handdator

Visa fullständig version : PP banderoll

Lukas Klingsbo
2006-07-04, 00:20
Hej!

Jag undrar om man skulle kunna köpa en sånn där banderoll någonstans som ni hade på demonstrationen i bakgrunden när Falkvinge snackade? Jag hörde någonstans att bara 25% av sveriges befolkning vet om att PP finns... Jag bor precis bredvid en bro (erikssundsbron) med en alldelles för smal väg för all trafik som åker där och det är broöppning minst 1 gång per timma och om jag skulle sätta upp en sådan banderoll på mitt hus skulle tusentals av människor se den. Alla bilarna måste ju stanna vid broöppning och då hinner dom lätt se den, även om dom inte stannar så går det väldigt sakta förbi ändå så dom ser den nog ändå. Eller förresten är det ens lagligt att sätta upp reklam på sitt eget hus?

gustafsd
2006-07-04, 01:26
Mig veterligen är det inte olagligt att sätta upp en banderoll på sitt hus. Så långt har inte bodström kommit än ;)

Exakt vad en sådan banderoll kostar vet jag inte riktigt. Beror nog mycket på vilket material du väljer. En förening jag är med i har en gammal banderoll som blåste sönder i gudrun, och den kostade 1000 spänn att reparera... Så betydligt mer för en ordentlig banderoll av god kvaité iaf. Som tur är behöver man inte ha det allra dyraste, utan man kan tillverka en snygg banderoll ganska enkelt själv om man är noggrann. Ta ett stort stycke tjockt vitt tyg (min uppfattning är att lakarn ser sladdrigt och amatörmässigt ut, köp tjockt tyg i en tygaffän) och måla med svart färg. (Kan vara bra att skriva ut text o dyl med skrivare och föra över så det blir snyggt och ser proffsigt ut)

Låter för övrigt som en mycket bra idé.

Mårten Fjällström
2006-07-04, 04:36
Jag tror alla banderoller som använts hittills har varit hemmagjorda, så om du hittar var man kan beställa en (om du inte vill göra en själv) kan du väl lägga en länk här i tråden.

Mab
2006-07-04, 07:14
Kolla in www.mera.se (http://www.mera.se/). De trycker flaggor åt en, och om man pratar med dem kan de säkert utforma flaggan så att den kan användas som banderoll.

Mera blir dock alltid billigare om man är flera, så det kan ju vara värt att kolla om någon är intresserad av att dela en beställning.

EDIT: Upptäckte precis att Mera.se faktiskt gör banderoller också, inte bara flaggor. (www.mera.se/kampanj.html (http://www.mera.se/kampanj.html))

De tar 1295kr+moms+frakt för en banderoll som är 3 meter lång och 90 cm hög.

Lukas Klingsbo
2006-07-06, 12:53
Okej, tack för alla svaren.