handdator

Visa fullständig version : Fundraising / Pengainsamling

Mattias Swing
2006-07-04, 19:09
Jag har just gjort slut på tonern till min laserskrivare. En sådan kostar cirka 700 kronor, och jag har använt i princip hela till Piratpropaganda. Det fick mig att inse att jag inte kommer ha råd att äta, om jag ska köpa en ny och ordna den mängd flygblad som behövs inför gatufesten - och än mindre på lång sikt.

Så då uppstår frågan: hur ska vi ha råd med propaganda? Det börjar brinna i knutarna, om vi ska hinna nå ut ordentligt med vårt budskap innan valet. Sådant tar tid...

Jag har en förhoppning om att folk ska skänka mig pengar till en ny toner, om jag åker och köper en imorgon och lägger ut från mina egna pengar (hör gärna av er omedelbums!). Men på längre sikt behöver vi en riktig kassa, och riktiga fundraising-strategier...

Några idéer?

Daniel Nyström
2006-07-04, 23:06
Det var ju snack om reducerade priser på just toner, har skickat en påminnelse om det.

Vad exakt var det för skrivare du hade?

gaqzi
2006-07-05, 02:39
jag sa till kalle om det och gav honom märke o allt! :)

Henrik Bergström
2006-07-08, 12:20
En toner brukar kunna räcka till en ~2500 utskrifter... Jag vill inte skänka pengar om tex det går till något annat än just PP. Vad är det för något du har delat ut/satt upp förut förutom just PP?

Richie
2006-07-08, 12:39
Mattias Swing (2006-Jul-04)Jag har just gjort slut på tonern till min laserskrivare.

Jag har iofs lite diverse toners liggande. Märke/modell?

gaqzi
2006-07-08, 21:27
Richie (2006-Jul-08)Mattias Swing (2006-Jul-04)Jag har just gjort slut på tonern till min laserskrivare.

Jag har iofs lite diverse toners liggande. Märke/modell?

Brother DCP7010 är vad Mattias har. *tittar sej omkring* JAG har inte gjort nått fel!

Richie
2006-07-08, 23:15
Björn Andersson (2006-Jul-08)Brother DCP7010 är vad Mattias har.

Ah, en multifunktionare. Nä, några såna har jag inte liggande. Däremot kostar en ny toner (TN2000) 366:- plus moms från min leverantör... Beräknad ankomst deras lager den tionde.

Sebastian A
2006-07-09, 10:00
Jag har tidigare utlovat att hjälpa till

dock går mina pengar just nu till mina vigselringar

svärfar ( blivande ) jobbar på reklambolag

kommer be honom pumpa ut några flyers för vår räkning, kommer då satsa främst på de små A6 varianterna

eftersom : man får 4 st per utskrift

eftersom : jag anser att de är mer lätthanterliga för dem som får dem

PS

nya flyers från mig kommer till veckan , kommer bli minst en laddning a6 varianter. dock, som jag lovat Swing, mindre nördiga

Mattias Swing
2006-07-14, 22:48
Henrik Bergström (2006-Jul-08)En toner brukar kunna räcka till en ~2500 utskrifter... Jag vill inte skänka pengar om tex det går till något annat än just PP. Vad är det för något du har delat ut/satt upp förut förutom just PP?

Bortsett från PP-saker handlar det om kanske ett gäng flygblad med allmänna argument för piratkopiering (som reaktion på TPB-räden) som jag skrivit länkar till copyriot, swartz typepad, piratbyrån och piratpartiet på. Samt kanske ett tjugotal A4-utskrifter med text för mina studiers skull. Det var alltså den förra tonern, den som är slut. Den kan jag stå för ur egen ficka, men den jag var "tvungen" att köpa inför gatufesten skulle det vara skönt att få lite ersättning för. Vilket jag också har fått, för drygt halva hittills åtminstone. Om någon kan skaffa en billig toner till partiet, så är jag mer än villig att låta inköparen handha den och bara stoppa in den i min skrivare just när PP-saker ska skrivas ut. Jag är inte ute efter gratistoner här, jag vill bara producera så mycket partipropaganda det går.. :)

I övrigt tycker jag att det skulle behövas en riktig kassa för sådana här ändamål. Alltså inte att välvilligt folk skänker pengar till en privatperson, utan att det finns en kassa som någon har ett ansvar över - kanske ett bankkonto som folk kan sätta in pengar på i trygg förvissning om att det går till partiändamål. Eller något liknande. Idéer?

Valrörelsen börjar på allvar om en vecka eller så. Det börjar bli bråttom med det mesta....