handdator

Visa fullständig version : Nästa Möte

Gohda
2006-07-23, 03:18
Ursäkta missade förra möte 20 juli flyllde jag år så jag var lite upptagen på annat håll då.

Jag undrar när nästa möte blir om det blev planerad under Mötet?

Björn Björnsson
2006-07-23, 04:27
Torsdagar Kl. 19:00 skall vara officella mötesdagen...

Alltså: Torsdagar kl. 19:00 (ja, alla torsdagar)

Kvarnparken tvärsöver Gavleån från konserthuset (den därninga lila saken)

http://www.piratpartiet.se/forum/Uploads/Images/e6b8e849-99b5-4c39-856a-c7b8.GIF

Där, mellan Konserthuset (den lila), Heliga Trefaldighets Kyrkan (den stora) och Skatte myndigheten (den fula)

Skriv upp sånt ni vill ta upp vid nästa tillfälle, eller sånt som ni kom på ca. 5 minuter efter mötets slut.

Synes nästa Torsdag kl. 19:00 i Kvarnparken.

Men nu på Torsdag ses vi utanför exercishuset på högskolan där det då pågår ett lanparty

http://forum.piratpartiet.se/Topic39298-147-1.aspx

Urban Sundström
2006-07-24, 16:41
LAN-bullen inställd. Se detta inlägg:

http://forum.piratpartiet.se/FindPost43647.aspx

Andreas Rönnqvist
2006-07-27, 19:54
Känns extremt jobbigt att det alltid är samma tid. Jag som har barn som lägger sig precis då har inte direkt möjlighet att komma från.

Björn Björnsson
2006-07-27, 22:35
Förslag pånya tider?

Nya dagar?

Ny plats?

Björn Björnsson
2006-07-28, 20:18
:exclamation:

1: Varför inte en ny tråd-övergripande Gävleborg?

2:Dags för årsmöte?

3: Om det blir möte fixar jag lokal

4:Stadgar? Vem kopierar i sann piratanda stadgar innan mötet?, finns exempel i forumet för andra län, Angellis_Ater tar du bollen med din erfarenhet?.

5: förslag på styrelse, jag själv har några som jag vill föreslå: Angellis_Ater, Fearmaster, pmanlig. €xit och Urban Sundström.

6:Jaha vad vill nipirater? skriv <U>nu</U> i forumet och tyck till, det börjar dra ihop sig!

:exclamation:

Andreas Rönnqvist
2006-07-28, 20:46
Kan gärna ställa upp i en lokal styrelse men inte på en av de viktigare positionerna med tanke på att jag har barn och därmed ibland kan vara lite "opålitlig" när det gäller tider eller att hinna få saker gjorda. Däremot kan jag agera Vice Ordförande eller liknande, arbetsstödja, fokusera arbetet och liknande.

Björn - om du kan fixa lokal vore det riktigt bra, ska se över möjligheterna till stadgar och årsmötesordning. Vill vi ha enkla och öppna stadgar eller stora men övergripande? Vill gärna höra allas kommentarer. Annars är det inte helt omöjligt att vi kan få låna lokal av Gävle Kommun gratis, men det är nog lite beroende på hur många vi blir.

Annars, så att folk vet det - är konstituerande möten och årsmöten helt lagliga att hålla över nätet (via Forum eller IRC exempelvis), speciellt bra när man inte har mycket att rösta om. Om folk inte har tidsmöjlighet att närvara kan man antingen köra hela mötet över nätet, eller inbjuda medlemmar till att deltaga i diskussioner ändå via exempelvis webb-tv eller chat.

Urban Sundström
2006-07-28, 22:27
Hej !

Detta låter utmärkt !

Jag fick stadgar för Piratpartiet Stockholm och de finns i tråden Starta förening för Gävleborg

http://forum.piratpartiet.se/Topic40760-44-1.aspx

Hälsn. Urban

Andreas Rönnqvist
2006-07-31, 13:46
När valdagen är här föreslår jag att några vill "campa" utanför lokalerna, förslagsvis sjungandes på "Hymn till Warezhavet" med Kreti & Pleti! Jag tänker bosätta mig utanför Andersbergs Centrum under dagen och informera, sjunga och samla oss pirater!

Urban Sundström
2006-08-03, 12:17
Hej !

Det har inte kommit upp nåt förslag på ny tid och ny dag för möte. Hur som helst så dyker jag upp idag kl 19.00 tors 3 augpå det vanliga stället i Kvarnparken. Traditionen trogen så sätter jag upp Jolly Roger i ett träd. Vi får hoppas att det fina solskenet håller i sig och även värmen. Vore kul om fler dyker upp så vi kan prata om aktiviteter under Cityfesten nästa vecka. Om någon inte hittar dit så går det bra att ringa mig och få vägledning. Jag har telefon 07838-8604023 Påminner även om vår IRC-kanal på Efnet #piratpartiet.gavleborg Jag är alltid inloggad via en PC som har jag på jobbet.

Hälsn. Urban