handdator

Visa fullständig version : Presentation av vi som bor i Gävleborg

Urban Sundström
2006-06-28, 08:09
Hej !

Det vore kul att veta lite mer om vilka vi är som deltar i Gävleborgs forum här på www.piratpartiet.se. T ex var vi bor och vad vi heter hur gamla vi är. För mig känns det bra att lära känna er lite mer. Desssutom hjälper det till när vi vill kontakta varann lokalt och fixa aktiviteter tillsammans.

Jag börjar: Urban Sundström, bor i Sandviken. Stadsdelen heter Björksätra och området Blodriskan. Jag är 47 år och jobbar på Banverket i Gävle.

Mina kontaktuppgifter är:

E-post: urban.sundstrom@abc.se, urban.sundstrom@piratpartiet.se

samt sunurb01@hotmail.com, MSN: sunurb01@hotmail.com, Skype: sunurb01 och gamla ICQ 74199461. Mobiltelefon: 07838-8604023

Andreas Englund
2006-06-28, 09:04
Jao, då kan jag berätta lite om mig då.

Jag heter Andreas Englund.

Bor i Ljusdal och är 22 år.

Jag jobbar för närvarande som support tekniker på Twenty4Help.

Andreas Englund

G:a Kyrkog 6

827 30 Ljusdal

Tele: (+46) (0) 73 0609083

Mail: andreas.englund@piratpartiet.se

Björn Björnsson
2006-06-28, 20:46
Björn Björnsson, fyrabarnsfar och gift sedan -88.

Bor i Gävle I stadsdelen Brynäs.

Piratpartist sedan 2006-Jan-05 18:12:35

Intressen: Musik, böcker och film är min livsluft (det mesta alternativt), familjen är Nr.1.

Har haft/(vilande) eget mediabolag, filmat, filmvisningar, konserter mm.

Gammal "svartrockare".

Jobbar som Chef i ledningen på en stor pappersindustri.

Fiskar lika gärna som att sitta vid datorn (utmärkt redskap men inget självändamål, intalar jag mig), måste alltid tycka något om allt/alla, inte alltid genomtänkt men ALLTID engagerat.

Kontaktuppgifter finns redan på alla knappar nedanför....Lägg gärna in mig på MSN.

Annars så ------> http://en.wikipedia.org/wiki/INTP

Edit: stavar lite fel/fort ibland.

Kiske
2006-06-29, 00:29
Jonas Westerlund heter jag och är runt 26 år och bor med min sambo och dotter i Andersberg.

Jag jobbar skift (därför jag missade mötet idag den 29/6) på en stor elektronikfabrik som tekniker och på ledig tid så slappar jag mest men tränar lite aikido när tillfälle ges.

email: kiske at gavle dot to

fån: 0735310861

Michlos
2006-06-29, 10:06
Mikael Olofsson, 28 år, bor i Söderhamn med fru och två barn.

Jag jobbar på support och pluggar samtidigt på distans mot Uppsala Universitet.

Ternach
2006-06-29, 23:08
Daniel Mägi, 21 år.

Född och uppvuxen i Gävle och har pluggat olika religionskurser på högskolan i Gävle, har nu till hösten sökt lite andra utbildningar både här och där i landet.

Kontaktuppgifter:

Ternach@gmail.com

070-2479417

empis
2006-06-29, 23:50
Emil Andersson stolt pirat på 15 jordsnurr. Bor på nya bruket och Vallhov varannan vecka, går på hedängskolan i Storvik

Janne Björling
2006-06-30, 00:33
Janne Björling 34 år
3 barnsfar (10 & 11 år)
jobbar på korsnäs sedan -87
musik galning (har spelat i band nu solo)
har haft dator sedan 1978-79 (ett hemma bygge, pga tidningen ny teknik)
har surfat sedan slutet av 80-talet (BBS'er och Fido-net, tack telia för axe-växeln, 020-nummer och tack AT&T för callback funktionen...)

fildelare/kultur spridare ? U bet ! :hehe:

EDIT: btw: Jag är nu din vice kommunledare i Gävle.:Whistling:

Lägg gärna till mig på din MSN... Klicka på knappen nedan.

