handdator

Visa fullständig version : Spioner och annat sånt

Fahrenheit451
2006-01-11, 18:33
Jag tycker det finns en del röster som jag tycker arbetar för att splittra partiet. Inte för att jag vet något men ibland blir man lite paranoid och tror dessa röster är utsända av andra grupperingar. Dessa debatter som ibland då uppstår kan kanske vara försök till att splittra och att vi ska slösa kraft på sådant som bromsar utvecklingen.

Jag själv känner mig ganska vaksam på detta och hoppas övriga medlemmar är det också.

plask
2006-01-15, 06:51
Inte tänkt på det... men ska vara mer vaksam framöver....

Nattpyre
2006-01-15, 11:09
Fahrenheit451 (2006-Jan-11)Jag tycker det finns en del röster som jag tycker arbetar för att splittra partiet. Inte för att jag vet något men ibland blir man lite paranoid och tror dessa röster är utsända av andra grupperingar. Dessa debatter som ibland då uppstår kan kanske vara försök till att splittra och att vi ska slösa kraft på sådant som bromsar utvecklingen.

Det är väl just sån paranoia som skulle hota att splittra partiet? Om vi inte litar på varann så ser jag inte att det finns en mening att vi försöker jobba tillsammans. Partiet har anhängare från hela skalan, då är det väl självklart att det blir häftiga diskussioner?

Och röster som arbetar för att splittra partiet...har mycket svårt att se att ngn seriös grupp skulle försöka sig på något sådant, snarare småglin med för mycket fritid.

Fånga vågen!

Nattpyre

ehj
2006-01-15, 11:35
Fahrenheit451 (2006-Jan-11)Jag tycker det finns en del röster som jag tycker arbetar för att splittra partiet.

Hör du röster?! ;-)

Det bästa sättet att bli av med känslan av splittring är att gå på dom som du tycker splittrar direkt. Face to face. Det är väldigt lätt att förväxla "splittring" med "debatt".

//Erik

Fahrenheit451
2006-01-15, 14:15
Äh, men jag kan kanske tänka mig att vissa grupperingar vill krossa oss på ett eller annat sätt. Ibland kanske det räcker med att skapa ett tvivel för att få engagemanget att avta. Jag har väl kanske inte sett något sådant försök, men man kan ju aldrig veta.

Tor Skude
2006-01-16, 01:30
Jag har själv sett inlägg som fått mig att tänka "det där tycker inte personen som skrivit inlägget, h*n skriver bara så för att sprida förvirring". Om det verkligen är så är väl högst oklart, men jag vill i alla fal uppmärksamma att Fahrenheit inte är den enda som tyckt sig märka sådana tendenser.

Om det nu finns "splittrare" på forumet så tror jag att det bästa sättet att bemöta dem är att slå hål på deras knasiga argument. Svårare än så borde det inte vara.

Man får också passa sig för diverse fula debattknep, halmgubbar och annat. Ett avslöjande är ett mycket bra sätt att bli av med problemet.

Sunnan
2006-01-16, 07:00
Hittills har jag inte märkt av några splittrare, men jag kan lätt tänka mig att det kommer.

Men vad då, vill du ha det som i Bush-USA eller Mao-Kina där det är enighet med partilinjen som gäller?

"No faith! No faith in the Party, no faith in the masses, no faith in God and no faith in the ruling class!"

Eller menar du mig? När jag hörde ordet förvirring hajade jag direkt till. Motsägelsefullhet och ifrågasättanden är också grejer jag förknippar med mig själv.

Jag kan sammanfatta läget såhär: Jag brinner uppriktigt och genuint för ett avskaffande av immaterialrätten. Jag är hittills skeptiskt neutral till PP, en neutralitet som med tiden kommer att skifta till antingen bitter besvikelse/fiendskap, eller till vild entusiasm och tilltro.

Men PP är verkligen inte ett självändamål. Jag märker hur det börjar bli det för många.

Jag försöker hjälpa, inte stjälpa, PP genom min närvaro här på forumet, men en tanke bakom mycket av min postning att det ska finnas en starkt copyright/patent-motståndsrörelse även efter PP eventuellt skulle krascha. Skulle PP lyckas med sin "kupp" kan det självklart också vara jättebra.

Ifrågasätt alltid allt!

Vi har bara varandra och de kan vi inte heller lita på.

Sunnan
2006-01-16, 07:33
spioner och splittrare är heller inte samma sak; tror inte att spioner skulle känna så stort kall att posta speciellt mycket.

Berner
2006-01-16, 15:21
Vem skulle behöva spioner på detta forum, vem som helst kan väl komma in och läsa?

Sunnan, jag tror inte att du platsar som splittrare, du försöker föra en dialog och din ståndpunkt ligger helt enkelt lite utanför vissa andras (inklusive min). Splittrare brukar jag klassa sådanna som får för sig att klaga på allt, dom försöker alltid att höja trycket genom att komma med dumma kommentarer samt osanna påståenden. Dom brukar ofta stå ut från resterande delar av sällskapet och är normalt lätta att identifiera.