handdator

Visa fullständig version : Viktigt!

Mattias Swing
2006-07-14, 22:36
Det är nu två månader kvar till valet. Piratpartiet i Sundsvall har i princip ingen utåtriktad verksamhet i dagsläget, vilket naturligtvis inte är hållbart om vi vill få folk att rösta på oss...

Jag och Per föreslår därför att vi håller ett möte nästa söndag, den 23:e Juli, där vi inte diskuterar föreningsstadgar eller annan formalia utan snarare mer konkreta saker om valkampanjen. Till exempel:

- Röstsedlarna måste ut till vallokalerna. Vi måste ha en konkret plan för detta innan den sista Augusti.

- Vi måste organisera tryck/kopiering av affischer, samt affischeringar.

- Flygbladsutdelningar?

- Har vi tillräckligt med frivilliga för att dela kampanjmaterial ut i folks brevlådor?

- Ska vi ha mer regelbundna aktivitetsmöten?

- Och så vidare...

Vi har inget förslag på lokal ännu, om någon som läser detta har något så skriv det här. Oavsett vilket så tänkte vi skicka ut ett massmail till alla PP-medlemmar i Sundsvall på söndag kväll (alltså en vecka innan det tänkta mötet). I värsta fall får vi hålla till i mitt vardagsrum. Det här mötet måste hållas snarast, och det vore mycket bra om så många som möjligt (primärt sundsvallsbor kanske) kunde komma.

HP
2006-07-17, 05:44
Jag har tillgång till konferenslokaler på hotell södra berget, blir det aktuellt så bör jag veta exakt tid, antal som ska komma och hur lång tid det behövs då det är rätt lång bokningstid på vissa lokaler.

Sebastian A
2006-07-18, 11:05
Jag arbetar den 23e juli, stängning till klockan 22:15 så jag har inte enorma möjligheter att närvara

samt arbetar jag mycket två veckor fram och gifter mig under samma tid till på köpet

samma saker jag sagt förut och inget jag hymmlar med

efter den 6 augusti kommer jag kunna vara mer delaktig ( gifter mig den 4 : e )

har beställt en fin PP tröja och har planer att stå med flyers på stan fler gånger innan september

tankar om att dela ut kampanjmaterial till bostäder som jag gärna vill dela med mig av så de finns till mötet

Studentbostäderna ( Sundsvall ) ... sidjöbostäderna, nacksta, förrådet och oskarsgatan... campus... många av våra potentiella väljare finns här och de måste vi nå ut till

Universitets studierna drar snart igång, nollningen bland annat

Föreslår att vi står en del nere på campus med flygblad

Per Andersson
2006-07-23, 13:03
Blir det några fler än du och jag Swing?

Vi kanske får börja disskutera sakerna på forumet istället för att fånga intresse..

Daniel Nyström
2006-08-07, 21:13
Mattias Swing (2006-Jul-14)- Röstsedlarna måste ut till vallokalerna. Vi måste ha en konkret plan för detta innan den sista Augusti.

Ja, hur går det med detta? Har varit oroväckande tyst från valkretsledningen. Läs min andra tråd ang. uppdelning i kommuner.

Mattias Swing (2006-Jul-14)- Ska vi ha mer regelbundna aktivitetsmöten?

Jag tycker vi ska ha mer regelbunden kontakt på forumet i första hand. Nu händer ju NADA.

Låt inte PP Västernorrland tystna då vi äntligen fått lite rörelse!

Kanske bestämma ny tid för årsmöte (en bra bit fram, så folk hinner planera!) och skicka ut detta som massutskick per mail vore ett bra förstasteg?