handdator

Visa fullständig version : När är det dags för oss Göteborgare att träffas?

Joakim
2006-01-09, 22:59
Undrar bara om det finns någon som engagerat sig mer administrativt som har tänkt att vi skall träffas snart?

Eller väntar vi på att interimstyrelsen presenterar mer material och datum?

/ Joakim

mach
2006-01-10, 15:12
Tycker vi träffas, diskuterar vad vi vill uppnå och hur vi vill arbeta under valet.

Viktigaste just nu är att samla alla som är intresserade och lära känna varandra.

Lördag eftermiddag på fik i centrala göteborg?

Joakim
2006-01-12, 22:23
Lördag kan inte jag, har tenta. Men det är ju fler än jag som är intresserade gissar jag.

Nu verkar det som om det snart kommer mer från styrelsen snart och en ny webplats senast imorgon om tidsplanen håller. Med andra ord kommer det finnas en del att tala om som inte bara är diffust.

I Karlstad har de haft möte idag vad jag förstår.

Mika Sjöman
2006-01-13, 00:14
I natt går vi ut med en omröstning på principprogrammet. Några dagar senare, när vi mött upp resultatet kan vi börja samla oss, låter det inte vettigt?

Då kan man tänka igenom sina åsikter kring partiet, och i vilken mån de här frågorna känns relevanta för en på det sättet vi samlar oss.

Mvh

// Mika Sjöman

mika@piratpartiet.se

Joakim
2006-01-13, 11:24
Låter perfekt.

Fredrik Johansson
2006-01-15, 17:46
Händer något?

Mika Sjöman
2006-01-16, 02:41
Tjäna!

Vad sägs om att samla oss någon dag framöver? Vad sägs om torsdag kväll, så skall jag se om jag inte skall kunna vaska fram en lokal? Har någon något lokalförslag som står till förfogande utan avgifter?

maila gärna till mika@piratpartiet.se

Fredrik Johansson
2006-01-17, 09:21
Gärna torsdag kväll för min del. Kan dock inte bidra med mycket mer än att närvara.

Joakim
2006-01-17, 13:50
Torsdag bör funka för mig också.

Tyvärr har jag inga lokalkänningar.

Men Oceanen på stigbergstorget är väl inte så dyr. Folkets Hus kanske har någon billig möteslokal?

Skall försöka kolla det, via webben.

Björn Felten
2006-01-17, 15:47
Joakim (2006-Jan-17)Tyvärr har jag inga lokalkänningar.

Någon pizzeria eller annan restaurang borde väl duga? Helst inte i centrum, eftersom åtminstone jag kommer i bil, och gärna vill ha tillgång till gratis parkering. Varför inte på Hisingen (med 135.000 invånare)? :)

Mika Sjöman
2006-01-18, 11:44
Jag har tyvärr inte lyckats fixa någon lokal än. Hojta till om ni hittar någon. Kanske skulle vi kunna vara på mångkulturella folkhögskolan, men jag tror det är för långt från centrum för att vara aktuellt.

Hör ni något så kan ni väl höra av er till mika@piratpartiet.se

I övrigt uppmanar vi just nu nya att avsluta sin medlemsregistrering under "Bli medlem!"

Mika Sjöman
2006-01-18, 11:46
Jo, om ni har frågor ni vill ta upp, så kan ni väl i förväg posta dem så att jag kan lägga in dem under agendan för den kvällen.

Antingen här på forumet, eller till mika@piratpartiet.se

Albihn
2006-01-18, 17:36
Jag har tyvärr inte lyckats fixa någon lokal än. Hojta till om ni hittar någon. Kanske skulle vi kunna vara på mångkulturella folkhögskolan, men jag tror det är för långt från centrum för att vara aktuellt.

Hör ni något så kan ni väl höra av er till mika@piratpartiet.se

I övrigt uppmanar vi just nu nya att avsluta sin medlemsregistrering under "Bli medlem!"

Är rätt ny. Men vill aktivera mig. Det finns ett litet fik i vasa som heter talang. Det skulle kanske funka beroende på hur många det är. Annars så skulle jag kanske kunna fixa lokal på chalmers. Går data så vi har tillgång till en del lokaler. Men det är pubrunda imorgon, Torsdag. Så det är inte bästa kvällen att vara där.

email: albihnf@dtek.chalmers.se

Joakim
2006-01-19, 07:35
I värsta fall får det väl bli ett fik?

