handdator

Visa fullständig version : Valmaterial och kampanjarbete!

mats.lundqvist
2006-08-02, 21:06
Nu är det 7 veckor kvar till valet.

Jag har nyss varit i Ludvika och kommit till beslutet med Mats Eriksson att vi ska beställa valmaterial för 1000kr. Jag står för 500kr och han står för 500kr ur vår egen ficka.

Det tryck* vi vill ha kostar 50öre per kopia, det ger 2000st, en bra början.

Om vi inte beställer nu så känns det som det inte blir av, lite för mycket snack om "ska höra om priser" osv osv. Mycket snack, lite verkstad. Nu blir det reell handling.

Vi _måste_ vara igång med utdelandet av foldrar och infoblad innan slutet på augusti annars så är det försent.

Vi vill väldigt gärna att ni är med och betalar för material, även små bidrag räcker långt. En hundring är 200st kopior, tänk på det.

Put your money where your mouth is!

Nu börjar kampanjarbetet på riktigt. Inge mer teoretiskt snack om att "det här kanske vi skulle göra" och liknande.

VAKNA!!!!

Nu gäller det att offra tid, pengar och engagemang för att få oss in i riksdagen!

Jag tror personligen väldigt starkt på att vi kommer in i riksdagen, och jag _vet_ om vi alla jobbar tillsammans, så klarar vi det!

Vi kommer beställa material tidigast på måndag, när Mats E räknar med att få in offerten.

Utdelningen av valmaterial organiseras lokalt. Personligen så rekomenderar jag att ni bär någon form av PP-tröja när ni delar ut. Helst den med ett stort "PIRAT" på ryggen eller "PIRAT" keps bara för att visa vilka vi representerar, plus att det ger ett mer enhetligt intryck.

*foldrar vi tänker beställa är av den ypperliga typ som Emma har gjort: http://forum.piratpartiet.se/Topic36275-85-1.aspx 50/50 av enviks och tvåviks.

Nicklas W Bjurman
2006-08-02, 21:19
Bra, bra... Känns som jag försummat detta en hel del. Mitt ledarskap har sjunkit lite i handlingskraft känns det som allt eftersom sommaren gått. Dock är det bra att pirater kan ta eget initiativ.

Hur bra kvalité får vi och är det färg eller svart vitt? Beroende på vad det är för tryck vill jag kanske också vara med och införskaffa lite material. Jag tror starkt på Emmas A5 foldrar!

mats.lundqvist
2006-08-02, 21:51
Kvalitén är en fråga för Mats E, trycket blir dock i svartvitt iaf.

Mats Eriksson
2006-08-03, 10:12
Ok, jag håller på att kolla upp ett antal möjligheter, skriv gärna fler möjligheter här

Jag och ni bevakar http://forum.piratpartiet.se/Topic45057-85-1.aspx samt http://forum.piratpartiet.se/Topic36275-85-1.aspx

Om det stämmer som Aeropyornis säger så har Göran Axelsson tryckt för 20 öre/papper, vore väldigt schysst att få detta pris. Jag tänker prioritera kvantitet framför kvalitet, med min erfarenhet att dela ut i Sthlm kommer det gå åt mycket!

Nicklas! Försök få många som möjligt att ge ett litet bidrag, om vi kan få 20 öre/papper är ju en donation på endast 50 kr värd en hel del (250 st!).

Mats Eriksson
2006-08-09, 20:52
Efter träffen i Borlänge idag beslutade vi att försöka vara ute så mycket som möjligt på stan och dela ut information. Framförallt bör vi vara ute på lördagarna då det är extra mycket folk! Vi försöker sätta upp ett schema då vi MÅSTE vara ute.

Mats Eriksson
2006-08-11, 15:02
Det är Grängesbergs marknad under valhelgen. Räkna om att jag kommer vara där på lördagen.