handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Valberedning: Niklas Starow

Mötespresidiet
2014-09-27, 13:48
Niklas StarowKandiderar till Ledamot i valberedningen till och med 2016.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=557

Ålder: 40 bast
Bostadsort: Södra Sandby
Röker?: Japp, Cigarr
Dricker?: Japp, Rom, rödvin och suröl.
Svär?: Om det krävs kan jag be vem som helst att kyssa mig i röven.

Hej. För de som varit med sedan länge så är jag nog mer känd som mitt blogg-alias "Scaber Nestor".

För de som nyss hoppat på pirat-tåget.
Hej. Läs min blogg - http://www.niklasstarow.wordpress.com

Vad har jag som talar för mig.

1. Van vid tuffa beslut.*
Som fackordförande på ett företag som nu hotas av nedläggning så tar jag beslut varje dag som påverkar 250 personers liv och försörjning.*

2. Ingen Ja-sägare. Jag ser helt och enbart till lämplighet hos personer.
Min styrelse består av personer med kompetens, någon kan vara kommunist, en vet jag är sverigedemokrat. Men i deras roller finns det ingen bättre av de förtroendevalda.

3. Hårdhudad. Mitt liv har sällan varit en dans på rosor.*

Vad jag har som talar mot mig.

1. Kan vara obstinat.
Om jag bestämt mig krävs det ganska mycket för att jag ska ändra mig.*

2. Faktaberoende.*
Känslomässiga argument fungerar sällan.

3. Känsloargument.

Niklas starow
2014-09-27, 15:25
Hej igen. Sista delen av mitt inlägg försvann visst.

Så här är det.

3. Känsloargument.
Jag är dock inte främmande för att använda känsloargument själv om jag anser det är relevant, vilket ibland kan se som lite inkonsekvent.

Anders Bergkvist
2014-09-30, 02:14
Hur tillgänglig kommer du egentligen vara som ledamot i valberedningen? Du har till exempel blockat mig på facebook utan att meddela mig skäl och trots vädjan om att släppa det så att jag skulle kunna se dina kommentarer i samband med en insändare som du och Torbjörn fick publicerad så nekade du mig tillgång till dina kommentarer. Hur anser du att ett sådant beteende rimmar för en potentiell ledamot i valberedningen?

Vänliga hälsningar,
Anders

Niklas starow
2014-09-30, 10:52
Hur tillgänglig kommer du egentligen vara som ledamot i valberedningen?

Om jag blir vald ledamot i valberedningen kommer jag att vara tillgänglig för uppdraget.

Du har till exempel blockat mig på facebook utan att meddela mig skäl och trots vädjan om att släppa det så att jag skulle kunna se dina kommentarer i samband med en insändare som du och Torbjörn fick publicerad så nekade du mig tillgång till dina kommentarer.

Jag blockerar folk på facebook när de har betett sig på ett sätt som jag inte accepterar.
Om man ber om ursäkt för beteendet så händer det att jag tar bort blockeringen.

Hur anser du att ett sådant beteende rimmar för en potentiell ledamot i valberedningen?

Vänliga hälsningar,
Anders

Rimmar väldigt bra faktiskt. För det bör visa att jag har integritet nog att avvisa personer. Vilket är minst lika viktigt som att välkomna folk.

Anders Bergkvist
2014-10-04, 01:46
Jag blockerar folk på facebook när de har betett sig på ett sätt som jag inte accepterar.
Om man ber om ursäkt för beteendet så händer det att jag tar bort blockeringen.

Nja, i mitt fall så har du ju inte ens meddelat mig vad skälet var för blockeringen. Inte lätt att "be om ursäkt" när man inte ens vet vad problemet är.

Jag hoppas den nya valberedningen kommer vara tydligare än så här i sina motiveringar både vad gäller avvisningar och välkomnanden.