Gabriel Trosell
2006-07-03, 23:00
Gabriel Trosell här som sagt, 21 år och Jobbar som Elektriker och älskar det!

bor då i Bollnäs, är också Bollnäs komun-kontaktperson så hör av er.

har precis flyttat till egen lya så har mycket att göra.

Kopiering är en rätt och nått vi betalat för!

Staten ska inte reglera hur mycket ett samhälle konsumerar kultur eller hur den sprids.

Stoppa big brother samhället säger jag!

nå mer kan ja inte säga, njuter av denna sommar!

Henrik Ögren
2006-07-03, 23:41
Hallå alla

Henrik Ögren heter jag (som mitt nick, doh! :) ) Jag är 29 år (ett år till kepa...) och bosatt i Långnäs utanför Hofors, jag är född och uppvuxen i Hofors men har flyttat runt lite, Falun, London och Krabi innan jag slog mig ner i Långnäs med min flickvän.

Jag är en inbiten online spelare, just nu spelar jag World of Warcraft men har betat av UO, EQ, AO, HZ och självklart diverse MUDs när det var populärt. Inte alla som minns dom dock :)

Är förtillfället arbetslös men har "fuskat" innom det mesta, har ingen direkt utbildning men hoppas på att komma in på en Träteknisk utbildning med inriktning möbelsnickeri till hösten.

Min största prestation är att jag och min flickvänn rustade upp ett 1800 tals visthus till boningshus, där vi bor nu. Och eftersom jag är bra stolt över denna sak så visar jag gärna upp den över nätet till alla och då även här :P....eller inte (får inte en länk men adressen är http://www.vikingways.com/hus.html )

När jag inte hänger framför datorn eller pysslar på tomten så lagar jag gärna mat, fiskar och kollar på film.

Det var väl typ allt om mig :D

Ha de!

Martin Borgh
2006-07-08, 00:34
hej jag heter martin och är inte pirat.

Klajv
2006-07-21, 19:15
Goddagens

Heter Peter Jussi är 19 år och bor i Sandviken. Har för tillfället ett sabbatsår från studier, men antagligen så ska jag plugga vidare till något jag inte vet vad än nästa år.

newfield_no1
2006-07-22, 11:26
Tjo.

Heter Göran Olsson, bor i Delsbo och har 49 års livserfarenhet.
Driver eget dataföretag som jobbar mycke med Open Source.

Hör till den kategori som hittat ny musik tack vare fildelningen.
Lyssnade tidigare mest på -70tal men förca 7 år sedan när jag gick nätverksutbildning så kollade jag på vad mina yngre kurskamrater tankade och upptäckte då Trance, Dance, Rave och annan liknande musik. Scooter är en favorit!

Har nu tröttnat på att tanka och lyssnar mest på internet-radio eftersom man då kan välja stil själv, www.radioseven.se (http://www.radioseven.se)är en stadig vän på nätet och www.di.fm (http://www.di.fm) .

Michael_hjertstrom
2006-07-26, 13:11
Hej.

Michael Hjertström heter jag. 22 år gammal, kommer ursprungligen från Skåne, men har bott i Alfta i ca 3 år nu. Kom först i kontakt med en dator vid 11-12 års åldern, och det blev genast ett brinnande intresse.

Jonatan Jansson
2006-07-28, 16:02
Hej!

Jag heter Jonatan och är 16 år.
Jag bor oftast i Ilsbo (en liten håla mellan Hudiksvall och Bergsjö) med far min och ibland i Mo (strax utanför Hudiksvall) med mor och lillsyrran.

På dagarna är det vanligtvis datorn och motorcykeln som gäller (har inte hunnit med körkort så det är bara övningskörning än). Det brukar även bli mycket musik, både spela och lyssna. Jag spelar klarinett i Blåspopparna och när det är lyssna som gäller blir det mest Red Hot Chili Peppers och System of a Down.

Till hösten börjar jag tredje året på NV-programmet på Bromangymnasiet.

