handdator

Visa fullständig version : [Lund] Lokaler förtidsröstning

Mab
2006-06-29, 22:20
<UL><LI>Följande är plockat från www.val.se (http://www.val.se/)</LI>[/list]

Den som inte kan rösta i sin vallokal på valdagen kan rösta i en röstningslokal. Du kan förtidsrösta var du vill i Sverige. Förtidsröstning är det som tidigare kallades poströstning. Du kan förtidsrösta från den 30 augusti. En röstningslokal kan tex vara kommunhuset, en skola eller ett bibliotek. Du måste ta med dig röstkort och id-handling. Här visas alla ställen där du kan förtidsrösta.

De lokaler som man kan förtidsrösta på i Lunds kommun hittas på valmyndighetens hemsida (http://www.val.se/val/val2006/rostlokaler/1281.html) för öppettider och dyliktoch är följande:

Lund<UL><LI>Stadsbiblioteket Iman</LI><LI>Bibliotek Väster Martina</LI><LI>Bibliotek KlostergårdenAndreas</LI><LI>Bibliotek Norra FäladenOlof</LI><LI>Landsarkivet</LI><LI>Bibliotek Linero Anders</LI>[/list]

Östra byarna<UL><LI>Bibliotek Dalby Anders</LI><LI>Bibliotek Genarp Anders</LI><LI>Bibliotek Södra SandbyPatrik</LI><LI>Bibliotek VeberödAnders</LI>[/list]

Vi kommer att behöva folk som bor i närheten och kan ta på sig att regelbundet fylla på med valsedlar i röstningslokalerna från den 30:e augusti fram till valet den 17:e september.

Känner du att du har möjlighet att ställa upp får du gärna höra av dig till Martina Johansson (martina.johansson@piratpartiet.se) som ansvarar för valsedelsdistributionen i vår Valkrets. Mer information om valsedeldistributionen kommer att dyka upp här på forumet och i utskick så fort vi vet mer.

Martina
2006-07-10, 12:28
Jag omhändertar Bibliotek Väster, eftersom jag praktiskt taget bor på deras trappa :D

Martina
2006-07-11, 10:57
Anders ansvarar för Bibliotek Veberöd och Bibliotek Genarp.

Martina
2006-07-14, 12:58
Olof ansvarar för Bibliotek Norra Fäladen i Lund.

Martina
2006-07-14, 13:05
Patrik ansvarar för Bibliotek Södra Sandby i Södra Sandby.

MadMan
2006-07-14, 22:32
I de mail som Martina skickar ut så finns inte Dalby med som vallokal men här i forumet är den med. Vilket är rätt?

Om jag får säga det så är det svagt att stora delar av Lunds lokaler inte är täckta ännu. Iofs så är jag bilburen så jag fixar Veberöd och Genarp, ev. Dalby ifall den nu är med och några bibliotek i Lund typ Norra och Stadsbiblioteket kan jag kanske också ta men någon som bor i stan måste kunna göra det i stället för mig tycker jag.

/Anders

Martina
2006-07-15, 10:24
Det är udda, får jag erkänna. Problemet för min del är att vallokalen i Dalby helt enkelt inte finns med i listan där jag fyller i ansvariga... Jag lovar att höra med någon längre upp i kedjan av ansvariga om detta. Det kändes lite konstigt att Dalby inte var med, får jag erkänna.

Martina
2006-07-15, 10:27
Iman ansvarar för Stadsbiblioteket i Lund.

Mab
2006-07-16, 16:22
Jag har löst Dalbymysteriet. Dalby var enligt den geografiska indelningen i partiets datorsystem beläget i värmland. Fråga mig inte varför, men det är numera flyttat så att Dalby numera ligger i Lunds kommun.

Detta innebär dock att de medlemmar som bor i Dalby inte har fått några av de utskick som jag och Martina skickat till alla medlemmar i vår valkrets (eftersom de stått som medlemmar i värmlands valkrets). Framtida mail kommer de däremot att få eftersom de numera är rättflyttade.

Martina
2006-07-21, 10:30
Anders är ansvarig för Dalby, nu när det faktiskt ligger i Skåne igen :)

Om något har hänt så att du inte kan ta hand om Dalby, så hör bara av dig.

MadMan
2006-07-23, 08:53
Jag har ju bara Dalby, Genarp och Veberöd att ta hand om så jag kan fixa Linero också. Ligger på väg till jobbet så varför inte...

Kanske man kan få en pirattröja för besväret nu när man är "partifunktionär"? ;)

/Anders

Sar_WedlyLaw
2006-07-23, 13:35
Jag kan ta Klostergårdens bibliotek i Lund, bor alldeles i närheten.

Trinket
2006-07-23, 14:15
Vilka lokaler saknar ni folk till?

Mab
2006-07-23, 18:47
Trinket (2006-Jul-23)Vilka lokaler saknar ni folk till?

Om jag räknar rätt så är Landsarkivet på Dalbyvägen enda stället som saknar täckning i Lund nu. Möjligtvis skulle man även kunna avlasta Anders så han slipper ansvara för fyra vallokaler.

Martina
2006-07-23, 22:19
Andreas ansvarar för Klostergårdens bibliotek.

Anders ansvarar för biblioteket på Linero.

Ja, bara en kvar och det är Landsarkivet. Vi börjar närma oss i Lunds kommun nu :D

Och Anders: Det är Mab som är tröjansvarig, jag tvår mina tre, eller hur det nu var :hehe:

Maila mig om det där, förresten, så får vi ta tag i de praktiska detaljerna ;)

Martina
2006-07-29, 10:40
Martina ansvarar för Landsarkivet.

Därmed är alla förtidsröstningslokaler i Lunds kommun bemannade!

nimbus
2006-08-08, 17:54
Var ligger landsarkivet???

Edit: Never mind :P

Martina
2006-08-15, 10:00
Martina ansvarar för Landsarkivet.

Därmed har alla lokaler i Lund en ansvarig.