handdator

Visa fullständig version : Kandidat, Mötespresidium: Henrik Brändén

Mötespresidiet
2016-03-15, 10:27
Henrik BrändénKandiderar till Mötesordförande kommande period.

https://forum.piratpartiet.se/misc.php?do=kandidatbild&bildid=780

Ålder: 50år
Bostadsort: Uppsala
Favoritbok: Mästaren och Margarita.
Favoritmusik: Händels Rinaldo och Messiah.
Älskar att: Plocka hjortron, åka spårvagn och laga mat.

Jag kan tänka mig att ställa upp som mötesordförande ytterligare en tid.

Jag är en femtioårig frilansande vetenskapsskribent som gick med i partiet strax före valet 2010. Sedan dess har jag varit styrelsens sekreterare, vice partiledare, partisekreterare och senaste året mötesordförande. Innan jag blev pirat var jag periodvis mycket aktiv socialdemokrat.

Å ena sidan har jag hyfsat bra koll på det formella kring möten, och är road av formalia, stadgetolkning och voteringsordningar. Och har erfarenhet från andra organisationer av att leda stora möten, bland annat som talman i Umeå kårfullmäktige några år i början av 1990-talet.

Å andra sidan är jag hopplöst dålig på de mer tekniska aspekterna av forum och databaser, och kommer därför att vara helt beroende av att ha människor med mig i presidiet som kan de sakerna.

Därför är jag mycket glad åt att Johan mlg Karlsson, som i hög utsträckning byggt vårt nuvarande system, åter är kandidat till presidiet, tillsammans med två nya krafter, som också begriper sig på teknik, Mattias Dahlberg och Johannes Westerlund. Samt att min företrädare Andreas Bjärnemalm förklarat vara beredd att stödja och hjälpa, även om han inte vill kandidera till en formell post på medlemsmötet. Får jag dem med i arbetet känner jag mig trygg med att vi klarar av att genomföra kommande möte, trots att den plattform vi har är något skakig.

(Därigenom kommer också de vänner i partiet som arbetar med att skapa en helt ny och både deltagar- och presidievänligare mötesplattform att ha aningen arbetsro. Arbetet kommer inte behöva vara färdigt till september för att vi ska kunna hålla ett höstmöte!)