handdator

Visa fullständig version : Aktivitet och uppslutning under semester

Bo Leuf
2006-07-20, 15:56
Vi är nog flera som märker att det är svårt att få större uppslutning kring aktiviteter nu under semestertid. Visserligen att vänta, men det är ändå lite nedslående när man står där. Å andra sidan ska vi inte ge upp, utan se det mest som en möjlighet för de som kan och vill.

Även i vintras/våras var det glest vid träff i Göteborg, men det var ofta olika ansikten varje gång.

Försök till söndagsträff för vk16-17 stupade på flera faktorer, men mest för att det var helt enkelt för få som ens kom. Sedan blev det inte bättre av att jag själv blev sen dit.

Marcus Dahlman
2006-07-20, 16:57
För varmt för att ens vara ute.... Puh!

Fortsätt att arrangera! Förr eller senare går proppen ur. Skall försöka ta mig i kragen och ansluta nästa gång.

Ayrin
2006-07-25, 00:27
Jag kommer att börja gå på lite möten när jag väl kommer hem... misströsta inte, många här är nog tillräckligt unga för att spendera sin somrar en bra bit från platsen de vanligtvis bor. Och även om det antagligen skulle vara trevligt är det nog inte så många som bryr sig om att gå på ett annat distrikts träff.

Kort sagt, mitten av augusti, början av september, då kommer folk att börja dyka upp lite mer.

Bo Leuf
2006-07-25, 13:58
Pirater misströstar inte :)

För övrigt är det flera som meddelat mig olika nya initiativ lokalt, så det känns som om verksamheten börjar ta fart igen.

Bo Leuf
2006-08-03, 11:19
Förra fredagen (28/7), både före och efter det lilla mötet vid Eriksbergspiren, körde jag med dottern utdelning av PP-bokmärken (http://forum.piratpartiet.se/FindPost22998.aspx) i Nordstan.

I svepet efter mötet deltog även Magnus, som förundrade sig över hur lätt och positivt bemött det var att göra så. Cirka 450 enkla budskap direkt i hand, ofta uppsnappade snabbare än vi kunde ge dem.

Betr mötet var det synd att flera skulle dit lite sena -- vi mötte tre på båten därifrån -- eftersom Björn inte kunde stanna på plats lika länge. Rådet är att försök hellre komma närmare kl 18 på fredagarna än senare.