Så mycket mer finns det väl inte att skriva om mig utan att det blir uppsats... och det orkar jag inte =P

dwarfie
2006-08-10, 15:14
Lite informatione om mig då ;)

Namnet var Andreas Brodin, född här i Gävle på 80 talet närmare bestämt 1988..

Föddes den 23 juni klockan 09.10 :)

Bor hos flickvännen på Brynäs, annars bor jag uppe i Norrsundet / Hamrångefjärden..

Går TPS (Process) funderar på att gå Livsmedelsinriktningen där då..

Intressena är varierande, webdesign fotografering och flickvännen då.. :)

Kontaktinfo:

Mob: 070 427 05 90

Mail: adde [at] direktdesign [dot] se

MSN: adde [at] direktdesign [dot] se

Hemsidan: http://dwarfie.rymdraket.net (Uppdateras så sällan ;) )

Det var väl det ;D

Larson
2006-08-12, 20:22
Lars Olof Norell är namnet. Håller i en bunt valsedlar i Hudiksvalls kommun. De finns i Guldsmeden om någon behöver.

Jobbar med internettjänster, åtminstone så länge jag inte blir tvungen att vara "STASI-informatör" till Bodström och hans hejdukar. Jag anser att den viktigaste frågan vi har är den personliga integriteten. Fri kunskap är en god tvåa, och den fria kulturen är det som engagerar mig minst. Fast allt hänger ju ihop i slutänden, så jag står fullt bakom vårt program.

Lars Olof Norell

Knarris
2006-08-15, 21:52
Fredrik Knarrström, bor i sandviken (flyttar snart till storvik en bit utanför Sandviken). Jag är 15 (16 om någon vecka), och imorgon är det första dagen på bessemergymnasiumet, inrikting EC-IT.

Mina kontaktuppgifter är:

E-post: Fredrik-k@Hotmail.com (Kallas flera gånger per dag, bara o skriva).

MSN: Fredrikk@zandweb.net (Ni är välkommna att lägga till mig).

pmanlig
2006-08-18, 01:23
Jag heter Patrik Manlig, 34 år och jobbar som IT-konsult mestadels åt myndigheter som Sjöfartsverket, Polisen, Förvaret och Lantmäteriverket. Van att skriva massor (som säkert märks på forumet) både i jobbet och via hobbies där jag bland annat skriver protokoll, dokumentation, artiklar, gör layout för texter m.m. Har erfarenhet av föreningsarbete. Spelar massor av spel och läser böcker på fritiden.

Jag huserar i Gävle och hjälper till att organisera det här med valsedlar. Jag resonerar som så att eftersom jag inte är ett dugg bra på att gå på stan och trycka broschyrer i händerna på folk så är det bäst att sno åt mig en massa administrativa uppgifter så att jag slipper det förstnämnda! Många i Gävle kommer att höra av mig inom kort, då jag kommer att ringa runt tillsammans med Björn för att uppmana medlemmarna att hjälpa till med valet. Vi höres! :D

Robin Larsson
2006-09-15, 13:57
Tjena.

Robin Larsson heter jag,är 20år (efter den 26 september dvs) och pluggar just nu tillDataingenjör påHIG.
Jobbade under en period somdatakonsult/tekniker på ett företag i Gävle, men bestämde mig nu i somras/höst att börja utbilda mig till dataingenjör.

Efter många års "lek" vid datorn har jag lärt mig ett antal programmeringsspråk och som jag hoppas kunnas utvecklas nu genom utbildningen.

Hmm inte så mycket mer att tillägga för tillfället.

Kankontaktas på info@rl-media.se om nån har någon fråga eller nåt :P

Fearmaster
2006-09-17, 01:02
Ohoj! Niklas Hauger här.

30 år gammal snigel (singel) som planerade att starta piratpartiet själv till nästa val men Rick Falkvinge hann före. (kanske lika bra med tanke på hur lite tid jag haft att engagera mig i det senaste).

