handdator

Visa fullständig version : 14 a-c Val av partiledare, vice partiledare och partisekreterare [avklarad]

Mötespresidiet
2016-02-29, 21:10
tjaba

Andreas Rönnqvist
2016-04-12, 15:48
Jag är intresserad av att kandidaterna besvarar följande frågor:

1. I dina ögon, hur ska PP uppnå uppmärksamhet och medial tillgång inför de kommande två valen (2018, 2019)?

2. Vad var det bästa som vi gjort sedan vi grundades, och hur ska/kan vi bygga vidare på det inför framtiden?

3. Vad är PPs största förbättringspotential, så som det ser ut idag?

- Andreas Rönnqvist

Andreas Bjärnemalm
2016-04-12, 16:59

1. I dina ögon, hur ska PP uppnå uppmärksamhet och medial tillgång inför de kommande två valen (2018, 2019)?

2. Vad var det bästa som vi gjort sedan vi grundades, och hur ska/kan vi bygga vidare på det inför framtiden?

- Andreas RönnqvistDu ökar sannolikheten att få svar ifall du ställer frågorna till de olika kandidaterna direkt i deras utfrågningstrådar. Sannolikheten är större att de ser frågorna där, samt att sannolikheten är större att de svarar då det syns tydligare för mötesdeltagarna ifall de bara ignorerar dina frågor och inte svarar på dem.

Magnus Andersson
2016-04-12, 22:21

- Andreas Rönnqvist

Tack Andreas för frågorna!

Mina svar finns här: https://mote.piratpartiet.se/showthread.php?p=296152&postcount=2

Anton Nordenfur
2016-04-12, 23:22

- Andreas Rönnqvist

Tack för frågorna! Jag svarade dem på min egen kandidatursida: https://mote.piratpartiet.se/showthread.php?p=296156#post296156

Jan-Erik
2016-04-18, 22:15
Hej Andreas! Lite korta svar:

1. (uppmärksamhet) Vi syns genom att vara intressanta, tankeväckande och närvarande. Media förljer övriga befolkningens fördomar om att vi t.ex. inte finns, så först måste vi tyvärr ägna en del tid att visa att vi existerar och är seriösa -- men roliga.

2. (det bästa som vi gjort) Vi är ett parti, eller snarare sjuttio partier. Det bästa vi gjort måste därför vara att vi blev invalda, dvs. hade partiets första två kandidater i EU-parlamentet.

3. (förbättringspotential) Jag tror vi bör planera vårt kampanjande bättre.

Robert H
2016-05-01, 14:40
hej

jag tycker att Mattias bjärnemalm skulle bli partiledare

Jan-Erik
2016-05-01, 16:13
När vi nu äntligen har möjlighet att medlemsvälja en partiledare var det ett antiklimax – att det dagen för nomineringsstopp bara fanns en kandidat. Jag sympatiserar därför med Robert H:s idé att föreslå fler än mig och Magnus, även om det är omöjligt att välja in Mattias. Avstår därför såsom Robert H, ytterligare argument mot eller för.

Mab
2016-05-01, 18:15
jag tycker att Mattias bjärnemalm skulle bli partiledare

Även om det givetvis är smickrande att omnämnas så känner jag att jag nog bör klargöra att jag inte är intresserad av partiledarposten.

Jag är övertygad om att mötet kommer välja en utmärkt partlidare bland de föreslagna kandidaterna och ser framemot att samarbeta med den som väljs till partiledare om mötet ger mig förtroendet att representera partiet som vice partiledare.