon irrelevant siffra.

Peter Johansson
2013-04-19, 11:50
Jag tror inte heller att du behöver vara särskilt orolig för den saken.
De som hade de ambitionerna då har säkert lämnat partiet vid detta laget.

EU valet 2009 var det enda som gav några betalda politiker och det är cirka 4 år sedan nu.

I valet 2010 fick vi inga riksdagsplatser och det var cirka 3år sedan nu.

Utan jag lyssnar hellre till vettiga argument.:)

Sennah
2013-05-04, 13:04
Faktum är att man skulle önska att en gammal räv från det politiska Sverige kunde värvas till piratpartiet. De är aldeles för få. Kan nämna Camilla Lindberg som exempel.

Henry Rouhivuori
2013-05-08, 00:02
btw: m4u så la du upp ett twitterinlägg i ditt riktiga namn där du länkade till din motion.

Då får jag gratulera dig för att ha fått igenom iaf en sakfråga som vi diskuterat för ett antal år sedan.