handdator

Visa fullständig version : Hur opinionsbildar man?

jrn
2006-07-05, 03:53
Vad finns det eg. för tidningar som folk läser som tar emot "tyngre" debattartiklar för ändrad immateriellrätt? Aftonbladet vet vi ju sedan tidigare att de är fientliga då de driver sin skivbutik. Även Göteborgsposten driver en musikbutik och har alltså ett intresse att vända opinionen mot upphovsrättsändring. Dagens Nyheter har enbart publicerat en debattartikel om upphovsrätt och den var för stärkt upphovsrätt. Kvar har vi Expressen, som ignorerat två av mina debattartiklar hittills, och SvD som inte verkar ha en debattdel alls. Har jag missat nån tidning?

Folk generellt läser ju inte debattartiklar så om man nu ska ha en chans att bli läst måste man väl bli publicerad i någon större tidning och hittills har det varit mörkt.

Snild Dolkow
2006-07-05, 09:12
Jag har fått för mig att Dagens Nyheter (http://www.dn.se är någorlunda piratvänliga. De har säkert en ordentlig insändargrejs. Testa att skicka in till den. Sydsvenskan brukar också ta in debattinlägg, men den finns ju bara i Skåne. ;)

Karlsan
2006-07-05, 13:49
jrn (2006-Jul-05)Vad finns det eg. för tidningar som folk läser som tar emot "tyngre" debattartiklar för ändrad immateriellrätt? Aftonbladet vet vi ju sedan tidigare att de är fientliga då de driver sin skivbutik. Även Göteborgsposten driver en musikbutik och har alltså ett intresse att vända opinionen mot upphovsrättsändring. Dagens Nyheter har enbart publicerat en debattartikel om upphovsrätt och den var för stärkt upphovsrätt. Kvar har vi Expressen, som ignorerat två av mina debattartiklar hittills, och SvD som inte verkar ha en debattdel alls. Har jag missat nån tidning?

Folk generellt läser ju inte debattartiklar så om man nu ska ha en chans att bli läst måste man väl bli publicerad i någon större tidning och hittills har det varit mörkt.

Frågan ska nog inte ges här, mitt råd är att göra ett utskick till de tidningar du tänkt dig och se vad som händer. Refusering sker oavsett koppling, en sådan debatt kan för dem bli inkomstbringade genom att flera blir intresserade. Oavsett så är det inget ställningstagande från deras sida utan det öppnar även upp debatt från oppositionen.

Kort sagt, skriv några rader och skicka in det du vill ska publiceras och se vad som händer. Tips på tidning är Metro, lycka till. :)

Marco
2006-07-05, 14:53
forstsätt med tidningarna bara skika in hela tiden (dn tillhör expressen vice versa)

men finns många andra sätt en tidningar flygblad är vanligt nu är det en ny tid som kommit finns många sätt att utnytja internet vilket just detta parti borde kunna utnytja bäst men att opinions bilda finns så många sett att göra gäller att få ut sin åsikt i frågan det gäller så tydligt som möjligt skumma jippon på gator är alltid effektift demonstrationer och sådant

så sätt finns alltid