handdator

Visa fullständig version : TANKARE.NU + PIRATPARTIET = SANT ???

Kim
2006-01-11, 17:47
Det går rykten om att PP samarbetar med tankare.nu. Ni verkar ju i stort sett för samma sak i slutändan - antikapitalism vad gäller fildelning. tankare.nu har inget fungerande forum så det är därför jag ställer frågan till er...

Tycker att båda är störtsköna som gör det här! :Whistling:

Fight the power!

Rheo
2006-01-11, 17:59
Jag vill påpeka att rubriken på denna tråd förutom horribelt missbruk av caps lock är skriven likt de som Aftonbladet har på sina löpsedlar, och att det tillsammans med placering i olämpligt forum nog är den största källan till rykte.

Tor Skude
2006-01-11, 18:15
Piratpartiet samarbetar inte med tankare.nu. Om de hade gjort det hade det stått på hemsidan, eller i alla fall här i forumet i ett uttalande av någon från styrelsen.

Tetsuo_red
2006-01-11, 20:26
Men vore inte det bra om ni hjälpte varandra då? Det är väl det vi kämpar för att få en starkare och starkare röst?! :rolleyes:

Rheo
2006-01-11, 20:30
Tetsuo_red (2006-Jan-11)Men vore inte det bra om ni hjälpte varandra då? Det är väl det vi kämpar för att få en starkare och starkare röst?! :rolleyes:

Att hjälpa varandra är inte nödvändigtvis samma sak som att samarbeta. Ett samarbete skulle kunna vara utpressning eller till exempel att den parten vi samarbetar med får placera reklam på våra valsedlar, vilket inte är till hjälp för alla.

Jay
2006-01-11, 22:37
tankare.nu verkar iofs ha en aggresivare inställning till uphovsrätten, vilket jag tycker behövs, props för att dom vågar ställa sig upp!!

blev precis medlem där! let them knoow!

www.tankare.nu

Sebastian Själin aka Schangtil
2006-01-13, 14:38
Flyttad:

->Övrig didkussion

Sunnan
2006-01-13, 18:32
Tankare.nu fokuserar på enbart musik och på enbart personlig fildelning. Jag tycker inte att de verkar vara "aggressivare".

McEnzy
2006-01-14, 12:54
båda orginasationerna tankare.nu och PP verkar iofs arbeta mot samma mål fast med lite olika strategier