handdator

Visa fullständig version : Direktreklamskampanj Umeå

Göran Axelsson
2006-07-28, 01:55
Direktreklamskampanjen gick igång med en rivstart och det har redan gått ut infoblad till ca 2500 hushåll på första dagen. Umeå är indelad i ca 30 områden och vi betar av dom allt eftersom.

Det här är en preliminär indelning, om det finns önskemål om andra delningar så säg bara till.

Östermalm är nu delat i tre delar, Sandbacka i två längs Östra Kyrkogatan.

http://www.home.neab.net/piratpartiet/TillHemsidan/direktreklam-umea.jpg

<table width=600> <tr><td valign=top>

Lediga områden

8 Grubbe norr

9 Grubbe syd

13 Centrum

14c Östermalm 3

</td><td valign=top>

Bokade områden

4 Teg norr

12 Dragonen

14b Östermalm 2

15 Haga

16 Sandbacka

Hörnefors

Obbola

</td><td valign=top>

Färdiga områden

1 Röbäck

2 Böleäng

3 Böle

5 Teg syd

6 Ön, Alvik

7 Umedalen

10 Rödäng

11 Västerslätt

14a Östermalm 1

17 Ersmark

18 Ersboda väst

19 Ersboda mitt

20 Ersboda öst

21 Mariedal

22 Marieberg

23 Mariehem

24 Berghem

25 Nydalahöjd

26 Ålidhem

27 Tomtebo väst

28 Tomtebo öst

29 Gimonäs

30 Sofiehem

</td></tr></table>

Vi delar ut infobladet till alla brevlådor även de som har reklam nejtack. Information från politiska partier räknas som samhällsinformation och skulle ha delats ut av posten och andra företag om vi hade betalat för utdelningen. Därför gör vi det också.

Om någon klagar så tar vi bara tillbaka papperet och ursäktar oss, vi vill inte göra oss ovän med nån. Men om nån blir arg för att vi lämnar information om piratpartiet så hade vi nog inte fått deras röst innan heller. ;)

Vi vill få ut det här till så många hushåll så fort som möjligt eftersom förtidsröstningen börjar den 30 augusti. Det enda undantaget är studentområdena. Vi väntar på att dom har kommit tillbaka och rensat sina brevlådor innan vi kör hårt i de områdena.

Den som vill hjälpa till med utdelningen postar antingen här i forumet eller tar kontakt med mig direkt. Jag nås på telefon 073-98 67 881 eller email goran.axelsson@piratpartiet.se

Personer utanför Umeå är självklart också välkomna att dela ut infobladet, säg bara till hur mycket ni behöver så skickar jag en bunt.

/Göran

Aeropyornis
2006-07-28, 03:41
Jag tar gärna Mariedal, 21, också, så ta med dig kartan dit idag.

Micklos
2006-07-28, 19:53
Jag Kan tänka mej ta på mej utdelning i obbola,, om det finns intresse.......

Stefan Flod
2006-07-30, 15:04
Ändrade 29 och 30 för dom var "felmärkta" samt att sofiehem är klar. =)

/Stefan Flod

Göran Axelsson
2006-07-31, 00:25
Västerslätt klart, Rödäng nästa.

/Göran

Aeropyornis
2006-07-31, 14:36
Efter helgens dvala ska jag ge mig ut o kirra ersboda nu, sen blire förhoppningsvis mariedal imorrn. Börjat ringa runt o höra vilka som vill hjälpa till?

Göran Axelsson
2006-07-31, 17:46
Jag skickade ut ett mail om det härom dagen. Just nu är vi bara ca 8-9 st som delar ut infobladen så det behövs fler. Jag kommer att tjata om det i mina utskick.

Förhoppningsvis kommer det fler nu i veckan och nästa vecka då semestern börjar ta slut för folk. Många är nog i stugor fortfarande och har inte varit i närheten av internet på länge.

Om du inte kommer in i tobleronehusen så har Mike nyckel dit. Skicka honom ett meddelande så kan han fixa dom.

/Göran

Göran Axelsson
2006-08-01, 12:21
Efterlysning : Är det någon här som delar ut infobladen på Ersboda mittersta området, nr 19?

Det verkar som om nån har påbörjat det området så när Aeropyornis kom dit så hade dom redan fått bladet. Hör av dig till mig eller här på forumet så vi kan undvika dubbelarbete.

/Göran

mike
2006-08-01, 15:54
Område 18 (Ersboda väst) är klart.

Göran Axelsson
2006-08-01, 16:28
Jag vet inte om det är vår reklamkampanj eller att det börjar dyka upp studenter i stan men på två dar har vi fått tre nya medlemmar här i Umeå.

Det kanske är en slump men det känns ändå roligt.

Idag kom vår vaktmästare in med ett stort smil och berättade att han fått ett av våra blad i brevlådan. :)

Det var det första resultatet jag sett från vår kampanj men vi har bara börjat på utdelningen än. Fler personer måste hoppa på och hjälpa till.

/Göran

Stefan Flod
2006-08-01, 19:36
Göran Axelsson (2006-Aug-01)Jag vet inte om det är vår reklamkampanj eller att det börjar dyka upp studenter i stan men på två dar har vi fått tre nya medlemmar här i Umeå.

Det kanske är en slump men det känns ändå roligt.

Idag kom vår vaktmästare in med ett stort smil och berättade att han fått ett av våra blad i brevlådan. :)

Det var det första resultatet jag sett från vår kampanj men vi har bara börjat på utdelningen än. Fler personer måste hoppa på och hjälpa till.

