handdator

Visa fullständig version : Tingsrättsförhandlingar i morgon

inoxia
2006-07-06, 21:59
Ber på förhand om ursäkt om det här har varit uppe tidigare. Nya(?) förhandlingar på gång i tingsrätten, enl. Piratbyråns webbsida:

"Förhandlingar gällande beslaget av Piratbyråns server äger rum vid Stockholms Tingsrätt, fredagen den 7/7 klockan 15.00."

Är nog inte fel med lite piratpartister på plats för att visa vårt engagemang.

/i

Nicklas W Bjurman
2006-07-06, 22:36
Vilken ska dit då? Rickard och Christian är på Gotland. Vilka andra kan tänkas åka dit? Jag bor ju i Dalarna så jag har alldeles för långt att åka.

Jan Lindgren
2006-07-06, 23:06
Skulle lätt vara där om jag inte jobbade då... *muttrar nåt om skitjobb*

Snild Dolkow
2006-07-06, 23:10
Vi borde väl ha _någon_ medlem i Stockholm som har tid att ta sig dit?

Jan Lindgren
2006-07-06, 23:19
Man tycker ju det... få se om man kan få ihop nåt...

ZED
2006-07-06, 23:43
Det är alltid viktigt att MÅNGA ställer upp vid ett sådant tillfälle!!!

Annars kan det misstolkas så att intrycket blir att de som ställs inför tinget är ensamma!!

Däremot SKALL det gå lugnt och civiliserat till !!!

Underskatta inte effekten av en solidarisk handling! Notera vad som sägs och diskutera detta efteråt!! Förbered en debattartikel! Och tag gärna kontakt med media runt omkring, men gör detta efter noggranna förberedelser!!

Så kan det bli en seger!

Mab
2006-07-07, 01:26
Jag tror att ni överskattar forumets genomslagskraft om ni tror att det räcker med en tråd här för att uppmärksamma våra stockholmsmedlemmar om en sådan här sak. Intentionen var god, men vill man ha genomslag är det nog bättre att kontakta någon som är ansvarig för Stockolms valkrets och be dem skicka ut ett mail till alla medlemmar som bor i Stockholm. Även om en dags varsel är kort tid även när det gäller mail så tror jag att betydligt fler skulle hinna läsa mailet och kanske se om de har tid än mängden människor som råkar snubbla över den här tråden.

Jan Lindgren
2006-07-07, 07:41
Du menar nån som jag? ;)

Snild Dolkow
2006-07-07, 17:14
Beslaget hävdes inte. =/

Jag tycker att alla högskolor och universitet borde starta obligatoriska datorkurser för alla födda före 1970, om man inte kan styrka sin Google-fu.

ffs. Jag blir så jävla sur.