handdator

Visa fullständig version : Så tycker de - parti för parti

Noz
2006-07-06, 12:49
http://expressen.se/index.jsp?a=615949

Surfade in på expressen och kollade. Vi finns inte med.. t.om sjukvårdspartiet står med.

Har själv mailat in och gett dem våran url, men inte kommit upp på ca en vecka. Om fler mailar in så kanske dem lägger till oss?

Nicklas W Bjurman
2006-07-06, 14:22
skulle inte tro det, de är för partiska till deras egna intressen för ögarna bonniers.

larsl
2006-07-06, 14:40
Sverigedemokraterna är ju inte heller med, och de är väl tyvärr större än både Fi och Sjukvårdspartiet (eller?). Det borde ju tyda på att de har någon typ av åsiktsfiltrering.

exodus
2006-07-06, 15:06
Riktigt dåligt av Expressen!

AntiPiraT
2006-07-07, 14:41
Det skulle nog bli väldigt jobbigt för redaktörerna ocj skribenterna på Expressen om de skulle leta reda på alla hundratals småpartier som ställer upp i valet och länka tille deras hemsidor, därför har man nog valt de som har i alla fall en liten chans att komma in i Riksdagen.

marknas
2006-07-07, 14:47
SÅ jäkla svårt är det inte.

Bara att surfa över till valmyndigheten (http://www.valmyndigheten.se/val/val2006/partibeteckningar/index.html) och kolla.

Men det kräver ju förstås att man är intresserad...

Nicklas W Bjurman
2006-07-07, 15:19
dessutom är vi inte så små. Om de tar med Miljöpartiet kan de lika gärna ta med oss.

Jan Lindgren
2006-07-07, 15:22
Att AntiPiraT hänvisar till "småpartier" är bara ett försök att nedvärdera oss, inget mer.

Ken Rabelius
2006-07-07, 18:23
<DIV>Piratpartiet har vuxit stort för att vara så nytt. jag misstänker att tidningarna försöker "dölja" oss för allmänheten. </DIV><DIV></DIV><DIV>med tanke på att vi sällan nämns i olika undersökningar.</DIV>

AntiPiraT
2006-07-07, 18:29
Ken Rabelius (2006-Jul-07) Piratpartiet har vuxit stort för att vara så nytt. jag misstänker att tidningarna försöker "dölja" oss för allmänheten. med tanke på att vi sällan nämns i olika undersökningar.

Ja, ni är nog utsatta för en stor komplott.

Ken Rabelius
2006-07-07, 18:34
<DIV>AntiPiraT (2006-Jul-07)Ken Rabelius (2006-Jul-07) Piratpartiet har vuxit stort för att vara så nytt. jag misstänker att tidningarna försöker "dölja" oss för allmänheten. med tanke på att vi sällan nämns i olika undersökningar.

Ja, ni är nog utsatta för en stor komplott.</DIV><DIV></DIV><DIV>jag misstänker att det där sades med en hel del ironi? eller.</DIV><DIV></DIV><DIV>Hur som helst, om du kollar på hur ofta piratpartiet nämns i olika parti-undersökningar......</DIV><DIV>visst jag är lite åt konspirator hållet. Menöppna ögonen själv så kanske du ser.</DIV><DIV></DIV><DIV>sen att det kan bero på att tidningarna inte anser att partiet har en chans att komma in, men det borde inte hindra de från att kunna stoppa in en länk till oss på sin undersökning.</DIV><DIV></DIV><DIV>nog om det.</DIV>

Danne_T
2006-07-07, 20:16
Aftonbladet har iallafall alla partier, dock inte länkar.

http://www.aftonbladet.se/vss/val2006/story/0,2789,785012,00.html

xyzptlkm
2006-07-07, 22:56
Ken Rabelius (2006-Jul-07)sen att det kan bero på att tidningarna inte anser att partiet har en chans att komma in, men det borde inte hindra de från att kunna stoppa in en länk till oss på sin undersökning.

Varför skulle t.ex. sjukvårdspartiet eller feministerna ha större chans? De har väl egentligen inte uträttat mer på något område? Junilistan har åtminstone uppmärksamhet sedan EU-valet - sen om de står för något i övrigt är en gåta för mig (de uppmärksammas inte överdriver mycket i de medier jag uppmärksammar)

Fana
2006-07-07, 23:13
Intressant läsning på Aftonbladets sida - visar sig att ansvarig utgivare för magasinet Realtid (där trollet Brumark får sina tirader publicerade) driver ett politiskt parti vid namn Allians för Sverige. Försökte luska ut vad dem tycker men kan inte hitta deras websida. I vart fall, bra att veta hur det var med Brumarks/Realtids neutralitet igen^^

kenny_lex
2006-07-08, 01:32
Med allt rabalder som det har vart runt fildelning, razzior, USA påtryckningar, intigritet kränkningar, upphovsrätt och så vidare är det lite lustigt att de inte nämner Piratpartiet. Skulle det var någon skandal med trängselskatts försöket i Stockholm så skulle man troligen ta upp nått bilparti och vad är det som gjorde att ett sjukvårdsparti kom med?

Jag tror inte att det är styrning av Bonier utan att det mer beror på att jornalisterna inte är så intreserade av politik och kastade upp en gammal lista och där dme fic5-minuter längre fikapaus.

Okay, det där med fikapausen var en ironisk elakhet :-)