handdator

Visa fullständig version : Jag är med.

StasIsLovE
2006-07-10, 00:21
Jag stötte på en länk till expressen som hadde länkar till övriga partier, jag gick då in för att läsa om deras politik.

Först vill jag säga att jag gjorde ett snabbt test förut, där man svarade på frågor så fick man svar vilket parti som håller med mig, och mest passande var Kristdemokrater.

Efter att jag har besökt oficiella hemsidor för partier och läst vad det står om deras politik där har jag vänt mig 180 grader.

Kristdemokrater hadde några skumma ideer som jag inte riktigt var med på, men det var inte så farligt till jag stötte på utrikespolitik där det står att Sverige bör delta mer aktivt i Spridning av demokrati i världen. För guds skull människor demokrati kan inte exporteras det är inte tomater, se bara på Irak, och om Irak är för självklart exempel, titta på andra länder dit USA har exporterat sin demokrati, tex Georgien där människor demonstrerar nästan varge vecka p.g.a. kraftigt försämrad livskvalitet och ökad korruption och lokaler där opositionen tänker hålla möten bräns ner av "okända" personer, titta på Ukraina där ekonomin sjönk från 12% tillväxt till 1% bara några månader efter att landet blev "demokratiskt", dessutom skapade "demokrater" i Ukraina gas kris som hotar europas gas inport.

Nej exporten av demokrati är något man inte ska hålla på med och speciellt inte hjälpa dom som håller på med det.

Läste om moderaternas parti, dom vill in i NATO, behöver jag säga mer? Nej till moderater också från min sida.

Och samma gäller med andra partier, vissa har bra utrikes politik dålig inrikes politik eller nåt annat som är fel.

Som det har diskuterats tidigare här så har inte Piratpartiet någon utrikes politik, och det blir nog så att jag får ta och rösta på Piratpartiet ty ingen utrikespolitik är bättre än dålig utrikespolitik, dessutom där övrga frågor piratpartiet driver rätt relevanta.

DanceK
2006-07-10, 01:50
... Ja då är det bara att säga välkommen. (Det står att jag inte är medlem, men det är jag.)

Snild Dolkow
2006-07-10, 09:34
DanceK: Du vet väl att du måste koppla ditt forumkonto till ditt medlemskap för att det ska stå att du är medlem?

https://www.piratpartiet.se/admin/Logon.aspx?ReturnUrl=%2fadmin%2fMemberDetails.aspx

DanceK
2006-07-10, 11:00
SOM jag har letat efter den funktionen ;)

mobboffer
2006-07-10, 12:15
StasIsLovE (2006-Jul-10)Som det har diskuterats tidigare här så har inte Piratpartiet någon utrikes politik, och det blir nog så att jag får ta och rösta på Piratpartiet ty ingen utrikespolitik är bättre än dålig utrikespolitik, dessutom där övrga frågor piratpartiet driver rätt relevanta.

PP vill inte avskaffa utrikespolitiken. PP kommer att stödja regeringens utrikespolitik. Personligen tycker jag dock att vi bör skrota utrikespolitiken.

Richie
2006-07-10, 13:38
malavel (2006-Jul-10)PP vill inte avskaffa utrikespolitiken. PP kommer att stödja regeringens utrikespolitik. Personligen tycker jag dock att vi bör skrota utrikespolitiken.

Viktigt här är att det inte nödvändigtvis är den nuvarande regeringens utrikespolitik som vi kommer att stödja, utan den blivande regeringens. Det kan hända mycket i Riksdagen den 17 september - många partier är nära 4% på båda sidor gränsen.

StasIsLovE
2006-07-10, 15:07
QauNuckShin (2006-Jul-10)DanceK: Du vet väl att du måste koppla ditt forumkonto till ditt medlemskap för att det ska stå att du är medlem?
https://www.piratpartiet.se/admin/Logon.aspx?ReturnUrl=%2fadmin%2fMemberDetails.aspx

Tack, har gjort det nu, hoppas gjorde rätt sak =)

Att PP sedan kommer att stödja regeringens politik, bland annat utrikes har väll inte så stort betydelse ännu för jag förväntar faktiskt inte att PP kommer att ha någon större inflytande faktiskt, men förhoppningsvis tillräckligt stort för att få sin röst hörd, däremot om allt går bra och man börjar växa så måste man börja mogna också, och förväntar sig PP att få något inflytande i framtiden så måste man ju ta ställning till övriga frågor, annars blir det svårt.

Jag uppfattar att folk på PP forum är missnöjda med att USA hotar Sverige med ekonomiska sanktioner för att få sin vilja genom, och det duger bra för mig som utrikes politik om nu PP oficiellt har en sådan uppfattning att Sverige skall styras av sina egna lagar.

Att sedan ett parti vill hjälpa till att "sprida demokrati" d.v.s. hjälpa USA att diktera hur andra länder ska leva är helt utanför mitt förstånd.

pmanlig
2006-07-11, 12:51
StasIsLovE (2006-Jul-10)Som det har diskuterats tidigare här så har inte Piratpartiet någon utrikes politik, och det blir nog så att jag får ta och rösta på Piratpartiet ty ingen utrikespolitik är bättre än dålig utrikespolitik, dessutom där övrga frågor piratpartiet driver rätt relevanta.

Visst har PP en utrikespolitik!

Vi är mot integritetskränkande lagar, även om omvärlden vill tvinga på oss dem. Vi är för att påverka EU att inskränka immateriellagstiftning, eftersom vi inser att vi troligen inte kan göra det unilateralt.

Visst, det är inte ett fullständigt recept på hur vi skall förhålla oss till omvärlden. Jag tror dock att "motarbeta USA när det gäller immateriellagstiftning på den internationella arenan" är ett minst lika viktigt utrikespolitiskt steg som "gå med i NATO" eller "skicka trupper till mellanöstern för att sprida demokrati".