handdator

Visa fullständig version : Affischering är inte så svårt

Emil Vikström
2006-07-31, 13:48
Jag har märkt att aktiviteten i dte här forumet är väldigt låg. Då drar jag även slutsatsen att inte myckte affischeringsjobb blir gjort.

Jag försökte tidigare dra igång en affischering, men inte en enda hörde av sig. Därför ger jag här lite allmänna råd om hur man kan göra för att få det att bli någorlunda spontant:

Om man har en egen laserskrivare är det jättelätt. Gå in på http://ftp.piratpartiet.se/affischer/klart/ och plocka lite affischer att skriva ut.

Har man ingen egen lserskrivare kanske man kan låna av en kompis eller på jobbet.

Gå in i närmsta butik och köp en eller två rullar maskeringstejp.

Dra sedan ut en halvtimme-timme, gärna med en kompis, och affischera. Det tar inte särskilt lång tid (om du till exempel bara affischerar det egna centrumet tar det inte mer än 10 minuter).

Sätt gärna upp affischerna där folk ser dem. Jag har upptäckt att ytorna precis bredvid uttagsautomater fungerar mycket bra, men även väggar och vissa soptunnor fungerar. På elskåp brukar affischerna få vara kvar längre.

Är du själv kan du koppla bort dig från omvärlden (för att samla mod) med en mp3-spelare. Är man två är det ännu lättare att jobba.

Svårare än så här är det inte. När man fått in snitsen går det på två sekunder att tejpa upp en affisch.

Tveka inte! Ut och affischera i kväll, imorrn kväll och/eller till helgen! Det är en order ;)

Hexagon
2006-07-31, 19:04
Håller helt klart med, jag affischerar lite överallt var jag far, har dock inte hunnit affischera något i sundsvall. Men har ni sett någon affish på någon annorlunda ort så är det jag ;)

Men men, en vecka har gått utan en post i forumet ? KOM IGEN NU!!! :crazy:

Stefan Flod
2006-07-31, 20:20
Se bara upp med att affischera på busskurer som är ägda av franska "gestapo" företag... ;)

Daniel Nyström
2006-08-01, 08:00
Något jag fortfarande anser är oklar är hur reglerna är kring just politisk affischering.

Får man sätta upp reklam på offentliga reklamplatser? Vad var det man behövde polistillstånd för?

Kanske borde det sättas upp en sida med riktlinjer för just det här på pp.se?

Kirill
2006-09-05, 00:09
Daniel Nyström (2006-Aug-01)Något jag fortfarande anser är oklar är hur reglerna är kring just politisk affischering.

Får man sätta upp reklam på offentliga reklamplatser? Vad var det man behövde polistillstånd för?

Kanske borde det sättas upp en sida med riktlinjer för just det här på pp.se?

Så vitt jag vet så får man väl sätta upp där det är tillåtet! Men sjukhuset i Sundsvall stod det att där får man inte sätta upp!

Detta är mitt första inlägg här även så ;)

Daniel Nyström
2006-09-05, 09:33
Kirill (2006-Sep-05)Så vitt jag vet så får man väl sätta upp där det är tillåtet!

Tack, det värmde! ;)

Om du menar att politisk affischering gäller som vanlig reklam, så får jag väl lita på det då. :)

Mikael Larson
2006-09-05, 18:12
kommer slänga upp en del i Härnösand under kvällen, får se om de får vara kvar eller inte :P

*edit*

Var ner vid lunch, samtliga borttagna utom några som sattes vid gamla busstationen (rätt många som går förbi där)

kan dock säga att det var helt rensat, även sådant som andra partier hade satt upp på samma ställen

Kirill
2006-09-09, 15:46
Varför dom rivs ner är ju för att folk är "rädda" för PP :crazy: För dom vill inte att vi ska få många röster och sånt där! Då varken Aftonbladet eller Expressen skriver om oss utan det enda som står i just nu är helgläsning på idg.se där folk trycker ner PP och tror att vi inte kommer få 5%! Läs och se hur insnöade vissa folk är!

Min röst är säkrad och tror nog även att jag får med min flickvän som får rösta första gången även :P

En fråga som jag inte visste vart jag skulle posta den är, varför finner jag inge material uppe på komvux för :( Ingen affish eller folder? Bara från dom andra partierna! Men dom lär väl bli utrensade där även så är väl ingen idé!

Mikael Larson
2006-09-13, 03:45
Kirill (2006-Sep-09)

En fråga som jag inte visste vart jag skulle posta den är, varför finner jag inge material uppe på komvux för :( Ingen affish eller folder? Bara från dom andra partierna! Men dom lär väl bli utrensade där även så är väl ingen idé!

Det är bara att skriva ut och sätta upp ;)

skulle göra det åt dig, men har kört slut på bläck :P