Niklas starow
2014-10-04, 08:34
Nja, i mitt fall så har du ju inte ens meddelat mig vad skälet var för blockeringen. Inte lätt att "be om ursäkt" när man inte ens vet vad problemet är.

Jag hoppas den nya valberedningen kommer vara tydligare än så här i sina motiveringar både vad gäller avvisningar och välkomnanden.

Tyvärr minns jag inte dig, så jag kan inte vara mer specifik än så.

joe2me
2014-10-07, 14:09
Tack för en utförlig beskrivning och jag tror definitivt du har vad som krävs för svåra beslut.
Oftast handlar dock valberedningens arbete om att leta rätt på potentiella kandidater och att övertyga dessa om att ställa upp.

Har du ett stort nätverk av pirater du känner? (alternativt lätt för att söka upp folk via vänners-vänner)

Är du bra på att övertala folk om varför de bör ställa upp?

Niklas starow
2014-10-07, 22:44
Tack för en utförlig beskrivning och jag tror definitivt du har vad som krävs för svåra beslut.
Oftast handlar dock valberedningens arbete om att leta rätt på potentiella kandidater och att övertyga dessa om att ställa upp.

Har du ett stort nätverk av pirater du känner? (alternativt lätt för att söka upp folk via vänners-vänner)

Är du bra på att övertala folk om varför de bör ställa upp?

Jag har ett enormt personligt nätverk, varav en hel del pirater. Något jag vill och hoppas kunna göra är att tillsammans med övriga valberedningen prata "face to face" med de personer som vi ser har potential till offentliga uppdrag inom Piratpartiet.

Anton Nordenfur
2014-10-14, 13:18
Hej!

Varför tycker du att just du passar bra till valberedningen?

Niklas starow
2014-10-17, 20:28
Hej!

Varför tycker du att just du passar bra till valberedningen?

Jag passar bra till valberedningen då jag anser att man måste ha en blandad styrelse.
Den behöver innehålla såväl erfarna personer med dokumenterad erfarenhet som kan bidra med ett lugn och med en struktur i styrelsearbetet, som aktivister som kan driva projekt framåt och komma med helt nya infallsvinklar.

Transparens är a och o, speciellt i ett parti som förespråkar detta mot det offentliga. Därför vill jag att även valberedningens arbete är det.
Att man ska kunna förutsäga vad vi kommer att leta efter och varför, att vi alltid kommer motivera våra val, men även motivera varför vi valt bort.

Henry Rouhivuori
2014-11-04, 18:26
Då uppdraget som valberedare handlar om att jobba med människor så att på tidigare tal om Facebook i denna tråden så råkade jag på en bloggpost du skrivit 2012 som pekar ut en namngiven privatperson som ett mobbande as. Hur tänkte du där och kommer sådana snabba och kraftiga avvisanden eventuellt då av partimedlemmar förekomma under ditt uppdrag som valberedare om du blir vald?

Niklas starow
2014-11-05, 00:17
Då uppdraget som valberedare handlar om att jobba med människor så att på tidigare tal om Facebook i denna tråden så råkade jag på en bloggpost du skrivit 2012 som pekar ut en namngiven privatperson som ett mobbande as. Hur tänkte du där och kommer sådana snabba och kraftiga avvisanden eventuellt då av partimedlemmar förekomma under ditt uppdrag som valberedare om du blir vald?

Han heter Johan Sandberg och startade samt drev på mobbningen mot den tjej på melodifestivalen 2012 som sträckte armarna i vädret och visade orakade armhålor.
Han var helt öppen med det och fram till dags datum inte visat någon som helst ånger för det han utsatte denna tjej för.

Här är bloggposten.
https://niklasstarow.wordpress.com/2012/03/11/johan-strandberg-i-skovde-ar-ett-mobbande-as/

Jag ser inga som helst problem med att agera mot mobbande svin i mitt uppdrag som valberedare, om jag skulle få det förtroendet.
Faktum är att jag tror det skulle uppskattas.