Just kommit tillbaka från norge så jag missade hela slutspurten på piratarbetet här, men om det varit lika mycket pirataktion här som jag såg i värmland så kommer vi att skrälla rejält :D

Lite kort om mig själv, är vit, man och hetrosexuell, och därmed om jag förstått saken rätt ansvarig för allt som gått fel i alla andras liv någonsin per default.

Är annars en nyutexaminerad datavetare med massor av olika ströjobb innom data bakom mig, mjukvara, hårdvara, nätverk eller utbildning, är det datarelaterat fixar jag det (nördvarning).

Jag är från värmland ursprungligen och alla tycks tro att min värmländska är norska här på östkusten.

Ska man rösta på mig i valet? Tja.. om man vill så, men alla riksdagskandidater jag träffat här i gävle har visat sig vara riktiga pärlor som jag är helt övertygad om skulle göra ett utmärkt jobb. Det viktiga är ju att rösta pirat :D

Med detta sagt önskar jag alla ett trevligt val och hoppas att vi skräller i valet. (finns det foldrar kvar kan vi kanske lägga dem vid valstugorna för intresserade)

Thats it, ärtor ut (peas out) Nick.

Peter Löfgren
2007-08-15, 02:33
Hej Allihopa!

Mitt namn är Peter Löfgren, är 22 år och studerar för tillfället.

Bor i Hudiksvall tillsammans med min sambo och hennes dotter.

Mina intressen är spel, musik, böcker, datorer, datorer, nämde jag datorer? :), vänner och min familj.

Mina nick som jag använder online är Amadeor och BlueShadow.

Håller på rätt mycket med fildelning och har varit OP samt haft egen hubb på DC.

Och vill bara säga en sak:

Fritt fram för fri kultur!!!

Sebastian Hedberg
2009-04-09, 20:59
tja alla!

Sebastian Hedberg heter jag och jag är 21 år gammal.

jag är studerande så väl som arbetare och egenföretagare

jag bor ute i Strömsbruk, en liten by strax utanför Hudiksvall

e-post: Bazzysh@hotmail.com

tele: 0738-046454

donpipino
2009-04-20, 20:40
Jag heter Adam Pino, jag är 19 år och bor i Gävle, jag går sista året på Elprogrammet med inriktning mot Datorteknik.

Epostadress (Likaså min MSN): donpipino@hotmail.com

AxelH
2009-04-22, 22:45
Yo!

Axel Hildebrand heter jag. Piratpartist sedan juni 08 även om mina sympatier har legat åt PP:s håll sedan tidigare(hell, det krävs en del innan man som svensk piskat sig själv att aktivt ta ställning för ett parti, även ett så sympatiskt och vettigt som PP).

Hursomhaver. Gävlebo. Jobbar som butiksbiträde. 23 år. Gillar musik. Alltid på för glada upptåg(och seriösa aswell ;) )

Kontaktuppgifter

Mail/msn: gaspalian@hotmail.com

Tfn: Maila och be om nr

Edit: stavfel

Peace out!

//AH

Aiue
2009-04-22, 22:57
Edit: Den här presentation behöver uppdateras. ^^

David Malmström
2009-04-23, 22:14
Tjenare!

David Malmström heter jag, 19 år och bor i Sandviken. Pirat i två år nu tror jag :P

Har gått Tekniklinjen på Bessemer Gymnasiet och vill vidareutbilda mig till Grafisk Designer.

Håller på mycket med Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects, Sony Vegas.

Spelar även World of Warcraft på scapegaming.com's realm WoW-Crack.

Kontakt info:

Email: david.snipes@gmail.com

MSN: david.snipes@gmail.com

Mobil: 0705 13 86 82

Snigelmail (Post)

David Malmström

Brednäsgatan 17

81132 Sandviken

tinos
2009-04-23, 22:28
Hejhej!

Jag heter Konstantinos men kallas för Tinos. Jag är gammal klasskamrat med Jens Nilsson Sahlin ovan. Vi gick Estetiska programmet film/tv/video ihop. Det gymnasieprogrammet finns inte mer men var unikt för sandviken.