/Göran

Vi seglar starkt framåt! Nu allihopa vinner vi valet!

/Stefan Flod

Ayrin
2006-08-04, 17:08
Jag kan ta Berghem.

Stefan Flod
2006-08-04, 18:10
Mariehem klar!

/Stefan Flod

Aeropyornis
2006-08-05, 03:01
Det första vi ska ändra i vårt partiprogram när vi kommit in i riksdagen är att införa ett förbud mot dumt placerade brevlådor i sveriges grundlag! Hur som haver, ikväll har jag dissat kajfesten för att sprida lite propaganda på mariedal. (igår blev ersboda klart, förutom ett par låsta höghus.) Gör klart mariedal imorrn, men husen är så pass kasst placerade, så jag skulle gärna att någon skrev ut den här åt mig, (jag har ingen skrivare) så jag inte missar massa hus - http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/mariedalkarta.JPG Om nån kan fixa det så skicka ett sms till 070-5635950 så kommer jag och plockar upp den. För att få skryta lite om min effektivitet så bifogar jag en karta med området jag gjorde ikväll :P Helvetes vad jobbigt det är när folk ska gömma sina brevlådor i buskar!!

http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/mariedal.JPG

Göran Axelsson
2006-08-06, 13:54
Mariehem klart, bra jobbat!

Det dröjde bara en dag så fick vi en ny medlem på Mariehem. :-)

Vänner och piratpartister, vi har ju inte haft så många tecken på att vår reklamkampanj har haft en effekt. Facit får vi på valdagen då vi får se hur vår kampanj har gått.

... men, jag har just pratat med Rick och han berättade att han hört talats om våran kampanj på ett lustigt sätt. Under Pride-festivalen kom det fram två personer och pratade med honom. Det visade sig att dom fått reklam i brevlådan och ville nu ha valsedlar.

Först då fick Rick reda på att vi körde en reklamkampanj här uppe.

:D

Bra jobbat allihopa!

Jo förresten, Västerbotten är tredje snabbast växande distrikt för tillfället.

/Göran

mike
2006-08-06, 14:02
Ostvägen 151 & 157 (Toblerone-husen) är klara. Nu saknas bara Ostvägen 153 och 155 för att område 19 ska vara klart.

Aeropyornis
2006-08-07, 04:43
Mariedal klart, andra delen tog bara 1,5 timma :D

Men nu ska jag till tyskland på onsdag, så jag tar inga fler områden den här veckan, måste kirra massa grejer. Kan dock göra klart tobleronehusen senare idag, tack för kartan mike, den hjälpte som fan!

Stefan Flod
2006-08-07, 06:40
Bokar 25. Nydalahöjd =)

ps. Göran jag skulle beöva mer blad :cool:

Göran Axelsson
2006-08-07, 08:41
Stefan, Jag tar med mig en kartong till jobbet, antingen så kommer du och hämtar den eller så kan jag komma förbi med den ikväll.

/Göran

Stefan Flod
2006-08-12, 20:10
25 Nydalahöjd är nu klar :D

Göran Axelsson
2006-08-16, 02:41
Teg södra är nu klart.

/Göran

Ayrin
2006-08-17, 22:00
Hela tomtebo klart nu.

Göran Axelsson
2006-08-18, 04:27
Toppen!

Jag kan även berätta att Lennart har börjat dela ut i Röbäck, Böleäng och Böle området.

/Göran

mike
2006-09-07, 18:04
Ersbodaanstalten klart + valsedlar.

Göran Axelsson
2006-09-07, 18:27
Vi får nya foldrar på söndag kväll. Dom är alla vikta så det blir enklare att dela ut dom.

Tills dess så har vi bara ca 1500-2000 blad kvar, det kan ju räcka till Berghem men inte så mycket mer.

Ja, som sagt, nästa område att koncentrera sig på är Berghem. Vi samlas vid ICA på Axtorpsvägen kl 15.30 på lördag.

/Göran

mike
2006-09-07, 22:27
Göran Axelsson (2006-Sep-07)Vi får nya foldrar på söndag kväll. Dom är alla vikta så det blir enklare att dela ut dom. Tills dess så har vi bara ca 1500-2000 blad kvar, det kan ju räcka till Berghem men inte så mycket mer. Ja, som sagt, nästa område att koncentrera sig på är Berghem. Vi samlas vid ICA på Axtorpsvägen kl 15.30 på lördag.

Jag har ett par hundra över som jag fick av dig i onsdags. Jag kommer med dom till Berghem på lördag, så räcker det ju lite längre...

mike
2006-09-08, 22:13
Är tyvärr i Ske-hamn på lördag...

Micklos
2006-09-09, 20:46
Nuu är Obbola på G oxå ,,,, har även gjort slut på en bunt A4 av Ricks brev som han ville vi skulle distribuera 100 ex av,,,,;)

Val lokalen blir det problem med i Obbola ,, jag kan lägga ut valsedlarna 08:00 men har svårt under dagen då jag är upptagen med fotbollsavslutningen just den dagen,,,,,,

MVH

Kustpiraten

Micklos

Aeropyornis
2006-09-15, 12:20
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/mariehkarta.JPG

Alla blåa uppgångar på kartan är utdelade till, resten kan någon annan få göra ikväll eftersom dom var låsta igår. Allt på marieberg som inte är med på kartan där är annars taget.

Göran Axelsson
2006-09-15, 14:36
Jag har en bunt lappar i bilen, jag åker till Marieberg nu och fortsätter på det som är kvar.

Om nån vill hjälpa till så ring mig på 073-98 67 881.

/Göran