Och ha på agendan att kolla upp det här med lokaler och se vart det finns billiga och lämpliga.

I och för sig kan det vara väl bullrigt och rörigt på ett kafé, så det får bli ett som inte är så populärt ;)

Mika: skickar du ut nåt mail om exakt tid och om det blir ett möte imorgon?

Min mail: joakim@synopsis.se

Mika Sjöman
2006-01-20, 13:00
Det blir på lite kort varsel att kalla folk till möte, så vad sägs om i morgon fredag i stället? Jag fick inte tag i någon gratis lokal, men jag kom på ett annat. Vad sägs om statsbiblioteket i morgon kl 15? Caffeterina är nog ganska fint...

Jo, för alla dem som vill - så kan vi för dem som är över 18 ha gemensam piratpubb på en studentpub där jag är medlem ikväll. Billig öl buffe, och här är adressen:

Rotary Pubb, Richertsgatan 2A

http://www.gulasidorna.se/query?stq=0&streetname=richertsgatan+2d&what=map&asearch=1

Här är mitt tel:0736-314685 om ni undrar något.

På så sätt kan vi mötas lite informellt ikväll och sedan ha ett möte med alla, även dem som är under 18 i morgon :)

Kom ihåg att skicka frågor ni vill ta upp till mig i morgon, så jag kan skapa en dagordning. Bring pirates ;) Jo, för er som inte gjort klart er registrering, så gör det. Blir enklare att kalla på folk om jag har register att maila ut informationen på...

// Mika

Bazeman
2006-01-21, 17:21
Hur stor lokal behövs? Hur många besökare räknar ni med?

Björn Felten
2006-01-24, 02:18
Mika Sjöman (2006-Jan-20) Det blir på lite kort varsel att kalla folk till möte

Det var ju bara förnamnet. Hur många kom? Jag gissar att jag inte är den ende, som ivrigt väntar på en fyllig rapport.

Jag har ju redan gjort min uppfattning klar, dvs. att jag inte känner för att tråckla mig in i centrum för vare sig bio-besök, eller annan verksamhet som må ligga mig varmt om hjärtat. Det är illa nog att min fru tvingas spendera en timme, varje dag, på kommunalsnöret i vardera riktningen, för att komma in till centrum (hon jobbar i kommunen).

Jag tror också att jag gjort kristall-klart, att jag anser att alla 135,000 väljare i Göteborgs valkrets nummer 1 förtjänar lite mer respekt, än att bara klumpas ihop med de övriga tre, centralt belägna valkretsarna, och därvid tvingas att ta sig in till centrum med vad till buds förefinnes vad gäller transporter. 135k väljare innebär annars att man hamnar på top-10 vad gäller största valkrets...

If you get my drift, Mika... Men du är mer än välkommen att ringa mig för närmare diskussioner om detta. DWA har alla data om mig, så nu behöver du bara undersöka vem DWA är... :)

Joakim
2006-01-25, 18:47
Baloo: Är det inte så att man får ta sig till mötet eller helt enkelt inte komma. Vad du tycker om geografiska avstånd hör väl inte riktigt hit eller?

Jag pluggar i Borås, och då får jag helt enkelt försöka infinna mig. Och jag har ingen bil eller så.

I övrigt:

Tycker att det vore bra om t ex Mika sätter ett datum helt enkelt, under förutsättning att det finns en lokal eller att ett fik som mötesplats, och att man helt enkelt får försöka infinna sig där om man vill. Alltså att vi får lite mer tid på oss att boka in oss.

T ex om en vecka eller så.

Jag mailade Mika och frågade hur det gick i lördags:

"Jo då. Nu visar det sig att en kille som heter Nino ställer upp på en debatt i TV, så jag kanske måste avboka onsdagens möte med oss.

Fast vi får bestämma en annan dag, kanske torsdag. Skall bli kul att träffas!

// MIka "

Så tydligen var det möte idag? Och kanske imorgon?

