handdator

Visa fullständig version : Yran!

Richie
2006-07-20, 09:31
Jag är lite trög ibland på morgnarna, NU ramlade poletten ner om varför de håller på och bygger saker på Stråket. :-)

Klart vi ska synas på Yran!

Sist på fikat så skulle flera av oss fundera ut nya affischer och sånt, hur går det med dem? Finns det nåt vi kan ta och trycka ut eller ska vi ta nåt färdigt?

Frivilliga att affischera och dela ut flygblad, ett steg fram!

krek
2006-07-24, 15:58
En sak som jag tycker vore roligt, är att några klär ut sig till pirater och delar ut lite flygblad.

Yran är ett perfekt tillfälle för oss att nå ut till många personer på kort tid :)

Richie
2006-07-25, 08:47
krek (2006-Jul-24)En sak som jag tycker vore roligt, är att några klär ut sig till pirater och delar ut lite flygblad.

Yran är ett perfekt tillfälle för oss att nå ut till många personer på kort tid :)

Exakt. Skrivaren går för fullt här nu. T-shirts och knappar är på G.

Richie
2006-07-27, 16:00
Flygblad, posters och "pirat-kopierade" CDs finnes. :-)

Frivilliga att dela ut dem saknas. :-/

T-shirts och knappar försvunna i Postens hantering. :-(

Pitr
2006-07-28, 01:20
Är alla ute och super på fylle-yran eller vad står på?

Om det inte vore för att jag har så fullt upp på jobbet så hade jag själv varit ute och häftat posters och delat ut diverse reklam-material. Jag har tyvärr bara 30min lunch så jag hinner inte göra så mycket annat än att stoppa i mig någe krubb :/

Har någon lagt märke till "rösta pirat"-klistermärkena jag satte upp nere vid krogsstråket måntro?

Richie
2006-07-28, 08:26
Sådär, nu har jag gått ett varv med min Black & Decker Piranha (kärnkraftsdriven häftapparat med extra *thunk!* - när det absolut måste sitta fast) och affischerat där man får på gågatan och Stortorget. Det blev några strategiska klistermärken också, i anslutning till bankomater och Minuten (så man ser dem perifert medan man väntar på att maskinen inte ska sno kortet av en).

Lite goda råd för affischörer: Kolla först vilka andra affischer som gör reklam för evenemang som redan varit eller de som finns i flera ex på samma tavla. De kan man med berått mod häfta över. Det hör också till god ton att häfta upp andras affischer som har lossnat lite i ett hörn och slokar - att tavlan ser snygg ut är bra för ALLA som finns på den och man känner sig som Robin Hood efteråt.

Sätt inget där det står Affischering Förbjuden, även om där redan sitter en massa skit. Vi sätter inte upp skit. Jag såg exakt en (1) A4 för Junilistan och den satt på ett ställe där man inte får sätta affischer. Det bådar inte gott för dem, men det är deras problem.

Richie
2006-07-28, 12:55
Posten rehabiliterar sig!

Nu finns det (jag dammsög PP Stockholms lager) två vita XL t-shirts, tre XXL svarta, en XL svart och sex Large t-shirts här. Dessutom en näve affischer, flygblad, kepor, 100 knappar och ett tjog pirat-CDs som jag just ska till och trycka ut omslag till.

Richie
2006-07-28, 15:24
Richie (2006-Jul-28)Lite goda råd för affischörer

Ett till som jag just fick i mailen: Affischera INTE i eller på busskurer.

De fakturerar för nöjet och eftersom vi INTE har fått pluringens mångfald från nån skum högerextremist med mer pengar än hjärna så är det INGEN bra idé.

Pitr
2006-07-29, 02:29
Starkt jobbat Richard. Jag såg allt klistermärket ovanför bankomaten vid apoteket ;)

Richie
2006-07-29, 17:55
Pitr (2006-Jul-29)Starkt jobbat Richard. Jag såg allt klistermärket ovanför bankomaten vid apoteket ;)

Du skulle ha gått in i trapphuset till höger. :-)

Där i ett hörn står nämligen (om inte nån har snott den) en kasse med knappar, flygblad och lite annat smått och gott, jag ställde dit den ifall nån av er fick en obändig lust att göra er poppis nere på Stråket eller så ikväll. Där finns också en trave "piratkopierade" CDs för allmän utdelning.