Förutom piratpartiet är jag med även i miljöpartiet - det enda riksdagsparti som inte har något emot partipolitisk dubbelorganisering. Till EU-valet kommer jag nog inte rösta pirat eftersom att jag litar på Carl Schlyter i både piratfrågor och andra frågor, men jag vill få så många andra som möjligt att göra det... förutom möjligen om de hellre röstar på Carl Schlyter. Men MP i stort är inte vad det borde vara och defenitivt inte så tillförlitligt som piratpartiet är! Oddsen är stora för en piratröst från mig 2010 iallafall och det kan hända att mitt engagemang här blir större än jag tänkt låta det vara till en början.

Jag är född i uppsala, uppvuxen i sandviken och tillbringar mycket tid i gävle.

Jag är en fattig proletär men vet några trix för att överleva ändå och syr exempelvis egna kläder och plockar nässlor likväl som fildelar och dissar övervakningssamhället, med mera.

Ett tag tänkte jag mig bli pedagog och var praktikant i några skolor, men detdär med högskoleutbildning gick inte så bra som det borde så nu ligger det på hyllan.

Jag har en grå gnällskällig fyrkorsning till vovve som heter rizzla och börjar bli gammal. Trots hennes namn (som min syster gav henne efter idé från en vän) så är jag absolut inte rökare utan tvärt om en aningens militant astmatiker.

Och det var väl kanske det!

Dalkvist
2009-04-24, 14:57
Hmm..

på tiden att jag presenterar mig också.

Mattias Dalkvist är namnet, ytligare en 80-tals geek, som hittat till politiken via piratpartiet.

Finnes i gävle, när jag inte sitter vid en dator, så är jag oftast ute med gps:en för att kartera världen ;) http://openstreetmap.org.

Mattias@dalkvist.se

UP-GreborB
2009-04-29, 14:55
Emil Broberg heter jag, men använder nicket UP(Ung Pirat)-GreborB här då jag använt GreborB som mitt nick här ute i cyberspace under väldigt många år. Jag är 19 år(;1989) och pluggar sista året på Hotell- & Restaurangprogrammet i Bollnäs.

På fritiden så spenderar jag väldigt mycket tid vid datorn där jag för tillfället mest bara umgås med folk via IRC och vent. Tidigare har jag spelat lite olika FPS-spel och även fipplat med photoshop och snickrat lite html på väldig amatörmässig nivå. Övriga intressen är väl sport då, i synnerhet bandy på vintern och fotboll på sommaren, då som åskådare. Annars så tar jag, som dom flesta, gärna en öl eller två i goda vänners lag.

Jag är nyligen tillsatt som kommunledare(KL) för Piratpartiet i Bollnäs kommun, så om ni undrar över något så är ni välkommen att kontakta mig på nedanstående kontaktuppgifter eller via PM!

Pontus Ö.
2009-06-24, 16:18
Tja!

Pontus heter jag och är egentligen en gammal medlem då jag registrerade mig vid förra valet men varit inaktiv :P

Är 26 år gammal och har flyttat ner till Grängsjö med min sambo från Sundsvall... Är en utav adminsen för Nordens största forum för Hundkojor och är även webmaster för Grängsjö byalags hemsida!

Cheers

Kirill

Arakech
2009-08-13, 13:25
Jonas heter jag och är runt 29 år och har 2 barn.

Bor i den charmiga stadsdelen Andersberg i Gävle ;)

På fritiden kollar jag på film, lyssnar på musik och spelar MMO´s

Just nu är jag pappaledig, men jobbar oftast som timvikarie inom kommunen, då på förskolor och skolor.

Är utbildad församlingspedagog så religion ligger varmt om hjärtat så gör även familjen och fildelning.

viktorism
2009-10-28, 07:43
Hejsan!

Viktor Mossbäck heter jag. Bor i en liten etta i Sätra i Gävle sedan augusti '09.

Studerar på Serie- och bildberättarprogrammed vid Högskolan i Gävle. Kommer från början från lilla Mora i Dalarna. Spenderar största delen av min fritid framför datorn, där jag skapar stor konst, i form av ljud- och/eller ljusvågor :D.

Har tidigare varit aktiv i förbundet Djurens Rätt.