Björn Felten
2006-01-25, 23:56
Joakim (2006-Jan-25) Baloo: Är det inte så att man får ta sig till mötet eller helt enkelt inte komma. Vad du tycker om geografiska avstånd hör väl inte riktigt hit eller?

Naturligtvis. Jag begriper inte vad jag tänkte på när jag skrev allt det där svamlet. Min enda ursäkt är, att jag hade jobbat 48 timmar i sträck på ett #&%!$# mjukvaruprojekt som aldrig vill bli klart.

Jag ber ödmjukast alla läsare om ursäkt!

Joakim
2006-01-26, 09:28
Baloo2 (2006-Jan-25)

Naturligtvis. Jag begriper inte vad jag tänkte på när jag skrev allt det där svamlet. Min enda ursäkt är, att jag hade jobbat 48 timmar i sträck på ett #&%!$# mjukvaruprojekt som aldrig vill bli klart.

Jag ber ödmjukast alla läsare om ursäkt!

Jag tar ödmjukt och fröjdefullt emot ursäkten i egenskap av läsare.

Balder Lingegård
2006-01-29, 20:04
Jag instämmer om att mötet bör vara på rätt sidan älven! (Hisingen) :)

Joakim
2006-01-29, 20:54
Det spelar väl ingen roll var någonstans i Göteborg som mötet är. Bara att det är en mötesplats där alla som vill komma får plats och att vi kan avklara ett möte.

En kanske ännu viktigare fråga är När?

OM det inte går att få tag på gratis lokal föreslår jag att vi här omröstar om det är ok att vi beställer en lokal i Folkets Hus och att alla medlemmar pröjsar tillsammans. Såklart, får vi kolla upp innan vad det kostar men en lokal för 30-40 personer kan inte kosta mycket för en eftermiddag eller kväll.

Albihn
2006-01-31, 00:49
Här finns en massa. Bara att ringa och boka

http://www.ioff.goteborg.se/prod/ioff/dalis2.nsf/0/0FCB7FC5CB3DB53EC1256B720051B55E?OpenDocument#Backa%20Folkets%20Hus

xtrex
2006-01-31, 19:29
Tjena! Blir det något nytt möte i Göteborg snart? Var inte allt för många på det förra..

Joakim
2006-02-01, 11:22
Albihn (2006-Jan-31)Här finns en massa. Bara att ringa och boka

http://www.ioff.goteborg.se/prod/ioff/dalis2.nsf/0/0FCB7FC5CB3DB53EC1256B720051B55E?OpenDocument#Backa%20Folkets%20Hus

Ser väldigt bra ut!

Då kanske Hisingsborna blir glada också...

Mailar Mika och ger honom den infon.

Balder Lingegård
2006-02-02, 00:16
Hej!

Till att börja med skall jag ursäkta å Mikas vägnar för att han inte haft tid att sammankalla oss allihopa.

Som ni säkert förstår är det fullt upp på riksnivå nu och det gäller att vi alla hjälper till så vi orkar hela vägen.

Vi måste få tag på namnunderskrifter...nyss!

Därför samlas vi vid hållplats Handelshögskolan kl. 11.00 på fredag. Kan ni inte komma vid den tiden är det fritt fram att ringa mig på 070-2261336 för att ta reda på var vi är efter det. Ni som kommer (allihopa givetvis!) mailar gärna mig så att jag vet ungefär hur många vi är. Ta gärna med utskrivna blanketter (https://www.piratpartiet.se/documents/Piratpartiet%20Signaturblankett.pdf) Tänk på att utskriften måste vara dubbelsidig för att den andra sidan skall kunna användas. Annars räcker det att skriva ut första sidan. Jag kommer att ta med några extra men jag kan inte ta med till alla.

Det är fascinerande lätt att få folk att skriva på, under en timmes tid lyckades jag idag att få ihop ca. 50 signaturer. Efter en eftermiddag har jag över 90 stycken. Vi kan alltså bli den bästa lokalavdelningen på denna front.

Viktiga saker att komma ihåg från detta mail:

- Fredag 11.00 Handelshögskolans hållplats

- Maila mig och berätta att ni kommer

- Ta med blanketter

- Gott humör

- 070-2261336 för frågor under fredagen

- balder@student.chalmers.se för andra frågor

Hoppas allt är klart

MVH

/Balder 'Cellisten' Lingegård